Práveže 68 je dosť logické označenie, keďže obsluhuje výhradne oblasť 6 a 8.
Re #76975 Ámos: Podľa mňa by neikde na Holičskej nejaka manipulačná smyčka nezaškodila.
Re #76999 Solider: Manipulačná trať na Tolstého (medzi Palisádami - Hodťžovým nám.) bola pred pár rokmi demontovaná. Inak premávalo po nej niečo niekedy?
Trochu by som dovolil upresniť, v zásade máš ale pravdu. Zaťaženie lana by malo byť teoreticky rovnomerné z jedného dôvodu - aby nedošlo k rozkmitaniu lana v horizontálnom smere, čo je fyzikálny jav pri nerovnomernom zaťažení vo voľných rozpätiach. Staršie odpojiteľné lanovky ale mali tieto vzdialenosti nerovnaké a v prevádzke sa to napriek tomu nijak drasticky neprejavovalo. Ani na dnešných lanvkách sa vzdialenosti vozov nemerajú pravítkom.
neviem ako ta stara, ktora sa zrutila niekedy v 90 rokoch ci kedy ale tato "nova" nezastavuje.Aspon ja si pamatam, ze nie a isiel som nou minule leto...
Takto, lanovka urcite moze zastavit, ale kazda jedna by musela zastavit na rovnaky cas... Kvoli rovnomernemu zatazeniu (mam pocit). A co ked to mamicka s kocarom nestihne alebo naopak co ked bude ten cas kvoli takymto situaciam prilis dlhy a cestovny cas sa zbytocne predlzi...
Hm a co takto vybudovat eskalator
Presne tak, súčasná lanovka z Lomnice na pleso je odpojiteľná, čo znamená, že voz sa v stanici odpojí z dopravného lana a prechádza po staničnej koľajnici, rýchlosťou cca 0,5 m/s, zatiaľ čo vozy v trati jazdia 5 m/s. Tento typ lanovky v bežnej prevádzke nikdy úplne nezastavuje. ?
Pozemná lanovka to je už iná vec, tu vozy v staniciach pochopiteľne zastaviť musia.
Jáj, už chápem! Posunul som to o jednu kržovatku ďalej, ale myslel som to ako je to nakreslené. Mea culpa. Potom je to jasné, obaja sme mysleli na to isté. ?
Neviem ako tá niekdajšia, tú si už nepamätám v prevádzke, ale tá terajšia prejde Štart len spomalením (vylaní sa, prejde cez tie výhybkové dráhy a šikany, otvorí dvere (v pomalej jazde), o kúsok ďalej ich zatvorí, prejde ďalšími výhybkami, a nalaní sa na úsek Štart-Skalnaté Pleso
si ho chcel urazit ze chodi na geodeticku priemyslovku? tak to si potom obycajny obmedzenec lebo nevies co to obnasa, aj ja som mal teras geodeziu na vyske a je to dost tazke, mat taky rozum ako ty tak by som bol velmi nestastny clovek.
Ten vietor musi byt dost silny a malokedy vypinaju lanovky v popradskej kotline a na upati tatier kde je urcite priemerne do roka niekolkonasobnejsi silny vietor ako v BA medzi panelakmi... a su aj lanovky ktore zastavuju...
predstavoval som si to tak ze by na okruhu bolo cca 25 kabiniek po 10 miest... 4 stanice pricom cestou dole by na hornej uvrati stala kazda 3, na dalsej kazda 2. a na poslednej kazda... na dolnej uvrati by vsetci vystupili...
ale je to nerealizovatelna blbost... pozeram na to len z hladiska kapacity...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023