Nesuhlasim. Od vymeny vedenia sa to pomaly hybe k lepsiemu. Zacina sa to pomaly ale iste zlepsenie tu je. Jedine co by som mu vytkol su tie 25Trky (ktore nebudu).. a medializaciu Solarisu...
Re #85480 Majkl: To ze TY si myslis ze je skaredy, neznamena ze si to mysli VACSINA. Podla mna je stale lepsi ako taky Citelis ci Tedom.
Re #85483 Ik: Tie vozy sa testovali uz aj v Nitre atd... testuju sa prave preto aby sa zistilo ci su vhodne na nakupenie. Chapes?
Re #85484 Martin Fundárek: Novym SORom som sa ani ja neviezol, ale skusenosti z B9.5, C12 (ci co to ma SlovakLines) a aj to co som pocul o rade NB ma presviedca o tom ze SOR je dobra volba. Aj bez toho aby som bral do uvahy aky je lacny. Co sa tyka Solarisu, nevyznam sa az tak velmi.. ale pride mi to tak ze DPB to prehnal..
ad 2) lenže to by istá časť Bratislavčanov nesmela byť natoľko hrdá, že SORy odmieta... Radšej budú čakať kým sa im rozpadnú všetky zvyšné Ik a B73x... ?
Pravdu vraviš. Aj ta kabína vodiča vyzerá velmi lacno... Treba myslieť nato, že tie autobusy majú jazdiť ešte najmenej 10 rokov. Ja som sa s ním sice ešte neviezol ale hneď na prvý pohľad mi udrelo do očí, že tuším ani jedna sedačka okrem tých sklopných nie je umiestnena bez toho, aby si znovu musel prekonat jeden schod. Chválim systém otvárania dverí, no šetriť na kryte okolo otočnej tyče (ako to maju Ikarusy 4xx) je dosť nebezpečné. Tiež mi tam absentujú sklá hneď za dverami. A ten nízkopodlažný priestor mi tiež príde trochu smiešny s tou úzkou uličkou. Asi som čakal, že sa s interiérom pohrajú trochu viac.
ad 2) Síce neviem, z čoho vychádzaš, ale takto z voleja (NB18 som sa ešte neviezol) by som aj ja preferoval SORy, pretože myslím, že v takom srabe, v akom je DPB, treba nahradiť skôr, než sa stane nejaký parádny prúser, čo najviac starých šrotov novými vozidlami bez ohľadu na dizajn vonkajšku či palubnej dosky. Až bude mať DPB vozidlá staršie než 12 rokov len ako historičáky, potom môžeme meditovať o Citarách a pod.
ad 3) Solaris urobil zo seba debilov sám. Za to, že nefungovali ventily, ho viniť nemožno, problémy so súčiastkami má z času na čas každý výrobca. Ale keď je každé vozidlo inak zakáblované, to je jednoducho šlendriánstvo.
V tomto s tebou uplne súhlasím. Niesom si istý, že či by sa mala práve Bratislava stať testovacím mestom pre SOR. Bratislava si zaslúži iné a rokmi otestované vozidlá a tým určite nie je SOR 18 je to úplná novinka. Nikto o nich vlastne nič nevie, nikde nejazdia. Bratislava môže kúpiť 3 - 4 vozidlá na skúšku a keď sa za pár rokov osvedčia, tak sa môžu kúpiť. A nie tak, že sa kúpia desiatky a po 3 rokoch sa im zlomí kĺb, alebo podobné veci....
Dizajn by mal iba dopĺňať....o dizajn vôbec nejde, každému sa páči niečo iné, ale pri SOR-kách je naozaj vidieť, že pri dizajne šetrili a to je veľká škoda.
SOR má lacný dizajn, ale technicky je v poriadku. Solaris síce pekne prepracovaný, ale po technickej stránke nič moc....
Nebudem tu kritizovať ani nič riešiť /mišo1134 by mi dal/, len takú malú poznámku k výrobcom, či už je to Tedom, alebo SOR, ale najmä SOR...
To vyrábate vozy pre vodičov z radov "batoľatá, alebo nebodaj pre adolescentov?? Pretože už menšiu kabínu vodiča som fakt nevidel...
diky za snahu ?
Ale na mojom nazore sa nic nemeni... Sor je dobry mozno do Starej Lubovne (bez urazky), ale nie do hlavneho mesta (tot moj nazor). Zasluzime si lepsie a reprezentativnejsie vozy...
Som s nimi OK na okrajovych linkach, trpel som, ked ich dali na 30, ale akonahle budu aj na nosnych linkach, tak ja koncim (esteze uz chodim elinami)...
co som pocul minuly rok v Nitre, tak v plane su vsetky pohony - teda nafta, plyn aj elektro. Je to nutne z dovodu strategie. Ak tento rok zacnu seriovu vyrobu, hadam uz buduci rok predstavia aj CNG. Mozno aj to je dovod, preco zabudovali motor Iveco a nie MAN ako v LH 12.
klobasove kinderko fakt vyzera zvlastne. A myslim ze to bolo aj umyslom tvorcov. Mal som moznost sa tym viest a vodic si ho pochvaloval. Pripadny nakup SORiek nevidim ako tragediu, ak budu spolahlive tak to bude dobra kupa.
Pokial zakaznik bude vediet co chce (interier, vybavenie) a odstrania nedostatky na prototype, bude to dobry voz aj pre cestujucich.
Martin Fundárek
ad 2) Síce neviem, z čoho vychádzaš, ale takto z voleja (NB18 som sa ešte neviezol) by som aj ja preferoval SORy, pretože myslím, že v takom srabe, v akom je DPB, treba nahradiť skôr, než sa stane nejaký parádny prúser, čo najviac starých šrotov novými vozidlami bez ohľadu na dizajn vonkajšku či palubnej dosky. Až bude mať DPB vozidlá staršie než 12 rokov len ako historičáky, potom môžeme meditovať o Citarách a pod.
ad 3) Solaris urobil zo seba debilov sám. Za to, že nefungovali ventily, ho viniť nemožno, problémy so súčiastkami má z času na čas každý výrobca. Ale keď je každé vozidlo inak zakáblované, to je jednoducho šlendriánstvo.