maju vodici odbory? ak hej - preco neriesia toto - ja byt vodic alebo odborar v prvom rade riesim taketo veci - medzi zakladne podmienky vykonu povolania vodica elektricky by som ratal dodrziavanie odstupu napriklad minimalne 1 meter od trate! keby vsetci vodici toto ziadali - co myslim ze vsetci su za, a vsetci vodici jednoducho blokovali premavku a nepresli okolo tesne stojaceho auta - lebo pytam sa - keby pri tom dispecerovi si suchol to auto - zodpovedny by bol dispecer alebo ty??? tak by sa s tym urcite nieco robilo! Lenze toto je presne obraz slovenska - kazdy radsej sa podvoli arogantnym bezohladnym porusovatelom poriadku a zakona, ako byt zasadovy a VYMOCT SI SVOJE PRAVA a ZAKONOM GARANTOVANE PODMIENKY - napriklad vykonavania povolania vodica elektricky - a este sa tym UMYSELNE VYSTAVUJU NEBEZPECIU - pokut, a nahrady skody v pripade nehody... to je typicka slovenska natura - podvolit sa, podriadit sa, nechap po sebe sliapat, ohrozovat sa, pre arogantnost inych...
Volať síce môžem, lenže oni ho odmietnu odtiahnuť, pokial netvorí prekázku v premávke. A to aj v prípade, že stojí na mieste, kde je zákaz vjazdu. Takéhoto prípadu som osobne bol účastníkom. Prejdem s T6 cez semafor na Kollárku smerom na Obchodnú, a čo nevidím - v pravom oblúku (kde sa mi stred voza vykláňa) stojí zaparkovaný nejaký debil tak, že mu zadok poriadne vytŕča za bielu čiaru na zemi. Tak zastanem, keďže keď si nie som istý, že môžem bezpečne pokračovať v jazde, mám stáť. Presne podľa vyhlášky. A toho blba by presne podľa vyhlášky mali odtiahnuť, keďže stál za zákazom vjazdu (vtedy tam ešte bol). Pár minút zvonenia nepomáhalo, a keďže som zadkom blokoval križovatku, nacúval som to zo zadného panela nazad pred semafor. Tento úkon videli náhodní okoloidúci policajti, tak som upriamil ich pozornosť na toho zaparkovaného debila. Začali sa teda motať okolo neho, a tváriť sa že ho riešia. Volám teda na dispečing, že tam stojím, a že už ho riešia. Po chvíli dofrčala dispečerská felda, vystúpil dispečer, okukol to, a ukazuje mi, že mám ísť. OK, šiel som, dispečer mi zabezpečil prejazd, a s niekoľkocentimetrovým odstupom som okolo neho prešiel až do zastávky. Tým pre mňa prípad skončil, lebo som mohol pokračovať v premávke, tak som pokračoval. Za pár minút mi volá dispečing s otázkou, že prečo som okolo neho neprešiel, keď som mohol, a že polícia ho odmietla odtiahnuť, keďže netvoril prekážku.
Takže výsledok?
Ten arogantne parkujúci debil zostal bez akéhokoľvek postihu, aj keď trčal aspon 20cm za čiaru, a parkoval na zákaze VJAZDU, a ja som bol ten najväčší debil, pretože som neťahal, hoci som mohol. Takže ďakujem pekne za takúto políciu a takýto dispečing.
A ostatným vodičom sa tiež už nečudujem, že pri takýchto sporných prípadoch nevolajú dispečing, pretože 1) NIČ tým nedosiahnu, a 2) zasa budú len vodiči tí najväčší blbci, ktorí nemajú odhad a čojaviemčo. Takže tak. Tu proste niečo hnije, a to poriadne...
ja sa cudujem vodicom ze nevolaju denne dispecing nech odtahuju tie auta co parkuju - napriklad na zahradnickej. Ked si nie som isty - a isty si mozem byt napriklad pri odstupe pol metra od kraja vozidla - tak zastanem, volam dispecing, nech ho odtiahnu! alebo aj ked prechadzam tesne - tak len tak preventivne volam dispecing alebo 159 alebo 158 (je to zadarmo aj z mobilu) - nech ho odtiahnu...
Ale veď ja som nikdy netvrdil, že mal byť bez postihu. Ja som hovoril, že ho nesmieš nabúrať, a to nie podLa D1/1 ale podľa Zákona 315/1996 Zb. Keby si bol volal policajtov, tak by on bol dostal pokutu 2.000,- SKK a Ty 5.000,-. Už mi rozumieš?
No a pri výpočte si sa pomýlil, takže smola.
Keby ste ako vodiči boli čo k čomu, tak tých dispečerov k sporným prípadom budete volať neustáe a zdržiavat dopravu neustále a to by ste videli, ako by sa tam o pár dní tak momotsky neparkovalo.
Igor, ved si napisal v poslednom prispevku to co ja v prvom. V skratke A ZJEDNODUSENE (nie citacia D1/1) teda - podla D1/1 elina nesmie naburat do stojacej trvale prekazky (tiez dost diskutabilne - vezmi si auto na priecesti... co je trvale stojace ? 5 sekund ? minuta ?) a zas podla vyhlasky pre cestnu komunikaciu auto nesmies zaparkovat trebars na kolajach. Cize obaja tvrdime to iste a to to, ze ja som nemal zneskodnit nepriatelske Daewoo Nubira s mojou T6 (hanbim sa za ten nerovny boj) a on zas mal byt Policiou pokutovany za priestupok. Lenze ako to cele dopadlo ? Poskodeny som bol len ja. A teraz ten momotsky odhad v momotskej vyhlaske:
Ked ja som zvazil, ze sa tam zmestim, tak v com je problem ??? Fakt nemam zrak Terminatora, aby som v TME (nesvietilo poriadne verejne osvetlenie) odhadol na CENTIMETER presne jak stoji auto ! Moj vypocet znel - PREJDES. Smola. Mne pripada maximalne momotske, aby som pri seckych momotoch co zaparkuju auta na Cachtickej, alebo Zahradnickej siel 1kmh a po kazdom jednom CM vstal zo sedacky a kukal, ci momotovi nesuchnem momotsky zaparkovane auto.
Ale da sa to aj inac riesit, ak sa mame pridrziavat D1/1 (a vlastne aj cestnej vyhlasky) - ja pridem na Zahradnicku, zhodnotim (takto mi to kaze D1/1), ze neprejdem (aj ked ocividne prejdem) a dam si prestavocku 10 minut, s tym ze podla mna neprejdem ! No mozme sa aj takto hrat s dispecingom. A za mnou kolonka... a co mi kto bude moct ? HOLE NIC !
Igor - je to MOMOTINA, aby vodic, co momotsky zaparkuje auto bol BEZ POSTIHU ! A tuto poslednu vetu jednoducho MUSIS potvrdit aj Ty.
najvacsi paradox na celom clanku je to, ze u nas by taketo premietanie bolo na nic... kedze v noci ti ide bus 3x je tam strasne vela ludi (jedine keby to premietali na oblohu ako ked v jednom nemenovanom filme volali batmana )a ked ti zdrhne tak sa ti tam neoplati cakat
Tak prečo v tomto prípade nevyužijú ten nápad nechať autobusy behať.
Jednoducho by sa šofér vystriedal pri Slimaku a tam by straávil tu polhodinku.
Predsa spraviť miesto pre 4 busy sa neurobi zo dňa na deň.
Hm, keď sú takéto problémy s tou firmou, prečo má ešte DPB s ňou zmluvu? ?
Vlastne čo sa to pýtam, čo tam po službách pre DPB, hlavne že si firma zarobí, treba predsa podporovať slovenských podnikateľov ?
Kebyt bol v budúcnosti dostatok vodičov a dostatok vôle od vodičov, tak by to šlo.
Ad. starať sa o vozy: ale od toho tu máme predsa firmu (AS Centrum), ktorá je zodpovedná za čistenie interiérov vozidiel. Tak ako by sa mala na kanáli každý deň zametať podlaha a bohvie čo všetko ešte majú v zmluve a nedodržujú to, tak by sa tam dalo aj čo sú nálepky že stredné a veľké čistenie interiéru, mohlo by bývať častejšie - to by sa podlaha vydrhla na mokro, aj madlá, priestor okolo okien atď. Disky maľovať a leštiť nikto nemusí. ?
Tak napr v takom Prešove majú tiež na toto firmu, ale tá vrámci teórie, že v noci a pri umelom osvetlení špinu až tak nevidieť, chodí cez deň na konečné počas prestávok vodizlá umývať - aj s vlastnými igk.
Vieš, René, ja neriešim, či to momotina je alebo nie je. V názore na to by sme sa možno zhodli. Ale je to proste tak a nie inak. Predpis D1/1 ani žiadny iný interný predpis DPB nemá žiadnu právnu záväznosť pre iných účastníkov cestnej premávky. Ak niekde niekto stojí, kde nemá, je od toho štátna a mestská polícia a odťahovka a nikto iný. Vodič električky, pokiaľ nemá 100% istotu, že prejde, tak tam proste nesmie ísť. Ak máš nejakého známeho právnika, konzultuj to s ním, predídeš zbytočným problémom z amatérskeho výkladu práva typu ing. Fecko, Jaro Vavrinec a spol.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eripmav