Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: lavazo #68142:
Pokiaľ by všetci rozmýšľali ako ty, tak sa nikdy nič nezmení. Však turisti majú dosť peňazí, tak nech je tých 1400 základná cena dopravy z letiska nie? ?
Reply on: Ike #68121:
"napr najnovsia elina je z roku 1992"
- Ešte svojpomocne postavili nejakú T3P tuším. ?
Reply on: lavazo #68142:
Vo Viedni si nemal do automatu drobne? A to nosis len 100 eurove bankovky a ostatne je pre teba drobne? Navyse na automate vo Viedni si mozes okrem anglictiny a ostatnych jazykov nastavit aj slovencinu.
Uz aj OLO ma svoje BUSE , alebo nieco podobne. Dnes rano som videl ich mensi nakladiacik a na celnom skle transparent na ktorom kravloval text PLASTOVY ODPAD ? Snad im tam niekto nenastupi ? ? ?
Reply on: N/A #68136:
vzdy som fascinovany ako technika ovlada ich, a oni nie techniku... Pokial viem, otacanie tercikov v buse systeme je na zaklada dvojkovej sustavy 1 a 0, teda nie je problem naprogramovat to (ak sa chce), alebo v inych mestach kde sa pouziva buse nemaju linky 500 a vyssie?
a ja nemyslim inverzne cislo linky, ale inverzny ciel...

proste, ked sa chce, da sa...

a tiez nechapem ani tym teplomerom... je tam miesto na 40 znakov pomaly a z toho 7 miest je medzera a tarifa je 001/002 (zbytocne 2 znaky)

potom to vyzera takto (: = medzera)
Hlavna stan::::::::::001
namiesto toho aby to bolo
Hlavna stanica:::::::::1

preboha, je to programovatelna technika, tak kde je problem
Reply on: Ike #68141:


Trochu ma mrzí, že zahraniční turisti si otvárajú ústa na úroveň MHD....mne sa osobne už viackrát stalo, že vo Viedni som nevedel kúpiť lístok na električku - v stánku ho nemali, do automatu som nemal drobné a ešte ku všetkému tam takmer nikto nevedel anglicky. A ani ochota od vodiča tam nebola žiadna.
Ozaj a k tomu článku ešte: keď už američan nevie, že keď si kúpi lístok na 10 minút, že skutočne platí 10minút, tak už niet čo dodať. Hádam len toľko, že takých turistov tu ani nechcem. ? Ono podľa mňa si zo západu zvykli, že sme ich stále obdivovali a myslia si, že v SR si môžu dovoliť všetko, ale nie je to tak. Takže zahraniční turisti odkaz pre Vás: nehrajte sa na dementov, ani v USA, Poľsku, Bulharsku, Rumunsku, Rakúsku ani niekde nie je MHD zadarmo tak prečo by mala byť práve na Slovensku????
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3985

toto je velmi smutne... uz by sa konecne ludia tam hore mohli spamatat, alebo odist... sme 17 rokov po neznej a doprava tu je taka zla, ze za Slovenskeho statu bola lepsia...
Nehovorim o vozovom parku ale globalne
- nezmyselne zakony
- same vyhovorky
- chybajuci zdravy "sedliacky" rozum
- schopnost prisposobit sa cestujucim a pochopit ze MHD je tu pre lludi, nie ludia pre MHD
Mam z vikendu nejake fotky novych autobusov MHD v Povazskej Bystrici... Kto ich moze dat do fotogalerie?
Reply on: Martin Fundárek #68130:
Je na tom nieco zle?
Tieto nové CP električiek sú úplne naprd..
Ten preklad liniek 4 a 12, hlavne cez víkend. Z Karlovej Vsi pod Nový most idú v priebehu 6min. oboje linky a potom 14min. nič. V opačnom smere idú oboje linky v priebehu 4min. a potom 16min. žiadna.
Včerajšie cestovanie do Ružinova..
Trolejbus 33 z DD meškal, keď prišiel na Molecovu, električka 9 odchádzala (išla o 2min. skôr) Keby však vodič ostal na zastávke trčať, kým nedostane na predzvesti signál voľno, bez problémov by som ju stihol. (Mimochodome, prečo nemožu vodiči električiek ostať trčať na zastávke pred predzvesťou, ale prečo sa musia jak takí truľovia posúvať, aby o pár sekúnd opäť zastavili?)
Električka 12 prezmenu prišla o 2min. neskôr, keďže 14 na ňu na Šafarikovom námestí nenapája počkal som na 4, ktorá meškala niečo vyše minútu, vďaka čomu mi ušla 8 do Ružinova. Nakoniec mi šla električka 9, na ktorú som kľudne mohol ísť z domu o 20min.
Celkový čas Hany Meličkovej - Slovanet (48 min.)
Taký je obraz cestovania linkami odvšadiaľ všade s nahovno intervalmi. Keď jedna ujde, mám proste smolu.. Sakra, jak to vo mne bublalo, keď som si spomenul, ako v diskusiách ľudia do mňa dr.ali, keď som obhajoval systém málo liniek a dobré intervaly... ? ☠
Reply on: Martin Fundárek #68125:
Ale kdeže prosím Ťa ! Dlhodobo sa situácia zvláda, v roku 2025 bude intenzita nižšia ako bola minulý rok ! ?
http://www.metroba.sk/sk/index.php?page=cartogram
Reply on: aquila #68134:
zabudol som dodat, ze zakontrahovane ULFy sa budu taktiez postupne dodavat a platit az do roku 2014 cize 8 rokov t.j. cca 20 ULFov rocne.
Reply on: Mike #68133:
vsak o tom to je, 30 rokov a kolko tych elektriciek uz tuto hranicu prekrovilo alebo sa k nej nezadrzatelne blizi ?

bude mat potom esto peniaze na vymenu 100 elektriciek naraz ? pochybujem

vsak aj vo viedni, ktora je podstatne, ale podstatne bohatsie mesto (regionalny HDP bratislavy je asi 10 miliard usd a viedne asi 80 miliard usd) sa menia elektricky priebezne a prvy 150 ulfov sa priebezne dodavalo do tusim 1997 az po 2005. teraz sa zakontrhaovalo dalsich 150 ULFov.

najvacsia smola bratislavy je ozaj v tom, ze v deviatej petiletke sa mali v BA diat divy t.j. zmena rozchodu, stavba metra a to tak nejako uz nebude 🙂
Reply on: Mike #68132:
Električky majú životnosť štandardne stanovenú na 30 rokov. Tento vek cca majú, pokiaľ ma pamäť neklame iba kačice, ktoré sa však robia na K2S (podľa pôvodných plánov mali byť do konca budúceho roka všetky K2S), a vozy T3 do čísla 7715, z ktorých "pôvodný", bez GO je iba 7706, a 7602 + 7610. ☺
Reply on: aquila #68129:
Ale to je jasné, ja som len pripomenul Ikeovi fakty, aby nemal skreslené Info.
Btw, IMHO, tie električky sú na tom vďaka údržbe a prístupu všetkých kompetentných na tom ešte dosť dobre.
Autobusy, to už je iná kapitola. Tie sú na tom vďaka (ne)údržbe a prístupu kompetentných dosť zle; ale to nie je ten hlavný problém. Ide o to, ako všetci píšete(me) a veľmi dobre vieme, že obnova vozového parku je u autobusov absolútne nedostatočná pod hranicou minima. Kapacita autobusov je často prekračovaná, vďaka čomu sú rámy, resp. nosné konštrukcie extrémne namáhané, čo prispieva k ich častému lámaniu, zvlášť, ak autobus prekročil minimálne raz, ak nie dva krát svoju optimálnu životnosť udávanú výrobcom. ☠
Reply on: Peon #68122:
Zastávka SAD pod stanicou by bola dobrá vec aj pre blízkosť CMO, len je otázka, kde ju hlavne v smere na Pražskú umiestniť. To s tým 1, 2, 3 a 4, zdá sa mi to zmätočné. Väčšinou sa totiž tieto čísla používajú na odlíšenie zastávok vzdialených od seba niekoľko 100 metrov aj v jednom smere.
Re #68123 aquila: Čo sa týka Brna a Ostravy, tam sú lepšie dotácie. Ale prečo nakupovať vozy dokáže DP mesta Prešova a nie DPB s dotáciou 1 mld. Sk je asi prípad pre Paľbu, alebo Reportérov, ak nie rovno orgány činné v trestnom konaní.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

http://firmy.etrend.sk/76494/firmy/regionalny-prepravca-prehodil-vyhybku
"Prvé súpravy by sa mali nasadzovať na rýchly prevoz ľudí na trase Trnava – Bratislava a Žilina – Varín"
Varúúúj dušúúú!!! Zachráň sa, kto môžeš! BRSK sa chce zasa pokúšať o osobnú dopravu!
Reply on: Mike #68128:
a nezda sa ti to byt za poslednych dajme tomu 10 rokov zalostne malo ? najma ak priemerny vek elektriciek je niekde cez 20 rokov ? a hlavne co je 10 elektriciek za 15 rokov z poctu okolo 250-300 cize to mas mizerne 3-4% obnova za 15 rokov. aj keby to bola rocna obnova tak je to svinsky malo nieto za 15 rokov ...

detto autobusy, kde to je 15 rokov ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.