Práveže 68 je dosť logické označenie, keďže obsluhuje výhradne oblasť 6 a 8.
Re #76975 Ámos: Podľa mňa by neikde na Holičskej nejaka manipulačná smyčka nezaškodila.
Re #76999 Solider: Manipulačná trať na Tolstého (medzi Palisádami - Hodťžovým nám.) bola pred pár rokmi demontovaná. Inak premávalo po nej niečo niekedy?
Trochu by som dovolil upresniť, v zásade máš ale pravdu. Zaťaženie lana by malo byť teoreticky rovnomerné z jedného dôvodu - aby nedošlo k rozkmitaniu lana v horizontálnom smere, čo je fyzikálny jav pri nerovnomernom zaťažení vo voľných rozpätiach. Staršie odpojiteľné lanovky ale mali tieto vzdialenosti nerovnaké a v prevádzke sa to napriek tomu nijak drasticky neprejavovalo. Ani na dnešných lanvkách sa vzdialenosti vozov nemerajú pravítkom.
neviem ako ta stara, ktora sa zrutila niekedy v 90 rokoch ci kedy ale tato "nova" nezastavuje.Aspon ja si pamatam, ze nie a isiel som nou minule leto...
Takto, lanovka urcite moze zastavit, ale kazda jedna by musela zastavit na rovnaky cas... Kvoli rovnomernemu zatazeniu (mam pocit). A co ked to mamicka s kocarom nestihne alebo naopak co ked bude ten cas kvoli takymto situaciam prilis dlhy a cestovny cas sa zbytocne predlzi...
Hm a co takto vybudovat eskalator
Presne tak, súčasná lanovka z Lomnice na pleso je odpojiteľná, čo znamená, že voz sa v stanici odpojí z dopravného lana a prechádza po staničnej koľajnici, rýchlosťou cca 0,5 m/s, zatiaľ čo vozy v trati jazdia 5 m/s. Tento typ lanovky v bežnej prevádzke nikdy úplne nezastavuje. ?
Pozemná lanovka to je už iná vec, tu vozy v staniciach pochopiteľne zastaviť musia.
Jáj, už chápem! Posunul som to o jednu kržovatku ďalej, ale myslel som to ako je to nakreslené. Mea culpa. Potom je to jasné, obaja sme mysleli na to isté. ?
Neviem ako tá niekdajšia, tú si už nepamätám v prevádzke, ale tá terajšia prejde Štart len spomalením (vylaní sa, prejde cez tie výhybkové dráhy a šikany, otvorí dvere (v pomalej jazde), o kúsok ďalej ich zatvorí, prejde ďalšími výhybkami, a nalaní sa na úsek Štart-Skalnaté Pleso
si ho chcel urazit ze chodi na geodeticku priemyslovku? tak to si potom obycajny obmedzenec lebo nevies co to obnasa, aj ja som mal teras geodeziu na vyske a je to dost tazke, mat taky rozum ako ty tak by som bol velmi nestastny clovek.
Ten vietor musi byt dost silny a malokedy vypinaju lanovky v popradskej kotline a na upati tatier kde je urcite priemerne do roka niekolkonasobnejsi silny vietor ako v BA medzi panelakmi... a su aj lanovky ktore zastavuju...
predstavoval som si to tak ze by na okruhu bolo cca 25 kabiniek po 10 miest... 4 stanice pricom cestou dole by na hornej uvrati stala kazda 3, na dalsej kazda 2. a na poslednej kazda... na dolnej uvrati by vsetci vystupili...
ale je to nerealizovatelna blbost... pozeram na to len z hladiska kapacity...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos
Takto, lanovka urcite moze zastavit, ale kazda jedna by musela zastavit na rovnaky cas... Kvoli rovnomernemu zatazeniu (mam pocit). A co ked to mamicka s kocarom nestihne alebo naopak co ked bude ten cas kvoli takymto situaciam prilis dlhy a cestovny cas sa zbytocne predlzi...
Hm a co takto vybudovat eskalator