Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tomas1 #60782:

Prímestskí cestujúci sú tou hlavnou oporou NDS ! A bez nich sa stavat nebude, pretoze to nema zmysel. Je uplne, ale uplne logicke, ze cim viac cestujucich mas, tym viac si mozes narokovat. My (Bratislavcania) si chceme nieco postavit od okraju po okraj pre seba. Cool.
Nemyslim, že by sa dalo hovorit o naraste automobilovej dopravy. To mesto má svoju kapacitu a v momente jej presiahnutia sa opat zacne hovorit o potrebe nových cestných stavieb. A v momente tazkeho pretazovania tejto kapacity si to kazdy moze uvazit. To nie je terorizmus, je to sloboda vyberu. Nikoho neobmedzis.Tento postup (zvysenie doprazy autami) je skratka nelogicky. Ako moze narast objem dopravy, ked za tie iste peniaze sa odvezies aj na Nivy aj kamkolvek inam - cielenejsie ? A ze to bude trvat maximalne 10 minut dlhsie je nic oproti tomu, ze ostatni, ktori koli neexistencii kombinovanej tarify SAD+DPB setria a z Niv chodia peso, pripadne karta 1. pasmo.
Na Nivy cestuju poloprazdne autobusy ! A to su jasní klienti DPB. Bez diskusie. Keby mali možnost cestovat za priblizne rovnaku cenu aj MHD, vyuzili by ju.
V tejto hre ide Bratislave o príjmy a cestujúceho. Toho lukratívneho majú SADky, toho menej stratový DP. A to je správne ?
Reply on: Sommelier #60781:

1. "logickýn dovodom su prijmy DPB"
- ako S499.. píše - preplňovanie MHD prímestskými cestujúcimi by znamenalo možno ešte väčšiu stratu pre DPB (lebo by bolo treba navýšiť kapacitu ?), alebo odliv cestujúcich do áut.
2. "Zopakujem sa, nech skusia vsetci zaparkovat..."
- podľa mňa takýmto teroristickým prístupom sa dopravná politika nerobí.
3. NDS - "niekto zajtra zlozí na stol 100 miliard"
- nepotrebujem 100 miliárd, ja píšem o NDS ako električke so súčasnými radiálami, ktorá by bola v rámci možností preferovaná. Veľmi dobre si uvedomujem na čo máme, nemal som na mysli metro!
4. "Ja viem, že socialisti idu ovladnut Europu,"
- nenadávaj mi, ja mám práveže opačné zmýšľanie.

Keď už píšeš o Pezinku, tak pri existencii IDS by z juhovýchodného podhoria M. Karpát by ani veľmi smradobusy chodiť nemuseli, tam by sa dali pekne nahradiť železnicou. Ľudia z Modry a pod. by v termináli v Pezinku naskočili na vlak s 15 - 20min. intervalom a hotovo, a to sa dá realizovať v podstate hneď len treba sa v dikusnom klube BID dohodnúť.
Reply on: tomas1 #60780:

logickýn dovodom su prijmy DPB
Zopakujem sa, nech skusia vsetci zaparkovat... Ten kto na to ma chodi autom, kto na to mat nebude prestupi na elektricku, ktora ho apropo zavezie cielenejsie tam kam potrebuje. Tym ze tie modre krasavice z Niv vyzenies odlahcis doprave tak, ze to ani pekne nebude.
Druhou vecou je stavba NDS. Pomaly a postupne, veríš na zázraky, alebo si myslíš, že niekto zajtra zlozí na stol 100 miliard a podme chlapci do toho ?
Všetky dopravne stavby sa realizuju nie podla buducej potreby, ale podla aktualnej potreby. Prave koli nedostatku penazi. Tie peniaze si musis od niekoho vypytat.
Su tu teda dve rovnice:

Enormne zvysenie prepravnych narokov = výstavba systému. Pokial nemas cestujucich sa ti na to každy vykašle aj v nasledujucich 22 volebnych obdobiach, tak to pochop.
Ja viem, že socialisti idu ovladnut Europu, ale tak ako pises ty sa to skratka nerobi.

Druha

Pezinok lezi napr. v 5. pasme
Čo pásmo to napr. 5 Sk, 1. pásmo 10 Sk
Cena listka 30,- Sk 15 SADke za dovoz do Rače a 15 DPB za 1. a 2. pasmo (nie som cenotvoritel a toto je možno trochu skreslene, ale nejak tak by to cca mohlo byt).
Reply on: Sommelier #60769:
Re #60769 Sommelier: "zastavia v rámci mesta na pár zastávkach a končia na centrálnej (má to tak aj Brasilia a je to zlé)"
- Brasiliu sem neťahaj, to je špeciálny a nie zrovna vydarený urbanistický experiment s nedomyslenou VHD, ktorý nemôžeš porovnávať s tradičným mestom. Nivy niesú v poli uprostred ničoho.
http://maps.google.com/maps?t=k&hl=en&ll=-15.793838,-47.882549&spn=0.002875,0.00302
6&om=1

Pokiaľ tu nebude NDS (spoľahlivá električka s veľkokapacitnými vozidlami, bez antipreferencie a rozumným linkovým vedením), tak je pre ľudí proste výhodnejšie cestovať až na Nivy, inak by do MHD sami prestúpili. Keď tu také niečo bude, tak potom môžme ukončovanie na okraji zvažovať. Keby si TERAZ prímestské linky na Nivy zrušil, tak, ako píše S4.., spôsobíš jedine ďalšie narvávanie do áut, nič iné.
Píšeš o nejakých logických dôvodoch, ja v TEJTO situácii nevidím ani jeden.

Súhlasím so všetkým čo napísal S499.1023. ?
Re 499.1023 povedal si presne to iste, rozdiel je v cene 14 a 22. A cestujúci za 22 je zvýhodnený a tých na DP menej. To že by v okruhu 50 km mala fungovať integrácia je fakt, ale nadalej bude pohoda v neštátnych spolocnostiach, ktorej stat zivy spracovanie odpadu, ktorý má tu smolu, že z niv cestuje autobusom. 1. Pásmo čipova a koniec. Jo a nech skúsia všetci tie škodovky zaparkovať. A benzín je drahý. Aspoň budú chodiť v trojici.
Reply on: ufo #60771:
Boli mysleny ludia baron de-bil... a pod...
Reply on: E499.3056 #60774:
kompletizácia prebehla v UDJD ,po prevoze do vozovne Krasňany sa súprava len oživovala a momentálne čaká na povolenie do premávky od drážneho úradu.
Reply on: Sommelier #60767:
teraz k tej ekonomickej teorii trocha praxe:
spoluziak na vyske cestoval kazdy den do BA zo smeru od senca ako inac SADistickym autobusom (az na neake vynimky kedy dosiel z roznych dovodov autom) z ktoreho vystupil na nivach a odtial siel pesi do skoly (namestie slobody), popoludni obdobne nazad; co si myslis zeby ale spravil ak by si ho z tho autobusu vytriasol uz niekde na zlatych pieskoch ? Ja osobne si myslim ze podiel jeho ciest do BA autom vs. verejnou dopravou by sa dost dramaticky zmenil... a to bol student, nechci vediet co by ti spravili ludia s pravidelnymi prijmami...
Dalsia perlicka:

Novododaná súprava električiek T6A5.III #7957+7958 bola presunutá do vozovne Krasňany, kde prebehne jej kompletizácia. Električky by sa v premávke mali objaviť do polovice marca.

Hhh, uz je maj a stale nam to nejazdi. Vyjadri sa niekto ku tomu? ?
neviete ktory trolejbus (Š-14 Tr) opravovali v DP okolo 22.7.2005
Chyba v katalogu:

GO a modernizácia v Ústredných dielňach (10/2004 - 3/2006, začiatok skúšobnej prevádzky 3/2004, začiatok premávky s cestujúcimi 21.4.2006) - pridanie výzbroje TV Progress, optický informačný systém BUSE, modernizácia interiéru.

nema to byt nahodou ZACIATOK SK. PREVADZKY 3/2006?
Reply on: PePa #60765:
Hehe, koho tým päťdesiatnikom myslíš. ? Napadá ma jeden fotič vláčikov.
Reply on: Sommelier #60767:
Trocha dopraváckej praxe:
Ak necháme cestujúcich prichádzajúcich zvonka prestupovať v okrajových častiach Bratislavy, dôjde k tomuto:
1) Časť cestujúcich sa na takúto buzeráciu vykašle, oživí Š 120 LPG a začne nám týmto šrotom zlepšovať životné prostredie. O TO NEMÁME ZÁUJEM.
2) Časť cestujcich si zakúpi električenky a potreba dotácie do MHD opätovne vzrastie. NA TO NEMÁME,
3) Časť cestujúcich, ktorí si aj zaplatia plné cestovné, preplňpvaním MHD spôsobí odliv vnútromestských cestujúcich z MHD, pokiaľ nebudú adekvátne navýšené kapacity - viď bod 1 - NA TO NEMÁME.

A malá oprava ekonomickej teórie - najlukratívnejším zákazníkom pre DP je zákazník na čo najkratší úsek. Cestovné lístky na dlhšiu dobu sú ZVÝHODNENÉ ako akási odmena zákazníkovi za vernosť.
Reply on: tomas1 #60768:

Dovoľuje nie je vhodné sloveso, malo skôr prísť do úvodzoviek. Netvrdím, že Bratislava je piesoček jedného dopravcu. Práveže by bolo vhodné, aby tu dopravcov bolo viac. Viac druhov dopravy a viac dopravcov.
Ale spôsob dopravy bývalých SAD a DPB je veľmi podobný.
Podobnejší ako DPB a taxi služba...
Spoločná je aj predplatená forma cestovného.

Kdežto niektorí dpopravcovia, zastavia v rámci mesta na pár zastávkach a končia na centrálnej (má to tak aj Brasilia a je to zlé), ktorá je len pre málo z nich prestupnou.
Pretože ak cestujem z Pezinka na Záhorie, nepôjdem na Nivy a z Nív.
Cashuje cestujúcich priamo do vo vozidle. Neobťažuje sa s pravidelným zastavovaním na zastávkach, ktoré už obsluhuje v týchto úsekoch ešte poloprázdna električka. Spôsob jazdy je menej o brzdaplyne, takže sa šetrí voz aj palivo, dohľad lepší, úroveň a spol. Takže niekto má smotanu a niekto niečo iné.

Oproti logickým dôvodom by niekto mohol navrhnúť nesocialistický dôvod prečo by to na tie Nivy malo chodiť, resp. prečo s tým nesúhlasíš ?

V roku 2050, keď bude fungovať všetko ako má uvidíme možno polovicu z toho čo sa dá nazvať NDS. Takže tvoja obhajoba je scestná.
NDS je niečo ako Al-Kaida. Existuje aj neexistuje. Aj v Bratislave, len je trochu rozbitý.
Reply on: Sommelier #60767:

1) S ukončovaním prímestských liniek na okraji mesta ja príliš nesúhlasím a už vôbec nie bez existencie NDS.
2) "vedenie DPB a jeho 100 % vlasník a zriadovateľ dovolia spoločnostiam (ziskovým, dotovaným, ...) aby na území hlavného mesta prepravovali podstatnú časť najziskovejšej klientely je zarážajúci."
- aké dovoľovanie máš na mysli? Mesto ani DPB nevlastní ASMN, preto nemôže to, čo chodí na ASMN absolútne nijak ovplyvňovať ani dovoľovať, pokiaľ sa nedohodne s VÚCišpánmi na IDS. Okrem toho ani nevydáva licencie na prímestskú dopravu, takže jej trasovanie cez mesto nemôže zatrhnúť.
Dobrý deň.

Trochu ekonomickej teórie.
Najlepší zákazník pre dopravný podnik je najviac platiaci, ktorý pocestuje najdlhšie. Vzostupne 22,-, 18,-, 14,- Sk.

Poznatok: stav vozového parku spoločností prevádzkujúcich prímestskú dopravu je na neporovnateľne vyššej úrovni oproti MHD. Už pred riadnou privatizáciou spoločností SAD bol tento rozdiel markantný, vtedy samozrejme podporovaný vyberateľom daní - štátom.

Spoločnosti SAD nemajú s problémom nič spoločné.
Fakt, že všetci zúčastnení, vedenie DPB a jeho 100 % vlasník a zriadovateľ dovolia spoločnostiam (ziskovým, dotovaným, ...) aby na území hlavného mesta prepravovali podstatnú časť najziskovejšej klientely je zarážajúci.
AS Mlynské Nivy je zbytočne predimenzovaná. Či sa to niekomu páči alebo nie, v dohľadnej dobe jej podstatná časť ustúpi investično stavebnému zámeru. ASMN je nenapojená na električkovú sieť a toto by mohla byť jedna z priorít budúceho vedenia mesta.

Ak mesto obhajuje stav MHD nedostatkom peňazí, stačí sa pozastaviť nad nedostatkom mozgov. Skrátka a dobre, minimálne 90 % autobusov prichádzajúcich najmä z východných smerov musí končiť na začiatočných stanicich električiek a všetku prepravu prímestských cestujúcich do mesta musí niesť MHD. Všetci vieme prečo a malo by sa tak stať v dohľadnej dobe.
Pretože ak si DP jednoducho nevie povedať, že tu je čiara a ďalej (na ASMN) pôjdu len diaľkové linky, je to prenechávanie tých najlepších cestujúcich niekomu inému a DP vozí vlastne len ohlodanú kosť.
Reply on: Martin Fundárek #60751:
Diky za info. Viem si predstavit ako potom odlahlo okolobyvajucim ked sa AS odstahovala ?
Mego, voz 6207 jazdieva iba nočák 516, ak ho mám ja alebo Bigmac. V dennej premávke sa objavuje sporadicky, zvlášť ak nemajú bežné vozy alebo keď si ho s Marečkom požičiame, aby poznal Bratislavu aj počas dennej doby. Stále jazdí ako hodinky, len by potreboval trošku ošetriť skelet a vonkajší plášť.
Ale nechcime príliš veľa, aby neskončil ako 1923-ka. Aj o ňu bol prejavený záujem, nájdený spôsob ako ju oživiť, ale podaktorí páni z Kráľovstva Gumokolov na Bojnickej sa zaťali a urýchlene ju rozobrali a odpratali do šrotu. Nápadne mi to pripomína konanie ľudí na železnici po roku 1975, kde stáli na odstavných koľajách pary, či iné vzácnosti v podobe náraďových či vrchárskych vozňov prestavaných z kráľovských salónov a špeciálov. Kým si hnili, bolo dobre. Keď sa ich chcel niekto ujať a nedajbože ich zrekonštruovať a jazdiť s nimi - na druhý deň vidali rušiaci výnos u už sa veselo krájalo autogénom...
Nech žijú tí hlupáci z radov päťdesiatnikov, odchovaní minulým režimom, s klapkami na očiach a kanálovým deklom na mozgovom centre, ktorí pre svoje pohodlie, zaslepenosť, nenásytnosť a neochotu zniesť čo i len malé riziko radšej v tichosti povolia likvidáciu aj toho mála, čo nám z histórie, a nielen dopravy, na Slovensku zostalo.
Mego: 6207 si tisko hrdzavie v HROBUSTej hale. Nema ju kto vyvetrat, okrem mna do toho totiz nik nesada.
Reply on: Emo #60762:
Na Americkom nam., ale nikde ziadnu info tu o tom nevidim... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.