Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #62856:
"A nikto, ale vážne ani jeden z Vás nedokázal odpovedať na úplne banálnu otázku odkiaľ na to chcete vziať - keď to chcete zobrať od strany postavíme a potom uvidíme." - Príklad: Máš starú prekáreň a predávaš zlé pečivo za 1 SKK. Povieš zákazníkom: ľudia, od zajtra stojí pečivo 2 SKK a keď si zarobím na novú pec, bude aj kvalitné. Čo Ti na to povedia zákazníci?

Väčšinou sa to robí takto: Máš podnikateľský plán. Ak kúpiš novú pec, budeš môcť predávať pečivo po 2 SKK a náklady na pec sa Ti vrátia za 2 roky. Zoženieš peniaze (napríklad pôžičku), kúpiš pec, zvýšiš cenu a buď zarobíš, alebo skrachuješ. Ale v prvom prípade skrachuješ určite. A ten prvý prípad mi trochu pripomína súčasný stav MHD v BA.
Reply on: si #62854:
http://img230.imageshack.us/img230/9979/mapkabiskupice6ea.jpg

Vyhodou je, že sa nemusí ísť nikde pod zem (aj keď by sa to miestami hodilo), protihlukové steny si musiš domyslieť.
Reply on: tomas1 #62855:

1. z jednej firmy do druhej... ale medzi tými firmami je veľký rozdiel - čo sa perspektívy rozvoja vhodného sposobu dopravy týka.
2. zobratím z IGK ? Keď aj tam je to pekne podvýživené ?
3. a vieš koľko to bude v tvojom nenormálnom svete stáť ? Zaplatíš za lístok 40 Sk ?

4. ja v postate nehovorím o ničom inom ! S tým, že uvažujem odkiaľ na to zobrať peniaze, pretože tento faktor tam chýba aj Tebe.
Hovoríme tu o modelovom príklade prestupu zo SAD na trolejbus pri cintoríne Ružinov. Nemyslím si, že je to šťastné riešenie. Ale snahu, aby nejazdili SADisti až do centra považujem za správnu. Možno to bude niekedy možné aj prakticky. Napríklad: Železničná trať KN - DS - BA. Ak bude existovať trať Filiálka - Nivy - Petržalka, môžu vlaky od juhu premávať cez mesto až do Petržalky. Ak by sa trať zrýchlila, ak by sa zaviedol takt, z niektorých dedín na juhu by autobus mohol ľudí voziť ku (klimatizovanému) vlaku napríklad do DS (prípoj do 10 minút) a v BA by vlaky slúžili aj na vnútromestskú dopravu. Prípadne by si vidiečania tie svoje 120ny zaparkovali niekde v Kvetoslavove a do BA by išli vlakom (to sa SAD páčiť nebude 🙂.

Niečo podobné je možné (a pravdepodobnejšie) aj od Pezinka, Senca a Malaciek (Gyoru, Parndorfu). Jednoducho WIN-WIN: Musí byť vyššia kvalita aj pre bratislavčanov, aj pre vidiečanov.

Ad dotácie: BID je podľa mňa na to, aby "zbierala" peniaze od zákazníkov, mesta, VUC a štátu a "rozdeľovala" ich medzi DPB, SAD, ŽS, lanovky, súkromných dopravcov, Dunajplavbu, OEBB, MÁV, majiteľov záchytných parkovísk a pod. Kam oni povedia, tam sa bude jazdiť (s dotáciami).
Reply on: S499.1023 #62852:
"Keď stál benzín 2,- Kčs a šiel na 4,- Kčs, ľudia ručali (atď.)"
- ? ? ? To je svätá pravda.
Reply on: si #62854:
máš ju kadial ťahať.
myslel si 510 + 512, nie ?
cesta Nivy - Tesco - zrýchleným krokom 8 minút

CR - Nivy podla CP SAD - 10 minút
CR - Nivy podla CP MHD - 13 minút

Ako inak ako 2 minútovým špičkovým intervalom kĺbových potvor sa dá zabezpečiť efektívna doprava ?

K tým autám - presne tak, pokial niekto chce jazdit autom (bez ohladu na ceny benzínu) - bude ním jazdiť, pokiaľ HD - bude jazdiť HD. Čo sa stane v prípade nedostatku palív je otázka dňa.

Poplašné správy o neskutočnom návale škodoviek, ktoré nás budú požierať by som nešíril - zaváňajú fóbiou a totálnym nezmyslom.

A nikto, ale vážne ani jeden z Vás nedokázal odpovedať na úplne banálnu otázku odkiaľ na to chcete vziať - keď to chcete zobrať od strany postavíme a potom uvidíme.
Reply on: Sommelier #62845:

"že efektívne bude využitých 4 mil."
- ...ktoré použije na navýšenie výkonov (vozidlami, ktoré t. č. fyzicky neexistujú - ale o tom sa nebavme).

Predostrené predchádzajúce otázky:

1. "Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší."
- (nie je otázka), podľa mňa ten nárast IGK nebude malý. Pri neriešení dopravy? Ale tvoj návrh rovnako nič nerieši, v súčasnosti nemá žiadne pozitíva podľa mňa.

2. "Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD?"
- Tvoj návrh rovnako nič nefinancuje, iba prelievaš existujúce bubáky z jednej firmy do druhej. Financovať ju chcem ako každý normálny zobratím peňazí z IGK projektov.

3. "To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD?"
- čo? Bez kontextu neviem čo mám napísať. Ja by som iba zrušil to socialistické "dotácie" a používal "objednávanie dopravy u súkromných dopravcov". Prehľadne a transparentne ako v normálnom svete.

4. "kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia?"
- najlepší scenár:
a, iMHD založí polit. stranu a vyhrá voľby VÚC a v meste
b, integrovaná tarifa
c, začne sa s koncepčnou obnovou MHD (pepka, real-preferencia na súčasných radiálach, veľokapacitné eliny, atď.)
d, maximalizácia využitia potenciálu železnice (regiovlaky s int. cca 15 min., nové zastávky lamač, dnv, ružinov, vrakňa sídl.)
e, ten filiálkový tunel sa bude stavať
f, cca rok 2012 sa zavádza ukončovanie regiobusov na periférii
Reply on: Sommelier #62849:
kolajovu trat z cintorina ruzinov nemas uz dnes bohuzial kadial rozumne trasovat (tlacit ju na nove mesto ako je smerovana zeleznicna trat je na ...)
tie linky co tam aktualne su su dostacujuce tak akurat na to aby v spicke zabezpcili prepravu obyvatelov dotknutych oblasti; si zober zeby si na tu trat musel miesto kazdej karosy co tade chodi nasadit 14 TRku, o kolko spojov by sa ti zvysila hustota premavky na trati ? mas cca predstavu ako by si zabezpecil aby si tie vozidla na tej trati napriklad uz aj navzajom nezavadzali (pri 3minutovom radialovom intervale 201 + 202 v spicke a k tomu dokombinovanej 208 teraz pocas vyluky je uz vcelku bezne ze sa na trati dobehnu aj 3 vozidla a potom sa zdrzuju, trolejbusy sa predbiehat jednoducho nedokazu)

re 1.:budu musiet prestupovat nie na prievozskej alebo na nivach ale uz na cintorine ruzinov - no ti co prestupuju budu musiet z velkej miery prestupovat aj na cintorine ruzinov a aj na nivach, to si im teda pomohol...

re 3.:technicky je to garantovatelne - to ti uverim ked prestane byt taky zufaly problem zaviest na dolne hony miesto 512ky nocnu trolejbusovu linku (a obdobne aj na niektorych elektrickovych radialach); a to pri nocnej doprave je ten odber z troleja maly takze v pripade udrzby tej - ktorej meniarne by sa pri ich rozumnejsom rozlozeni po meste dal potreny vykon preniest z inej, v spicke si to naozaj neviem predstavit...

re 2.: takych 10 klbovych trolejbusov bude stacit ? no budem idealista, do jedneho klbaku nech narvem 2 kratke karosy ludi a nech to tie vozy dokazu otocit (cele kolo) za hodinu, chces mi nahovorit ze v case medzi 6 a 7 a medzi 7 a 8 prejde po gagarinke len 20 sadistickych autobusov (uz nielen karos, je dost vidno aj sorky) za hodinu ?
Reply on: Sommelier #62845:
Nemá to cenu, nemá toé cenu, nemá to cenu. Ostáva mi len dúfať, že sa NIKDY nedostaneš k tomu, aby si dopravu riešil v reále.
Reply on: Sommelier #62843:
Milý chlapče, žiješ v neskutočnom blude a je zbytočné s Tebou ďalej diskutovať, ale nechcem Ťa nechať žiť v blude, takže:
1) Prečo lepšia Š 120 LPG ako Fóbia? Je prudko ekologická a hlavne bezpečná?
2) Nerieš cenu litríka benzínu. Keď stál benzín 2,- Kčs a šiel na 4,- Kčs, ľudia ručali. Keď stál 4,- Kčs a šiel na 8,- Kčs, ľudia ručali. Stále ručali ale autami jazdi%t neprestali. Ani neprestanú. To ber ako dogmu, tak to je a nič na tom nezmeníš.
3) Š 120 vydrží dennú premávku Hamuliakovo - Bratislava centrum ešte veľmi dlho a keď sa rozpadne, presadne sa do plesnivého Favorita, potom do plesnivej Felici, plesnivej Fóbie a tak ďalej.
4) To s tými autami a motiváciou tak proste NIE JE a Ty to nechápeš a len si kolom dokola omieľaš tie svoje bludy. Tie domácnosti proste tie autá majú a ich motivácia IAD/VHD rozhodne NIE JE o tom, či na to majú.
5) K tej Tvojej koncovej poznámke - milý chlapče, to vôbec nerieš. To nie je v popie Tvojej práce, či a kde prestupujú na MHD. Oni vedia čio robia a Ty ich nemáš čo vyháňať. Ponúkni im alternatívu a ak bude dobrá, oni budú na tú MHD presadať a kapitalistická SAD-ka potom sama ukončí svoje prímestské spoje na Cintoríne Ružinov.
Reply on: Sommelier #62849:
Ako chceš niečo zobrať SAD a dať DPB, keď ich zdroje financovania sú od seba nezávislé?

si to podľa mňa zhrnul dostatočne, nemám k tomu čo dodať.
Reply on: Andy #62846:
viď 62849
Reply on: si #62844:
odhliadnuc od toho, že používaš najkomplikovanejší prípad a to CR. Má mnohé nedostatky, do ktorých by bolo potrebné mnohé investovať.
CR by nebola prvá - začal by som na ZP. CR je extrém, ale napriek tomu si ho obhájim.
1. budú musieť prestupovať - nie na Prievozskej alebo na Nivách, ale už na CR - tie linky čo tam momentálne sú - postačujúce - ešte zatrolejovať Nivy - šafko a nová linka
2. Za penízky, ktoré sa nevyhodia do modrých karos sa kúpia trolejbusy - takých 10 kĺbových bude stačiť + nová meniareň a obratisko
3. technicky to je garantovateľné - nová meniareň, ktorá je aj tak potrebná musí zabezpečiť, že pokiaľ nedojde k celobratislavskému výpadku, tak trolejbusy budú mať šťavu

A ten prínos pre cestujúceho spočíva v tom, že tam je nádej, že sa časom CR a následne celé DH napoja na koľajovú trať. A to je veľké pozitívum, o ŽP nehovoriac.
Najvýdatnejšie sú pozitíva dlhodobé a nie med na ústach.
Reply on: Sommelier #62845:
lenze cesta tak aby si nestratil zakaznika je troska ina, najprv siahni na peniaze SADkam a sprav z nich nieco poriadne a az potom vytlac SADky z centra (a oni sa stiahnu aj same ked im nik nebude preplacat cestu od hranice mesta do centra)
pri drastickom rieseni ti aj drasticky ubudne zakaznikov (v spojoch MHD si to mozno nevsimnes, ale v ramci celeho systemu to bude dost badatelne)
Reply on: Sommelier #62843:
stare S120 vydrzia viacej ako nove fobie, takze nemaj obavy zeby sa po dennej premavke medzi hamuliakovom a centrom BA vytratili

pozri, mam na dvore odstavenu staru skodu 120 a do prace (dajme tomu do tesca na kamennom nam.) chodim sadistickym autobusom a potom pesi; dovody nie su ani tak ekonomicke ako skor casove, chvilu trva kym pri tescu tu skodivku zaparkujem a pocas cesty sadistickym autobusom si aspon mozem precitat noviny
pokial ma vyklopis zo sadistickeho autobusu na cintorine ruzinov, tak
a) cesta mi bude trvat dlhsie - lebo 1. prestup, 2. trolejbusu to trva dlhsie na asmn ako sadistickemu autobusu; nieco ziskam nazad tym ze sa odveziem az na rajsku ale nie az tolko (a zvysok toho casu o co mi to predlzis ked pricitam k casu co usetrim jazdou autom tak si aj najdem parkovacie miesto)
b) nebude to prilis pohodlne, v sadistickom autobuse po cintorin ruzinov tych novin az tolko neprecitam, pocas prestupu sa velmi citat neda a stojac na jednej nohe (aj to nie vlastnej) v trolejbuse sa tiez velmi citat neda...
vysledok - nakopnem skodivku a idem do prace autom, zoberiem aj suseda ktory pracuje kdesi o ulicu dalej a ani nas to nevyde drahsie ako verejnou dopravou...
Reply on: Sommelier #62843:
Priamo na ASMN necestujú, lenž z ASMN im ide viac liniek ako z Cintorína Ružinov a je bližšie k ich pracovisku, čiže tou MHD už nemusia cestovať tak veľa ako by museli z Cintorína.
Reply on: tomas1 #62842:

dajme tomu, že dpb z jedného milióna neefektívne utratí 20 % - to je 200 tisíc, z čoho vyplýva, že keď dostane 5 miliónov navyše, neefektívne utratí približne podobných 20 % - z čoho vyplýva, že efektívne bude využitých 4 mil.
Neviem ako inak Ti odstrániť z hlavy tvoju nezmyselnú až detinskú narážku.

Ten výhľad 4 P+R je tak na 5 - 15 rokov.

Na začiatok Ti predostriem predchádzajúce otázky...

Neodškriepiteľný fakt: Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší.

Ja Vám položím inú otázku. Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD ?

Podotázka - To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD ?

A ešte jedna púre Teba - kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia ? Nikdy ?
Reply on: Sommelier #62841:
nuz, netvrdim ze poruchu napajania zazijem kazdy den, ale nie je to tak davno (menej ako 2 tyzdne) co som trasu do prace absolvoval tak ze som preslapal zopar km (asi 3) a zvysok skombinoval s paralelne iducimi autobusovymi linkami pretoze z dovodu vypadku napajania kdesi v meste nesiel viac nez pol hodinu z dolnych honov jediny trolejbus a nahradna doprava z tejto oblasti neexistovala...
a ked donutis ludi prestupovat kdesi na cintorine ruzinov, co tym ti ludia ziskaju:
1. budu musiet prestupovat
2. viac sa tlacit v beztak plnych trolejbusoch
3. vacsie riziko ze sa z dovodu poruchy nedostanu na miesto urcenia

poprosim ta ak vies aspon o jednom pozitive pre cestujuceho tak mi ho napis, lebo akosi ho neviem najst...
Obidvaja:
neriešite absolútne nič - a rozhodne š 120 LPG lepšia ako fabča.
Koľko stojí litrík benzínu - a koľko bude čoskoro stáť ?
A koľko vydrží š 120 dennú premávku hamuliakovo - bratislava centrum ? Rok ? S presunom poslednej 280 do novopostaveného múzea DPB sa nadobro odstavia aj 120...

Motivácia nie je založená na autách. Ten kto na to bude mať, presadne doň - totiž, ako nesprávne chápete ekonomiku domácností - v prípade, že sa domácnosť rozhodne nakúpiť auto, platiť poistné a údržbu - v tom prípade musí ubrať z iných investičných položiek - takže motivácia kúpiť auto nie je založená na otázke máme na to (?), ale na otázke, či a kde si poriadne utiahneme opasok - dovolenka, potraviny a pod.,

499.1023 - jo, priamo na Nivy bez následného prestupu na MHD cestuje tak neskutočné minimum, že by som ich ani do fóra neuvádzal.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.