Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bwd #88653:
tak tie krajiny su privlastky, tak ako standardnemu rozchodu sa hovori anglicky, tak sa sirokemu hovori rusky...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6d/Africa_four_rail_triple_gauge.png
toto je ale zaujimavost... tzv. Africky rozchod..
neviem v akom stadiu to je, ale je v plane zosietovat africky kontinent zeleznicou... no problem je ze v kazdej krajine je iny rozchod... a tak je navrh spravit siet troj-rozhodovych zeleznic...
len neviem ci sa to z financneho hladiska oplati, lebo tie vyhybky budu dobry misung
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Malic #88559:
Ja pod pojmom "priebežná konečná" chápem fiktívnu konečnú, teda zastávku, kde ľudia z vozidla nemusia vystúpiť a môžu sa odviezť plynule z predchádzajúcej zastávky na nasledujúcu. (Príklad: Nám.Ľ.Štúra pre 11 a 14, Šafko pre 12.) 78 má v Petržalke normálnu konečnú. Alebo sa mýlim?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: kecho #88555:
Zriadiť nejaký učebný alebo študijný odbor nemôže škola svojvoľne. Zoznam študijných a učebných odborov je daný vyhláškou MŠ SR (80/1991).
Reply on: Martin Fundárek #88652:
Nevidím dôvod na používanie označenia "anglický rozchod".

Navyše, v Británii sa používa aj rozchod 914 mm.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Papyr #88476:
"Normálny rozchod" je terminus technicus pre rozchod 1435 mm. Čo je užšie, je "úzky rozchod", čo je širšie, je "široký rozchod". Nevidím dôvod na používanie označenia "anglický rozchod".
"Nenormálny rozchod" nejestvuje.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: AAA #88298:
Ad definícia električky - overil som si, že máš pravdu. Skutočne v smernici takáto donebavolajúca k***tina je. Takže električka je CESTNÉ vozidlo, PRIPOJENÉ na vodiče (že by šnôrou?), alebo dokonca je električkou aj vozidlo s dieselovým motorom... Takže keby sa Košičanom podarilo posadiť Hurvínka na mestské koľajnice, stala by sa z neho električka. Zato zo Slovenskej strely nie, pretože tá mala benzíňák...
Toto len potvrdzuje, že EÚ má v rukách banda byrokratov, ktorí nemajú ani dunstu o tom, čo svojimi smernicami riadia.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #88211:
Zábava z oblasti kultúry (divadlá, kiná) JE verejným záujmom. Zábava nasávaním do tretej rána verejným záujmom nie je. (Bez ohľadu na to mi rozdielnosť dennej a nočnej tarify nepripadá ako najšťastnejší nápad, pretože jednak nočáky využívajú aj ľudia z neskorých a na skoré vlaky, poťažmo nočné autobusy, lietadlá a pod., jednak je to ďalšia zložitosť v systéme, čo odrádza ľudí.)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Själavrak #88188:
Kadnárova má celkom fajn prístup - k električkovej trati sú to zhruba 4 minúty peši, na zastávku z najvzdialenejšieho bodu (pri Meopte a nad Tramínom) tak 6.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Själavrak #88180:
"Ak si si nevšimol spoje sú vypravované dômyselne tak, aby vyzeralo,že jeden mešká a druhý šiel o dosť skôr,tak DPB šetrí."
Väčšiu hovadinu tu už dávno nikto netresol.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #88057:
Čunovo a Ivanka pri Dunaji. Pozri nariadenie vlády 258/1996 Z.z.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #87825:
Ak zrušíš zastávky A a C, môžeš si gratulovať, ak na zastávke B nastúpi aspoň 6 ľudí, lebo ostatní presedlajú do vlastných plechoviek.
A zrušením zastávok dopravu príliš nezrýchliš - jednak tým, ktorým zastávku zrušíš, predĺžiš cestu peši či prirobíš prestup z doplnkovej dopravy, takže pre nich bude efekt vysoko záporný, jednak ani u tých, ktorí zastávkou prechádzajú, veľa času neušetríš (20-25 sekúnd na zastávku). Skôr by sa zrýchlila doprava, keby sa na semaforoch spravila dynamická preferencia, takže by tam električka nemusela kysnúť, a všetky priecestia by sa vybavili semaformi s takou istou preferenciou, alebo zrušili (aby električky nemuseli brzdiť kvôli autám, ktoré sa na koľaje už napchali, alebo u ktorých hrozí, že sa tam napchajú tesne pred nosom električky).
Reply on: El Sergio #88642:

inak, podľa tohoto ti vznikne nádherný súbeh 99+84 🙂

v tomto prípade navrhujem
a/ukončiť 99 na Muchovom
b/otočiť 99 cez nám Hraničiarov a Lachovu (asi je lepšie smerom Mlynarovičova Lachova Hraničiarov, pretože opačným bývajú ráno zápchy)

v každom prípade zrušiť zastávku Ovsište /úplne tam stačí Ovs. námestie/
inak, nikde sa nespomína, AKO bude ČASOVO chodiť 84 - či aj víkend, aký int. a pod.
Reply on: El Sergio #88642:

neporazilo, neboj(neteš) sa ?
nie je to najdôležitejšia vec v živote, všetko treba brať s nadhľadom 🙂
inak, bolo 1.11., teraz 15.11., tak uvidíme, či nakoniec budú skôr zmeny mhd alebo nová električka 🙂
Reply on: El Sergio #88642:
Takato trasa by znamenala aj usetrenie vzkm.
http://bratislava.sme.sk/c/3555468/Zmeny-MHD-v-Petrzalke-meskaju.html
Podľa tohto sa má 84 presmerovať len v Ovsišti (čo by aj dávalo zmysel, lebo pindalo Ovsište a nie Lachova a pridružené ulice) cez zastávky Ovsišťské námestie, Bulíkova a Šustekova. O Lachovej a Námestí hraničiarov sa taam nič nespomína, a to sa mi nezdá že by to nebolo doležité, lebo pri iných linkách spomínajú každú novú zastávku. Takže žeby nový variant s kozmetickou úpravou 84 len v Ovsišti? (to by tu kecha asi porazilo... ? )
Reply on: Ámos #88640:
Sorry.. Oprava.
Oni chcu dat na L37 SORy?
Reply on: Mike #88639:
Oni chcu dat na L37 Karosy?
Reply on: Solider #88636:
Jednak ako píše Kubo 1 nemala vodičov a tak mala prísť o linku (agentúra JPP: na otázku "o ktorú linku chcete prísť k 1.4.2007 L20 alebo L37?" odpovedal kompetentný z patričnej DP v marci: "o obe ? "). a po druhé 3.DP prišla o 9 poradí L99 namiesto ktorých potrebovala ako náhradu iných 9 párov služieb, lebo vtedy mali dosť vodičov a aj sólo vozov. Tak im dali 6 ks L20 2 ks 56 a 1ks 80 (80/8). TEraz dojdu nové sory a výhľad je na L37 tak teraz tam pojdu vrakosy a potom sory ale to už bude bez zmeny DP.
Reply on: Solider #88636:
A málo ich mala asi preto, že viacero Ikarusov 415 sa v súvislosti s otvorením novej vozovne preradilo do Petržalky, kde našli svoje uplatnenie na linkách 91, 99 a 191.
Reply on: Solider #88636:
ako keby kraksnany ich mali nadbytok. ved ku kazdemu vypravenemu vozu na L20 potrebovali casto jeden nahradny ? a trnavka dostala plynaky z kraksnan, pre ktore nemala vyuzitie a tak stali vo vozovni...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.