Ale predsa diferencovat dopravne podla obsadenosti vozidla a poctu cestujucich je spravne - je predsa logicke, ze ked sa vo vozidlle (je jedno akom) vezie 10 ludi, je ina cena na jedneho ako ked sa vezie 100 ludi! A do Lamaca zrejme elektricka nechodi a ani nepojde asi aj preto, ze by sa tam neoplatila vzhladom na mnozstvo ludi, takze tu nejde o ziadne sankcionovanie "za to ze tam nechodi elektricka", ale jednoducho o to, ze Lamac je tak maly, ze tam elektricka nepojde, a jednoducho ked tam zije tak malo ludi, naklady na ich dopravne sluzby su vyssie na jedneho prepraveneho, ako ked na malom uzemi zije vela ludi - a je tam efektivne postavit elektricku... Samozrejme teraz netvrdim ze sa ma hned menit tarifa na nejaku super zlozitu, len sa branim pred oznacenim ze produkujem "slabomyselne momotiny". Je to zrejme technicky nerealizovatelne robit nejake specialne tarify pre druh a priemernu obsadenost linky... len som ale mimochodom reagoval na to, ze v pripade spoplatnenia uzlov v meste, ako by sa to rozratavalo do cestovneho - no to tiez nejde nejak rozumne diferencovane zaratat do cestovneho. Ale to ze to rozumne nie je mozne neznamena ze ludia iduci v plnom spoji nedoplacaju na ludi iducich v spoji prazdnom!
To je, s prepáčením, slabomyseľná momotina. Prečo by mali obyvatelia Lamača byť sankcionovaní za to, že k nim jazdí len spaľovacia trakcia a ešte sa aj jazdí cez Patrónku?
ono je v tom ale velky kus filozofie... pretoze pri tomto vyroku (ked sa tym vsetci budu riadit) moze dojst k situacii ze v spicke budu preplnene elektricky, kopec ludi na zastavkach a prazdne cesty... a v sedle budu dopravne zapchy...
myslim si ze uspech by nastal, keby kazdy co ma auto, zvazil, kedy je vhodne ist MHD a kedy nie
ja napr auto nemam, neskor bude, a uz teraz viem ako budem co vyuzivat... ked pojdem v rannej spicke dam prednost MHD a z elektricky sa budem skodoradostne usmievat na vodicov v kolonach aut...
ked mimo spicky tak sa z auta budem skodoradostne usmievat na cestujucich cakajucich na zastavkach v sedle...
a myslim ze je to zlata stredna cesta
pokial niekto vymysli inteligentnu tarifu MHD, ktora by zohladnovala aj druh vozidla (elektricke/naftove), druh komunikacie... tak to bude len plus. Uz dnes sa smejem na tom, ze expresne linky su vlastne lacnejsie ako neexpresne - lebo mame casovu tarifu ☺
ved spoplatnit by sa podla mna malo viacero uzlov (a nie len v Bratislave) - samozrejme je to na dlhe uvahy a studie - spoplatnenych by mali byt desiatky bodov: napriklad vsetky mosty cez dunaj, velke krizovatky ako Patronka, Botanicka, krizovatka Sancova-Prazska-Stefanikova, Racianske myto, Trnavske myto, Mlynske Nivy-Prievozska, Bajkalska-Pristavna...
Vysledok: ceny listkov by sa zvisli mozno o par korun (10 minutovym prejde najviac jednu spoplatnovaciu branu (takze by stal miesto 14korun, 15-16 korun), 30 minutovym mozno 2-3 (takze z 18 na 20-22korun), hodinovym viac...) a cesta autom by sa predrazila o par desiatok korun...
K tomu dnešnému článku o zastávke Trhovisko. Ak sa hráme na preferovanie MHD pred IAD, tak treba postupovať rázne. Ak nejaký úradníček schválil parkovisko pre 6 áut pred potrebami MHD, tak je tu snáď vyššia inštancia, ktorá môže jeho rozhodnutie snáď zrušiť. Páni, na toto tu treba dať anketu, resp. spísať petíciu Transpetrol vs. MHD.
"sú určité veci vo verejnom záujme, ktoré je treba dotovať" - tu je pes zakopaný. Je potrebné dotovať SRo? Ja si myslím že nie, ale pretože si väčšina myslí, že je, tak platím. ?
Je potrebné dotovať viac cesty, verejnú dopravu, alebo nič? Tu sa to trochu ťažšie počíta a rozhoduje. Momentálne je u nás skôr taká nálada, že dotujeme viac cesty.
Ja som radšej za drahšiu (=menej dotovanú), ale kvalitnejšiu verejnú aj individuálnu dopravu.
"Tento tvoj názor, že jeden človek je schopný zmeniť celú spoločnosť je momotinou..."
- A tí ľudia, čo pracujú teraz v DPB majú podľa teba nejakú vadnú DNA alebo čo? Treba si zaobstarať kvalitných ľudí do nižšich pozícií a ostatné už bude hračka. To Zachar neurobil, primátor tiež ukázal, že nič nedokáže tak ich treba nahradiť.
Úroveň SRo je jedna vec, no ja som chcel povedať, že jednoducho sú určité veci vo verejnom záujme, ktoré je treba dotovať, lebo by samé na seba zarobili len veľmi ťažko.
Re #68011 samuliak: Keďže všetci platia daň z motorových vozidiel, každý za cesty platí paušálne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eripmav