Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SDX #73477:
oznacnik zastavky (a nie len tej Bratislavskej) je termin, ktory zakon pouziva, a nie je blizsie definovany. Pokial mas pocit, ze niekto nevie co to je oznacnik zastavky, ktory vacsinou zvlada pochopit aj dieta priblizne od veku 12 rokov, lebo aj take vidim ze bezne cestuju a najdu zastavku MHD (zrejme podla oznacnika, ale mozno sa mylim...) - je to mozne, ze sa niekto taky najde ale ci ho to ospravedlnuje v pripade porusenia - to asi nie...
Reply on: SDX #73477:
blbost.. vo vyhlaske je k znacke zastavka autobusu dodatok priblizne znejuci takto
"pokial su pri znacke zastavka autobusu uvedene oznacenia liniek nejedna sa o DOPRAVNU ZNACKU" 🙂
Reply on: SDX #73477:

§ 24 (1) Vodič nesmie zastaviť a stáť
f) pri zastávke električky, autobusu alebo trolejbusu bez
nástupného ostrovčeka v úseku, ktorý sa začína dopravnou
značkou pre zastávku a končí sa vo vzdialenosti 5 m za
označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je,
vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky
a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou
vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre
vyznačený priestor,
j) vo vzdialenosti kratšej ako 5 m od začiatku a 5 m od konca
pozdĺžnej súvislej čiary alebo nástupného ostrovčeka tam, kde
by medzi touto čiarou alebo nástupným ostrovčekom a vozidlom
nezostal voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m,
Reply on: SDX #73479:
Do *****, ****, ******, ti hovorím, prečítaj si to, keď kvočíš pri internete! Vo "vyhláške" (pre normálnych ľudí zákone) nioe je ako OZNAČNÍK uvedený ani štvorec, ani kruh, ale slovo OZNAČNÍK!!!!!!!!!!
Reply on: SDX #73477:
Netrep. Označník je označník a značka je značka. Označník označuje koniec zastávcky, značka začiatok. NAJPRV si prečítaj ten zákon, nech tu nemusím zbytočne vykladať napísané.
Reply on: Beus #73478:
Neviem, ja mam dojem ze vo vyhlaske je stvorec, nie kruh.. ale to je uz otazka pre nejakeho pravnika. Kazdopadne je to mierne sporne...
Reply on: SDX #73477:
Pokiaľ viem, nové označníky DPB majú symbol vozidla v modrom kruhu, rovnako ako označníky SAD po celom Slovensku 🙂 Alebo chceš spochybňovať aj tie? 🙂
Reply on: S499.1023 #73476:
Prepac, ale BA oznacnik je oficialna znacka, ktora je vo vyhlaske? Stare este (s prizmurenim oka) mozno hej, kedze tam bol aspon autobus / trolejbus v modrom stvorci, ale tie nove.. no neviem...
Reply on: SDX #73471:
Si tuším spomínal, že máš vodičák. Takže, prosím pekne, kde nie je vodorovné značenie, dopravná značka, tak platí zákaz zastavenia a státia 30 m pred a 5 m za označníkom zastávky.
Cez Starý most nevieš jazdiť, predpisy nepoznáš...

Mimochodom, ja väčšinou s upírom nesúhlasím, ale teraz áno. Ty vieš o práci vodiča guľové.
Reply on: LifeStar #73470:
Pri dodaní.
Reply on: SDX #73471:
a-busova zastavka - pisem vylucne o pripadoch, kde vodic parkuje do 5 metrov pred oznacnikom zastavky - kde je zo zakona zakazane zastavit, alebo na mieste oznacenom zltou ciarou - kde je zakazane zastavit, alebo na mieste kde je zakazane zastavit znackou, alebo na chodniku, ktory je sucastou zastavky.

Ked ti dispecer povie - prejdi - a stane sa nehoda - pytam sa kto bude zodpovedny???
Reply on: klasIK #73469:
"Dopravný podnik na margo nehody uviedol, že k vyslaniu poschodového autobusu na túto trasu došlo omylom. " - Kokos, dufam ze u nas nezacnu jazdit poschodove busy, lebo u nas by taketo omyly mohli byt dost caste ?
Reply on: eripmav #73464:
Neviem, aká je skutočnosť, ale vodič je zodpovedný za všetkých cestujúcich aj počas vystupovania z a nastupovania do vozidla, čo znamená, že vojsť do zastávky tak, aby cestujúci mohli bezpečne vystupovať a nastupovať. Takže, ak mi stojí auto v zastávke, ostanem stáť pred zastávkou, zavolám políciu a dispečing, a až keď bude auto "odpratané", vojdem do zastávky - veď zodpovedám za bezpečnosť cestujúcich! Keby to takto riešil každý vodič, za pár dní (možno týždňov) by bola situácia úplne iná.
No,ale to je asi sci-fi. ?
Reply on: eripmav #73460:
Ty si cely zarazajuci. Myslis si ze vodica bavi vyvolavat dispecing, ked (ako uz napisal Beus) aj tak mu to nepomoze a navyse naco sa s nimi zbytocne motat ak ten vodic je na blizku, ked mu aj tak zdrhne.

Re #73463 eripmav: Budme radi ze nie si "vodic - odborar". Nezastavam tych idiotov, ale ked si budes davat podmienky takehoto sialeneho typu nic tym nedosiahnes. A ked by si kvoli tomu blokoval premavku tak maximalne strhnutie premii, resp. mozno aj vypoved, ty moja zakonom garantovana podmienka.

Re #73464 eripmav: Ad. a-busova zastavka: Pokial ta cesta nie je vodorovnym znacenim oznacena ako zastavka / BUS pruh a nie je tam ani znacka zastavka/zakaz zastavenie/statia, tak (myslim, opravte ma ak sa mylim) tam vodic MOZE stat, lebo (pravne, logika ide pred zakonmi bokom), nema ako vediet ze je tam zastavka.

Re #73465 eripmav: Samozrejme ze dialo. Dispecer by vodicovi povedal nech skusi pomaly prejst. That's all
Taká technickejšia otázka, kedy začali vymontovávať z T3, K2, T6 sedadlá, na ich bývalom mieste je teraz miesto pre kočiare. Vie mi niekto prosím odpovedať? ?
Reply on: Beus #73467:
A ako poznám spôsoby riešenia problémov v DPB, tak by s týmto problémom urobili to, že by sa vydal príkaz, že pri sporných prípadoch máme najprv skúsiť prejsť okolo pomalou jazdou, a až keď to naozaj ale naozaj nepôjde, až potom volať dispečing. A autíčka by si veselo parkovali ďalej, veď tá električka prejde, hoci s centimetrovým odstupom. A keď ma ošuchne - jej chyba, nemala ísť.
Reply on: eripmav #73465:
Nechali by tam pár desiatok minút jedného dispečera, ktorý by všetkým grandiózne ukazoval, že môžu prejsť. Tým by sa celá ceremónia skončila. Parkovali by tam ďalej. Ak by sa toto opakovalo pár dní po sebe, potom by si možno uvedomili, že je s tým skutočne treba niečo robiť.
Reply on: S499.1023 #73462:
Ja viem, a nedivím sa... lenže to by sa museli všetci vodiči dohodnúť, že to tak budú robiť, a všetci bez výnimky to aj dodržiavať. A poznáš vodičov, akí sú - oni si radšej v pokoji svojej kabínky odrobia svoju službičku, a podľa možností s čo najmenej vyrušeniami od rutiny. A keď tých dispečerov budeme volať dvaja, traja, či hoci aj desiati, tak tým dosiahneme akurát to, že nás desiatich začne mať celý dispečing mimoriadne "v obľube" a bude si hľadať všetky možné príležitosti, aby sa tej záťaže v podobe nás zbavil. Takisto na prevádzke - z bezproblémového vodiča sa stane mimoriadne problémový, so zlým odhadom.
Fakt je, že kým takých vodičov, ktorí sú ochotní za svoje práva bojovať aj takto, nebude isté nadkritické množstvo, tak tým bojom dosiahneme akurát tak pravý opak...

eripmav: Áno, odbory máme... a tým by som túto vetu taktne ukončil. A na zvyšok som ti už v podstate odpovedal o odstavec vyššie... ide o to, že keď nás budú dvaja, traja, piati, či nebodaj desiati, stále je to málo - jedna lastovička leto nerobí.
Reply on: Beus #73461:
myslis, ze keby kazdy vodic na zahradnickej jednoducho pred tym "parkoviskom" zastak, a povedal dispecerovi - NEJDEM, tie auta stoja centimetre od elektricky - co stoja - tak ze by sa nic nedialo? nechali by to tak? Do ruzinova by nechodili elektricky, alebo by tam nonstop zamestnali jedneho dispecera, ktory by tam daval pozor?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.