Ani náhodou...
Nechcem sa správať rozdvojene, ale skúsim byť stručný.
Osobné fakty: cestujem vlakmi, milujem vlaky, neznášam podzemky (akékoľvek)(ale to je moc osobné)
Ostatné fakty: Železnice v SR sú... (časom sa možno situácia zlepší)
A teraz: svojou neflexibilnosťou ? Načo komu je ? Keď temer všetko dopravíš po ceste ?
Vízia: s pohonnými hmotami to bude zlé (katastrofe sa nevyhneme, (optimisti hovoria o 90 % poklese populácie v priebehu niekoľkých rokov) možno to nie je jedno).
Pokiaľ sa bežné premávkové rýchlosti nebudú pohybovať nad 200 km/h (nemyslím len do Paríža a späť), železnice nebudú konkurencie schopné oproti ťažkej doprave.
Záver: dotujeme (a to mrte) niečo, čo veľmi predbieha dobu, je v podstate v úpadku a neprináša želané prínosy. Skrátka a dobre, železnice sú druhom strategickej dopravy. Je jedno na ktorom mieste na mape, ale v prípade odstránenia dotácií, by sa uživilo možno cargo (aj o tom by som pochyboval, či by našli peniaze na rozvoj).
"a uzitok Bratislave bude minimalny"
- nepravda, železnica v Bratislave bude s týmto projektom veľmi vhodná na vnútromestskú dopravu.
________________________
...čo si tu niektorí ľudia dovolia napísať to je sila. Si myslí, že keď je vodič autobusu/električky tak má patent na rozum a registrovanú TM na všetky urážky. ? Prosím radšej ďalej nerozoberať...
úplne geniálne. Takže mi chceš tvrdiť, že tunel nápad je starší ako Bratislava ? Kedy bol v ÚP ?
Vieš čo si myslím, že si niektorí pletú trať s traťou. Tunel nie je tunel a práve ty by si to mal vedieť.
Pretože, ak jedna pani povedala, je veľký rozdiel v tom, čo tam bude jazdiť. A počuli sme toho od Metra cez VAL, potom prišla električka, najnovšie TGV a do toho S-Bahn. Ale to sú úplne iné funkcie !
nekontroluje ani kontrolovať nebude. Si počul o štúdii pre túto trať ? Alebo, že by niekto vypľul prečo je to prioritné ? Nikto. Blábol.
Celé sa to deje z potreby určitých republík a kráľovstiev - predať technológie, naštartovť ekonomiku, niede utopiť nadbytočné prachy.
Je to centralistický nápad, ako budeme všetci spojení s TGV. Blázni.
Je predcasne polemizovat ci nepolemizovat kto co kedy komu ako.
0. - všetci sa nabalia
1. - všetci to škaredo zaplatíme
2. keď niekomu náhodou nejde o to, že to zaplatíme, tak naše deti sa chytia za hlavu, čo to naša éra dokázala postaviť.
3. komu je na čo železnica ? Čo by sa stalo, keby sa to prepojenie, ktoré de facto existuje nepostavilo ? Nič. Nikomu to nevadí ani nechýba. Sú to vyhodené peniaze. A úplne nesprávnym smerom.
myslis, ze ak ide o financie z eu, tak nikto nekontroluje, ci je investicia vyhodna?
(ked chces priklad skutocne vyhodenych penazi, tak je to odskodne klientov nebankovych subjektov ? )
Ale my sa predsa bavime o tom, odkial ma ŽSR peniaze a nie o tom, či ich v budúcnosti bude mať od Carga za použitie tunela. A okrem toho je to zbytočné rozoberať, lebo ten projekt, ako si nakoniec aj sám napísal z 80% sponzoruje EÚ.
Uz som pisal asi dva krat, ze ten tunel ASI NEBUDE PRE NAKLADNU DOPRAVU a tak od Carga za to nic nedostane. Myslim ze nakladnej doprave je naozaj uplne jedno ci pojde tym tunelom alebo okolo cez zst nove mesto a pristavny most. Ine sukromne spolocnosti??? Sukromne spolocnosti, pokial viem tiez podnikaju najma v ziskovej nakladnej doprave. Snad s vynimkou nejakeho zufaleho pokusu BSSK do Zahorskej Vsi...
ano, ZSR ma peniaze za poskytnutie dopravnej cesty ZSSK, a ta ma peniaze za prepravu cestujucich z dotacii z dani. Nakladna doprava - jedina ziskova, tam premavat nebude, ak tak, to musi byt niekto naozaj nahlavu. Ale ved aj v clanku je, ze 80% hradi EU, teda su to verejne zdroje, presne tak isto ako rozpocet mesta Bratislavy, nie je v tom ziadny rozdiel - minimalne v tych 80%, a aj zvysnych 20% je prevazne hradenych z dotacii ZSR a dotacii ZSSK na osobnu dopravu.
no ved hej,ale zabudol si na mini detail:kedze ripmav sa chce dostat na racko,tak usetri iba v pripade,ak chce ist na hlavnu,ale vlak na hlavnu (ako hovoris) je 8 Sk + 14Sk na nejaky spoj z hlavnej na racko...
ŽSR ma peniaze za poskytovanie dopravnej cesty pre ostatné spoločnosti (čiže za ich použitie železnice) a nie je tajomstvom, že sú to nemalé peniaze...
Odkial ma peniaze ZSR???
- EU - danovy poplatnici - verejne zdroje
- dotacie vlady SR - danovi poplatnici - verejne zdroje
- cestovne cestujucich??? hmmm, no neviem, ci na cestovnom zarobi ZSSK viac nez su prevadzkove naklady a to co plati ZSSK ZSR za prejazd vlakov su prevazne statne dotaci
Odkial ma peniaze mesto Bratislava???
- dane - verejne zdroje, tie iste dane, tych istych ludi!!!
Aky je teda rozdiel, ci to plati ZSR, alebo Bratislava??? Ziadny. Keby to platitl nejaky sukromny dopravca na trase Bratislava - Vieden, ci keby to platitl majitel letiska, tak potom su to ine zdroje.
Neviem, ako môžeš ušetriť (ak neberiem do úvahy, že máš električenku) , keď vlak z Vinohradov na hlavnú stojí 8 Sk a 10 - minútový lístok z Vinohradov na Račko stojí 14 Sk...
Ja NEROZLISUJEM PENIAZE ZSR, MAGISTRATU, EU,... VSETKO SU TO VEREJNE ZDROJE VYBRATE Z DANI DANOVYCH POPLATNIKOV (Myslim ze ZSR je znacne napojena na statny rozpocet, pochybujem ze tych 17 miliard ma za vybrate peniaze od cestujucich, jedine ziskove je nakladna doprava a mam pocit ze ten tunel pre nakladnu dopravu urcite NEBUDE). Je len chyba nasho systemu, ze ZSR ma peniaze na rozhadzovanie - 17 miliard a mesto Bratislava ma cely svoj rocny rozpocet menej nez tretinu z toho - 5 miliard!!! Peniaze EU tiez nepadli z neba, ale odniekial su, niekto musel zaplatit dane, a uz aj ked to neboli slovaci, ale napriklad nemci, tak tie peniaze sa daju vyuzit na nieco ine, ci suhlasis s logikou, nie su to nase peniaze, tak nech sa minu na hocico???
Sommelier
0. - všetci sa nabalia
1. - všetci to škaredo zaplatíme
2. keď niekomu náhodou nejde o to, že to zaplatíme, tak naše deti sa chytia za hlavu, čo to naša éra dokázala postaviť.
3. komu je na čo železnica ? Čo by sa stalo, keby sa to prepojenie, ktoré de facto existuje nepostavilo ? Nič. Nikomu to nevadí ani nechýba. Sú to vyhodené peniaze. A úplne nesprávnym smerom.