Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #77555:
Nie je to pravda.. pre "specialne linky MHD" je len rada 100-119.. 120-129 je pre specialne linky v oblasti 2, 130-139 v oblasti 3 a pod.

Re #77560 Ike: V dalsich etapach sa zvazuje podla potreby zavedenie nocnych regionalnych liniek, ktore budu navazovat na nocne spoje MHD v BA.
Reply on: Ámos #77555:
ked si nechavaju tolko miest na nocaky... mozme ocakavat ze budu nocaky aj do okresnych miest MA,PK,SC?
Reply on: S499.1023 #77558:
Jaj a zabudol som ešte jednu drobnosť spomenúť - oni tie posuny nikdy nie sú tak krátke, že by ten alternatívny signálny plán nemal zmysel, celočervenou by sa stratilo fakt minimum času z toho, ktorý je križovatka v stave zavretého priecestia 😉 Takže by to priepustnosti pomohlo 🙂
Reply on: Ike #77539:
Samozrejme, že sa to dá. Ale po započítaní vyprázdňovacích časov a času na synchronizáciu by si sa dostal do stavu, keď by križovatka bola viac v celočervenej, než v alternatívnom signálnom pláne.
Reply on: Ámos #77555:
Neznamená. Prečítaj si koncepciu BID, niekto tu na ňu link dával. V správe totiž opomenuli, že číselný rad 100-199 bude slúžiť pre doplnkové *busové linky MHD. Čiže presne na ten istý účel, akému slúži rad 100-199 už dnes 😉
A konieckoncov, rad 20-99 bude tiež nielen pre autobusy, ale pre cestné linky všobecne, čiže aj trofle 😉
Reply on: Petto #77506:
Sorry, d-15 som s jej úchylnou trasou prehliadol.
12. VÝHODY MESTSKEJ INTEGROVANEJ DOPRAVY V BRATISLAVE

(23.05.2007; Televízna stanica Bratislava; Metropolitný magazín; 18.15; 15 min.; BOLIEŠIK Richard)

Poslanci Bratislavského samosprávneho kraja i mestského zastupiteľstva minulý týždeň odobrili koncepciu integrovanej dopravy. Ide o základný ideový rámec a prvú prípravnú fázu budovania spoločnej dopravy na území hlavného mesta a jej napojenia na okolitý región. Bratislava a jej región budú rozdelené do niekoľkých zón. Malo by ich byť spolu 9. Zjednotí sa číslovanie MHD na území Bratislavy, železničných vlakov a autobusových liniek prímestskej dopravy. Električky budú mať čísla od 1 do 19, autobusy MHD od 20 do 99, nočné spoje od N1 po N99, vlaky v bratislavskom regióne R1 do R99 a autobusy SAD od 200 do 799. Konateľ spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava Peter KLUČKA povedal, že na území Bratislavského samosprávneho kraja pôsobí DP Bratislava, Slovenská autobusová doprava, po novom Slovak lines a ŽSS. Ich koordináciou chcú umožniť občanom väčšiu ponuku cestovania. Do budúcnosti uvažujú zapojiť aj ďalších dopravcov. Základným motívom existencie BID je zatraktívnenie verejnej hromadnej dopravy v konkurencii s individuálnou automobilovou dopravou. Zavedenie integrovaného dopravného systému v podmienkach bratislavského regiónu prinesie podľa skúseností s podobne fungujúcimi systémami v mestách v okolitých krajinách výhody. Týkajú sa cestujúcich, ktorí môžu využívať jednotný cestovný lístok. Dopravcom BID prinesie ekonomickejšie zhodnocovanie vlastných kapacít na širšom ucelenom priestore pri presne stanovených zmluvných podmienkach. Pre objednávateľom dopravy, teda BSK a Magistrátu Bratislavy, hospodárnejšie vynakladanie verejných finančných prostriedkov pri zabezpečovaní dopravy na území kraja a mesta. Rudolf KANKA, riaditeľ odboru dopravy BSK, povedal, že už provizórne zapojili a spustili projekt spoločne so železnicou a môže potvrdiť, že sa im osvedčil. Linka, ktorá funguje na trase Zohor - Záhorská Ves - Bratislava prináša značné úspory pre cestujúcich a to nemyslí iba finančné, ale aj časové. Železničná doprava zažíva renesanciu a sú len radi, ak ju budú môcť ešte viac zapojiť do projektu integrovaného dopravného systému Bratislavského samosprávneho kraja. Má sa prerokovať v zastupiteľstve BSK v októbri tohto roka a prvú etapu by chceli spustiť k 1. 3. 2008.

To znamena, ze budu precislovane aj 128, 151, 191, 133. Nie len trofle radu 20X
Reply on: tr3mp #77553:
nie to bolo take skor zvolanie do vetru, lebo ved si mi dal priami link a ja som to tam vcera nevedel najst 😕 tak preto ze som asi slepy ked som to vcera nevedel najst
zabudni na to ?
Reply on: Ámos #77551:
Trochu nejasne si formuloval otázku. Ak myslíš, kde je to na stránke, tak hneď na titulnej (http://petrzalkacity.sk/index.php) je odkaz Urbanistická štúdia Petržalka City.
Alebo si sa pýtal na niečo iné?
Reply on: tr3mp #77549:
Z tohto pohladu je to skely navrh. Nemozme byt blahovy a 37% podiel zelene ti nikto neda. Hlavne ak v Petrzalke nie je problem s dostatkom zelene ale s jej stavom... Cela P. ma rozvod vody na zalievanie s cerpadlami niekde pri rakuskej hranici (ak este existuju) ale nikto to nevyuziva...
Reply on: tr3mp #77549:
Kua kde si to tam nasiel. Asi som slepy alebo nevidim... ?
Reply on: tr3mp #77549:
Fíha, tak už som aj ja neslušný 🙂 Hviezdičky sú P R 1 E Č N A (pracovný názov obslužných komunikácií).
Reply on: Ámos #77481:
Vykašli sa na vizualizácie, podľa nich sa riadiť nedá. Pozri si radšej urbanistickú štúdiu, výkres Návrh dopravy - http://petrzalkacity.sk/data/250507/n%E1vrh%20dopravy%20variant%20A.pdf

Z neho je vidieť, že v riešenom území sú s električkou nasledujúce mimoúrovňové križovania:
- 2 pešie nadchodom (Severná **** a Južná ****)
- 1 pešia podchodom (Stredná ****)
- 1 cestná podjazdom (Stredná ****)
- križovatky s Romanovou a Rusovskou prekonáva električka nadjazdom
- ako bonus ešte prechádzajú 2 pešie trasy po oboch brehoch ramena

Úrovňové križovanie tam nie je ani jedno. Z tohto pohľadu je to podľa môjho názoru dobrý návrh.

Pre komplexnú predstavu o projekte odporúčam aj ostatné výkresy:
http://petrzalkacity.sk/index.php?act=oprojekte&kat=11

?
Reply on: SDX #77547:
no má sa to vybrať pred vjazdom autobusu na montážnu jamu a keď tam už vojde, tak sa to tam vsadí naspäť. ? Čo som to skúšal, je to ľahko vyberateľné, ale samozrejme zbytočné...
Reply on: milannco #77546:
Mna by zaujimalo ako sa tam potom ale dostane autobus..
Reply on: Solider #77426:
To je bezpečnostná norma. Samozrejme, tie zábradlia sú vyberateľné a museli tam byť pri kolaudácii a prezentácii pre papalášov. O ich praktickej využiteľnosti by sa dalo polemizovať, ale norma nepustí... ?
Reply on: SDX #77495:
Ja som písal o Brne. Tam kačice jazdia a prejazdy nie sú, iba prechody. ? Aj keď treba uznať, že typické riešenie á la Bratislava je prechod s prejazdom, všetko so semaformi a ako bonus "preferencia". ?
Reply on: S499.1023 #77494:
No veď vravím, že to tam ani veľmi nutné nie je. I keď niekedy mám subjektívny pocit, že podaktorí vodiči "za to fakt vemou". ?
Reply on: Emo #77537:
aj viac by nás mohlo ísť kľudne ?
Reply on: jandro #77540:
Asi hej. Čo už spravíme? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.