Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #64639:
Fajn, beriem Tvoj názor. Ale dovolím si nesúhlasiť. Ak by si chcel všetko dopraviť po ceste, ekológii by to veľmi "prospelo"... Momentálne sa železnica na Slovensku modernizuje na rýchlosť 160 km/h, čo je pozitívne. Takisto je to najbezpečnejší (a podľa mňa aj najpohodlnejší) druh dopravy.

Rovnako by som ja mohol napísať, že na čo je komu diaľnica... Je to zrejme vec názoru
Reply on: tomas1 #64637:
ako chceš využiť ten tunel na vnútromestskú dopravu ? Podzemné vyhybky a centrá ? Však tá trať by musela byť štvorkoľajná !
Reply on: S@fino #64635:
Ani náhodou...
Nechcem sa správať rozdvojene, ale skúsim byť stručný.

Osobné fakty: cestujem vlakmi, milujem vlaky, neznášam podzemky (akékoľvek)(ale to je moc osobné)

Ostatné fakty: Železnice v SR sú... (časom sa možno situácia zlepší)

A teraz: svojou neflexibilnosťou ? Načo komu je ? Keď temer všetko dopravíš po ceste ?

Vízia: s pohonnými hmotami to bude zlé (katastrofe sa nevyhneme, (optimisti hovoria o 90 % poklese populácie v priebehu niekoľkých rokov) možno to nie je jedno).

Pokiaľ sa bežné premávkové rýchlosti nebudú pohybovať nad 200 km/h (nemyslím len do Paríža a späť), železnice nebudú konkurencie schopné oproti ťažkej doprave.

Záver: dotujeme (a to mrte) niečo, čo veľmi predbieha dobu, je v podstate v úpadku a neprináša želané prínosy. Skrátka a dobre, železnice sú druhom strategickej dopravy. Je jedno na ktorom mieste na mape, ale v prípade odstránenia dotácií, by sa uživilo možno cargo (aj o tom by som pochyboval, či by našli peniaze na rozvoj).
Reply on: tomas1 #64637:
Úplne s Tebou súhlasím... ?
Reply on: eripmav #64598:
"a uzitok Bratislave bude minimalny"
- nepravda, železnica v Bratislave bude s týmto projektom veľmi vhodná na vnútromestskú dopravu.
________________________
...čo si tu niektorí ľudia dovolia napísať to je sila. Si myslí, že keď je vodič autobusu/električky tak má patent na rozum a registrovanú TM na všetky urážky. ? Prosím radšej ďalej nerozoberať...
Reply on: aquila #64619:
úplne geniálne. Takže mi chceš tvrdiť, že tunel nápad je starší ako Bratislava ? Kedy bol v ÚP ?
Vieš čo si myslím, že si niektorí pletú trať s traťou. Tunel nie je tunel a práve ty by si to mal vedieť.
Pretože, ak jedna pani povedala, je veľký rozdiel v tom, čo tam bude jazdiť. A počuli sme toho od Metra cez VAL, potom prišla električka, najnovšie TGV a do toho S-Bahn. Ale to sú úplne iné funkcie !
Reply on: Sommelier #64633:
Otázku "Komu je na čo železnica?" si myslel zo srandy, však?!
Reply on: Lukino #64631:
nekontroluje ani kontrolovať nebude. Si počul o štúdii pre túto trať ? Alebo, že by niekto vypľul prečo je to prioritné ? Nikto. Blábol.
Celé sa to deje z potreby určitých republík a kráľovstiev - predať technológie, naštartovť ekonomiku, niede utopiť nadbytočné prachy.
Je to centralistický nápad, ako budeme všetci spojení s TGV. Blázni.
Je predcasne polemizovat ci nepolemizovat kto co kedy komu ako.

0. - všetci sa nabalia

1. - všetci to škaredo zaplatíme
2. keď niekomu náhodou nejde o to, že to zaplatíme, tak naše deti sa chytia za hlavu, čo to naša éra dokázala postaviť.
3. komu je na čo železnica ? Čo by sa stalo, keby sa to prepojenie, ktoré de facto existuje nepostavilo ? Nič. Nikomu to nevadí ani nechýba. Sú to vyhodené peniaze. A úplne nesprávnym smerom.
Reply on: fobust #64610:
čo je na tuneli, ktorý prinesie oproti tej investícii kulové dobré ?
Reply on: eripmav #64622:
myslis, ze ak ide o financie z eu, tak nikto nekontroluje, ci je investicia vyhodna?
(ked chces priklad skutocne vyhodenych penazi, tak je to odskodne klientov nebankovych subjektov ? )
Reply on: eripmav #64629:
Ale my sa predsa bavime o tom, odkial ma ŽSR peniaze a nie o tom, či ich v budúcnosti bude mať od Carga za použitie tunela. A okrem toho je to zbytočné rozoberať, lebo ten projekt, ako si nakoniec aj sám napísal z 80% sponzoruje EÚ.
Reply on: S@fino #64628:
Uz som pisal asi dva krat, ze ten tunel ASI NEBUDE PRE NAKLADNU DOPRAVU a tak od Carga za to nic nedostane. Myslim ze nakladnej doprave je naozaj uplne jedno ci pojde tym tunelom alebo okolo cez zst nove mesto a pristavny most. Ine sukromne spolocnosti??? Sukromne spolocnosti, pokial viem tiez podnikaju najma v ziskovej nakladnej doprave. Snad s vynimkou nejakeho zufaleho pokusu BSSK do Zahorskej Vsi...
Reply on: eripmav #64627:
ŽSR ma peniaze za poskytovanie DC nie len ZSSK, ale hlavne Cargu a súkromným spoločnostiam... To však nie je podstatné.
Reply on: S@fino #64625:
ano, ZSR ma peniaze za poskytnutie dopravnej cesty ZSSK, a ta ma peniaze za prepravu cestujucich z dotacii z dani. Nakladna doprava - jedina ziskova, tam premavat nebude, ak tak, to musi byt niekto naozaj nahlavu. Ale ved aj v clanku je, ze 80% hradi EU, teda su to verejne zdroje, presne tak isto ako rozpocet mesta Bratislavy, nie je v tom ziadny rozdiel - minimalne v tych 80%, a aj zvysnych 20% je prevazne hradenych z dotacii ZSR a dotacii ZSSK na osobnu dopravu.
Reply on: S@fino #64623:
no ved hej,ale zabudol si na mini detail:kedze ripmav sa chce dostat na racko,tak usetri iba v pripade,ak chce ist na hlavnu,ale vlak na hlavnu (ako hovoris) je 8 Sk + 14Sk na nejaky spoj z hlavnej na racko...
Reply on: eripmav #64624:
ŽSR ma peniaze za poskytovanie dopravnej cesty pre ostatné spoločnosti (čiže za ich použitie železnice) a nie je tajomstvom, že sú to nemalé peniaze...
Reply on: aquila #64619:
Odkial ma peniaze ZSR???
- EU - danovy poplatnici - verejne zdroje
- dotacie vlady SR - danovi poplatnici - verejne zdroje
- cestovne cestujucich??? hmmm, no neviem, ci na cestovnom zarobi ZSSK viac nez su prevadzkove naklady a to co plati ZSSK ZSR za prejazd vlakov su prevazne statne dotaci
Odkial ma peniaze mesto Bratislava???
- dane - verejne zdroje, tie iste dane, tych istych ludi!!!

Aky je teda rozdiel, ci to plati ZSR, alebo Bratislava??? Ziadny. Keby to platitl nejaky sukromny dopravca na trase Bratislava - Vieden, ci keby to platitl majitel letiska, tak potom su to ine zdroje.
Reply on: eripmav #64620:
Neviem, ako môžeš ušetriť (ak neberiem do úvahy, že máš električenku) , keď vlak z Vinohradov na hlavnú stojí 8 Sk a 10 - minútový lístok z Vinohradov na Račko stojí 14 Sk...
Reply on: aquila #64619:
Ja NEROZLISUJEM PENIAZE ZSR, MAGISTRATU, EU,... VSETKO SU TO VEREJNE ZDROJE VYBRATE Z DANI DANOVYCH POPLATNIKOV (Myslim ze ZSR je znacne napojena na statny rozpocet, pochybujem ze tych 17 miliard ma za vybrate peniaze od cestujucich, jedine ziskove je nakladna doprava a mam pocit ze ten tunel pre nakladnu dopravu urcite NEBUDE). Je len chyba nasho systemu, ze ZSR ma peniaze na rozhadzovanie - 17 miliard a mesto Bratislava ma cely svoj rocny rozpocet menej nez tretinu z toho - 5 miliard!!! Peniaze EU tiez nepadli z neba, ale odniekial su, niekto musel zaplatit dane, a uz aj ked to neboli slovaci, ale napriklad nemci, tak tie peniaze sa daju vyuzit na nieco ine, ci suhlasis s logikou, nie su to nase peniaze, tak nech sa minu na hocico???

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement