Dobrý deň.
Trochu ekonomickej teórie.
Najlepší zákazník pre dopravný podnik je najviac platiaci, ktorý pocestuje najdlhšie. Vzostupne 22,-, 18,-, 14,- Sk.
Poznatok: stav vozového parku spoločností prevádzkujúcich prímestskú dopravu je na neporovnateľne vyššej úrovni oproti MHD. Už pred riadnou privatizáciou spoločností SAD bol tento rozdiel markantný, vtedy samozrejme podporovaný vyberateľom daní - štátom.
Spoločnosti SAD nemajú s problémom nič spoločné.
Fakt, že všetci zúčastnení, vedenie DPB a jeho 100 % vlasník a zriadovateľ dovolia spoločnostiam (ziskovým, dotovaným, ...) aby na území hlavného mesta prepravovali podstatnú časť najziskovejšej klientely je zarážajúci.
AS Mlynské Nivy je zbytočne predimenzovaná. Či sa to niekomu páči alebo nie, v dohľadnej dobe jej podstatná časť ustúpi investično stavebnému zámeru. ASMN je nenapojená na električkovú sieť a toto by mohla byť jedna z priorít budúceho vedenia mesta.
Ak mesto obhajuje stav MHD nedostatkom peňazí, stačí sa pozastaviť nad nedostatkom mozgov. Skrátka a dobre, minimálne 90 % autobusov prichádzajúcich najmä z východných smerov musí končiť na začiatočných stanicich električiek a všetku prepravu prímestských cestujúcich do mesta musí niesť MHD. Všetci vieme prečo a malo by sa tak stať v dohľadnej dobe.
Pretože ak si DP jednoducho nevie povedať, že tu je čiara a ďalej (na ASMN) pôjdu len diaľkové linky, je to prenechávanie tých najlepších cestujúcich niekomu inému a DP vozí vlastne len ohlodanú kosť.
Trochu ekonomickej teórie.
Najlepší zákazník pre dopravný podnik je najviac platiaci, ktorý pocestuje najdlhšie. Vzostupne 22,-, 18,-, 14,- Sk.
Poznatok: stav vozového parku spoločností prevádzkujúcich prímestskú dopravu je na neporovnateľne vyššej úrovni oproti MHD. Už pred riadnou privatizáciou spoločností SAD bol tento rozdiel markantný, vtedy samozrejme podporovaný vyberateľom daní - štátom.
Spoločnosti SAD nemajú s problémom nič spoločné.
Fakt, že všetci zúčastnení, vedenie DPB a jeho 100 % vlasník a zriadovateľ dovolia spoločnostiam (ziskovým, dotovaným, ...) aby na území hlavného mesta prepravovali podstatnú časť najziskovejšej klientely je zarážajúci.
AS Mlynské Nivy je zbytočne predimenzovaná. Či sa to niekomu páči alebo nie, v dohľadnej dobe jej podstatná časť ustúpi investično stavebnému zámeru. ASMN je nenapojená na električkovú sieť a toto by mohla byť jedna z priorít budúceho vedenia mesta.
Ak mesto obhajuje stav MHD nedostatkom peňazí, stačí sa pozastaviť nad nedostatkom mozgov. Skrátka a dobre, minimálne 90 % autobusov prichádzajúcich najmä z východných smerov musí končiť na začiatočných stanicich električiek a všetku prepravu prímestských cestujúcich do mesta musí niesť MHD. Všetci vieme prečo a malo by sa tak stať v dohľadnej dobe.
Pretože ak si DP jednoducho nevie povedať, že tu je čiara a ďalej (na ASMN) pôjdu len diaľkové linky, je to prenechávanie tých najlepších cestujúcich niekomu inému a DP vozí vlastne len ohlodanú kosť.
PePa
Ale nechcime príliš veľa, aby neskončil ako 1923-ka. Aj o ňu bol prejavený záujem, nájdený spôsob ako ju oživiť, ale podaktorí páni z Kráľovstva Gumokolov na Bojnickej sa zaťali a urýchlene ju rozobrali a odpratali do šrotu. Nápadne mi to pripomína konanie ľudí na železnici po roku 1975, kde stáli na odstavných koľajách pary, či iné vzácnosti v podobe náraďových či vrchárskych vozňov prestavaných z kráľovských salónov a špeciálov. Kým si hnili, bolo dobre. Keď sa ich chcel niekto ujať a nedajbože ich zrekonštruovať a jazdiť s nimi - na druhý deň vidali rušiaci výnos u už sa veselo krájalo autogénom...
Nech žijú tí hlupáci z radov päťdesiatnikov, odchovaní minulým režimom, s klapkami na očiach a kanálovým deklom na mozgovom centre, ktorí pre svoje pohodlie, zaslepenosť, nenásytnosť a neochotu zniesť čo i len malé riziko radšej v tichosti povolia likvidáciu aj toho mála, čo nám z histórie, a nielen dopravy, na Slovensku zostalo.