pocitaj s velkokapacitnami vozmi - a by the way tu (ako si sam pekne poznamenal) je zasadny problem existujucich radial - ich nedostatocna priepustnost.
Holt, nejak sa to riesit bude musiet... ?
zabudni, ale zabudni na ruzinosvku radialu a jej predlzeni do Vrakune ci biskupic. Kto moze vypotit takuto dementnu hlupost v zivote nevidel mapu bratislavy !!!
dobre, tak som zvedavy ako mi napriklad naprojektujes krizovatku pri zvaraku alebo na racku tak, aby mi tadial bez prestojov prechadzala kazdych 45 sekund elektricka (kedze oni akosik musia chodit oboma smermi a 90/2) a nezabudni ze to nemas presne kazdych 45 sekund, ale raz ti dojde o 30 sekund potom z opacneho smeru o 50 sekund, potom zas z toho prveho smeru o dalsich 40 sekund...
tak rýchlo nemožeš mať tak ultrapravicový prístup. Nejde to a nefunguje to, keby sme boli aspon v polovici cesty oproti CR, beriem, ale to nemozes po Slovenskej mentalite chciet. Nemozeš.
Tým, že SADky odstavíš na periférii - nevytvoríš tým vhodné konkurenčné prostredie ?
Prečo by sa mali prepravné výkony na spolocnostou postavených tratiach mali cpať do rúk súkromných spoločností ? Aby jedna totálne ovládla trh a diktovala si za kolko bude jazdit, ako sme si vsimli vo vyspelých západných socialistických struktúrach ?
k tej mapke - ako hovorí si je to asi priestorovo nereálne. Zo žitného ostrova supstrát prepravovať radšej cez ružinovskú radiálu. A do Vrakune by bolo ideálne nasadiť tie 25 metrové trolejbusy, myslím že za pár rokov budú dostupnejšie... ?
________________
Re #62866 fobust: ? Veď to nieje o tých 22 jazvečíkoch ale o vízii do budúcnosti, tak čo zas pindáš??? ? ? ?
ok, takze budem na racianskej radiale vypravovat elektricky z obratiska kazdej 1.5 minuty, pri nasich uchvatnych CSS, co myslis, v akej vzdialenosti od obratiska pojde za sebou vlacik 3 a viac elektrickovych suprav ? (pomozem ti prikladom, pri omv na heckovej je cyklus CSS 2 minuty, elektricka ma volno velmi kratko, takze uz len tu sa ti budu pravidelne zhromazdovat 2 supravy...)
"1. z jednej firmy do druhej... ale medzi tými firmami je veľký rozdiel - čo sa perspektívy rozvoja vhodného sposobu dopravy týka."
- súkromná firma nemá čo rozvíjať. Moja predstava: Železničnú dopravnú cestu rozvíja štát/vúc/mesto(na území mesta v určitej miere). Električkové trate a trolejbusové drôty v meste rozvíja mesto. Najrôznejší súkromní dopravcovia si dnes kúpia vozy a zajtra začnú jazdiť po spomínanej infraštruktúre. Naozaj nechápem ako SAD brzdí rozvoj vhodných spôsobov dopravy.
"2. zobratím z IGK ? Keď aj tam je to pekne podvýživené ?"
- zmenou myslenia aby som upresnil. Aby sa pochopilo, že je výhodnejšie dať 20 melónov VHD ako postaviť parkovisko za dvadsaťmelónov pre pár aút na sídlisku. IGK je ako rakovina. Čím väčšiu cestu postavíš, tým väčiu zápchu vytvoríš, IGK bude "podvýživená" furt.
"3. a vieš koľko to bude v tvojom nenormálnom svete stáť ? Zaplatíš za lístok 40 Sk ?"
- to nechápem, chcem normálne objednávať dopravu vo verejnom záujme za peniaze z VÚC. Akých 40 korún? Ja nechcem trhové ceny za dopravy, čo mi to cpeš do huby? V tej pasáži som trochu offtopic narážal, že je treba zmenu zmýšľania - dnes sa zotrvačnťou poskytujú "dotácie" súčasným SADkám. Proste aby sa viac vytvoril boj medzi dopravcami o zmluvy na regiobusy, tak ako to záčína byť v ČR.
4. "uvažujem odkiaľ na to zobrať peniaze"
- ...a všetci ti zúfalo vysvetľujú, že sa mýliš, keď si myslíš, že si ich našiel. ?
keď to tak vezmem, mne to jedno nie je. Omieľaš dookola to isté ty - rozprávku o autách a ich vodičoch - blbosť.
To, že sa pomerne rýchlo nájdu prostriedky na postupné budovanie dopr. sys. je zanedbateľné, to že sa vrazia peniaze do DPB namiesto SAD tiež, takže nerozumiem tomu čo vlastne riešiš. Autá ? Asi áno.
Po odstavení SAD na Komisárkach, keď nám príde do mesta 100 škodoviek z Pezinka navyše s tým, že ich príde o 100 menej z Rače, pretože interval električky je každú 1,5 minúty ?
Kedy si prestal vnímať dopravu koncepčne ?
Prečo patríš medzi tých, ktorí sú za postavenie niečoho, čo ešte nie je ani na papieri a až následnej úprave stávajúceho ? Kam sa hrabe BA s jej chabým dopravným rozpočtom, ktorý ledva stačí plniť základné funkcie bez investícií ?
hovoris o kolajovej doprave, ale uvazujes s nou len v ramci mesta. Preco? Preco nemozno mat tratovu rychlost a primerane primestske jednotky na trati DS - BA? S prislusnou napajacou sietou autobusov SAD. Vtedy by tie modre autobusy nezavadzali ani v Rovinke.
Totiz na primestsku dopravu vseobecne bude prispievat VUC. Zeleznicni operatori budu moct ziadat dotacie na primestsku dopravu. Nie je to lepsia cesta?
Vidim ze rovnaka vec je v #62859
no to je velmi relativne co je to "male znizenie kvality" a "mala cast cestujucich"
a na radiale mi je naozaj uz v podstate jedno ci mi pride trolejbus raz za 3 minuty alebo raz za 2 minuty; ale ci bude uz niekde od cintorina ruzinov narvaty na prasknutie ludmi z okolitych obci a ja sa don v ruznove nedostanem alebo pride rozumne obsadeny z dolnych honov a ja sa aspon na schody zmestim je dost velky rozdiel... a obyvatelov prilahlych obci tiez neukecas na to ze prestupovat na cintorine ruzinov do dobytcaku kde stojis na jednej nohe a aj to nie vlastnej je lepsie ako sediet v sadistickom autobuse bez prestupu az na asmn
nemam, do centra sa viem dostat zvycajne po trasach existujucich radial a koridor ktory bol ponechavany po stranach radialy kadial teraz chodia trolejbusy a kde by sa v buducnosti dala trasovat kolajova doprava bol za poslednych 10 rokov sikovne zastavany kadeakymi potrebnymi stavbami ako BBC (ak neveris, prejdi sa popri tej radiale v celej jej dlzke a pozri si to); pokial chces tu trat tahat dakam do paze (nove mesto) je to vcelku nezaujimave na vystavbu kapacitnej dopravy (aj ked napriklad taky polus je odtial blizko )
v podstate ano, jednalo by sa mi o prekopanie sucasnych tras 510 a 512 s tym ze 510 by ostala obsluha oblasti ktore nie su pod trolejom a 512 by dostala trolejovu formu (a s doplnenim zopar trolejov a vyhybiek pri SAVke by sa z toho dala spravit velmi zaujimava linka, este zaujimavejsia ako sucasna 512 a verim ze ta linka by bola schopna si na seba zarobit (za predpokladu pravidelnych kontrol revizormi a nie cestovanim 2/3 substratu na cierno ) aj v celonocnom 30 minutovom intervale; navrh som tu kedysi davno zverejnoval)
Re #62861 Sommelier: ten planik sa tu uz dakedy myslim rozoberal, vrelo odporucam trasu si preslapat po vlastnych a trocha kritickym okom sa pozriet na to co je naozaj realizovatelne a co nie
(poznamocka na zaver: vacsina tych elektrickovych tras co tu bola v minulosti navrhovana a bol som neakym sposobom pri tom bola predtym nez to bolo kdesi na papier nakreslene a navrhovane preslapana po vlastnych aby bolo mozne mat aspon aky-taky prehlad o miestnej situacii)
okrem toho, co riesi trat zaustena v smere do petrzalky ? kam sa s nou rozumne z UNS dostanem ?
nebavím sa o zvýšení ceny, ale o malom znížení kvality cestovania pre malú časť cestujúcich s tým, že na druhej strane zlepšíš cestovanie pre Bratislavčanov a perspektívne budeš postupne budovať lepšie systémy.
Takže v prípade pekárne sa to dá porovnať s tým, že niektorí občania do nej budú mať ďalej ako doteraz a mnohým sa prístup k nej zlepší s tým, že v dohľadnej dobe aj tí dočasne ukrátení budú využívať jej služby v ešte lepšom rozsahu ako predtým.
"A nikto, ale vážne ani jeden z Vás nedokázal odpovedať na úplne banálnu otázku odkiaľ na to chcete vziať - keď to chcete zobrať od strany postavíme a potom uvidíme." - Príklad: Máš starú prekáreň a predávaš zlé pečivo za 1 SKK. Povieš zákazníkom: ľudia, od zajtra stojí pečivo 2 SKK a keď si zarobím na novú pec, bude aj kvalitné. Čo Ti na to povedia zákazníci?
Väčšinou sa to robí takto: Máš podnikateľský plán. Ak kúpiš novú pec, budeš môcť predávať pečivo po 2 SKK a náklady na pec sa Ti vrátia za 2 roky. Zoženieš peniaze (napríklad pôžičku), kúpiš pec, zvýšiš cenu a buď zarobíš, alebo skrachuješ. Ale v prvom prípade skrachuješ určite. A ten prvý prípad mi trochu pripomína súčasný stav MHD v BA.
1. z jednej firmy do druhej... ale medzi tými firmami je veľký rozdiel - čo sa perspektívy rozvoja vhodného sposobu dopravy týka.
2. zobratím z IGK ? Keď aj tam je to pekne podvýživené ?
3. a vieš koľko to bude v tvojom nenormálnom svete stáť ? Zaplatíš za lístok 40 Sk ?
4. ja v postate nehovorím o ničom inom ! S tým, že uvažujem odkiaľ na to zobrať peniaze, pretože tento faktor tam chýba aj Tebe.
Hovoríme tu o modelovom príklade prestupu zo SAD na trolejbus pri cintoríne Ružinov. Nemyslím si, že je to šťastné riešenie. Ale snahu, aby nejazdili SADisti až do centra považujem za správnu. Možno to bude niekedy možné aj prakticky. Napríklad: Železničná trať KN - DS - BA. Ak bude existovať trať Filiálka - Nivy - Petržalka, môžu vlaky od juhu premávať cez mesto až do Petržalky. Ak by sa trať zrýchlila, ak by sa zaviedol takt, z niektorých dedín na juhu by autobus mohol ľudí voziť ku (klimatizovanému) vlaku napríklad do DS (prípoj do 10 minút) a v BA by vlaky slúžili aj na vnútromestskú dopravu. Prípadne by si vidiečania tie svoje 120ny zaparkovali niekde v Kvetoslavove a do BA by išli vlakom (to sa SAD páčiť nebude .
Niečo podobné je možné (a pravdepodobnejšie) aj od Pezinka, Senca a Malaciek (Gyoru, Parndorfu). Jednoducho WIN-WIN: Musí byť vyššia kvalita aj pre bratislavčanov, aj pre vidiečanov.
Ad dotácie: BID je podľa mňa na to, aby "zbierala" peniaze od zákazníkov, mesta, VUC a štátu a "rozdeľovala" ich medzi DPB, SAD, ŽS, lanovky, súkromných dopravcov, Dunajplavbu, OEBB, MÁV, majiteľov záchytných parkovísk a pod. Kam oni povedia, tam sa bude jazdiť (s dotáciami).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier
Holt, nejak sa to riesit bude musiet... ?