Sám za seba Ti môžem povedať, že k tomu, aby som jazdil podľa predpisov, nepotrebujem 100x za deň vidieť dispečerov. A preto podľa mňa by malo ísť podniku o to, aby už pri prijímaní nových ľudí sa zameral na to, či ten človek má zmysel pre zodpovednosť, alebo nie. Vodiči nie sú malé deti, aby potrebovali nad sebou dispečerský dozor.
To je ako keď sa v rádiu hlásia kontroly a radary. Má to aj svoje + aj -. plusy napr. sú, že vodiči v tých úsekoch pôjdu predpisovo a o to by malo ísť predovšetkým, o bezpečnosť premávky. často aj hlásia hliadky a radary tam, kde nie sú, ale pôsobí to potom preventívne. Lebo aj keď mnohí o tom vedia (teda nie vždy všetci vodiči počúvajú dopr. servis), aj tak v tých úsekoch niektorí vedome porušujú predpis a musia ísť do toho s tým, že vedome ohorozujú seba aj iných a určite zaplatia tú pokutu.
Mínusy napr. sú, že vodič, ktorý nemá so svojim autom všetko v poriadku a počas jazdy sa nedostatok nedá napraviť, sa takejto kontrole radšej vyhne inou trasou a tak nie je konfrontovaný so zákonom.
"Myslíš si, že keby pri výhybke stál dispečer s fotoaparátom, tak by niekto porušil predpis??? nechápem." Takže to chcete, aby niekto porušil predpis a aby mu boli krátené prémie, lebo DP potrebuje niekde ušetriť? Šak nech tam ten dispík je a nech tam čaká s foťákom - aspoň bude mať preventívnu f.ciu a vedy pôjdu všetci cez tú výhybku predpisovo. To úplne bežne niekde parkuje dispečer a môže to byť bežne aj za "mierovým účelom", ale vodiči iba vidia dispečera a už vedia, že tam parkuje a preto, napr. ďalšie kolo nepôjdu v náskoku, ak sa bavia, tak pretým zatvoria kabínu, skontrolujú si, či majú dobre otočenú smerovú tabuľu apod.
Napr. keď sa manuálne otáča wechsel, pri čom si vodiči musia obliekať orange vestu. Buď je dispečer k.... a je niekde zašitý, aby jeho nebolo vidieť, ale on aby videl všetko, ak niekto tú vestu nemá, tak ho nabonzuje a strhnú mu prémie - v tom prípade ide dispečerovi o bonzovanie a strhávanie prémií. Alebo parkuje viditeľne, vodiči ho vidia a určite si tú vestu pred vystúpením oblečú . Tu ide o to, aby mali vodiči vestu oblečenú.
Myslim ze sem mozu chodit aj decka, s tym ze pisu realne veci, alebo dobre napady a nie prispevky okolo toho, co tu bolo vopred pisane.... Kedysi som si cital cele diskusne forum ked som tu nebol, vsetko dozadu co sa pisalo, teraz ma na to vazne prechadza chut.... ? Tiez s Vami suhlasim
Otvorená kabína - s tým súhlasím. Povolenie, ktoré býva v lete, by som nedal podľa dátumu, ale podľa vonkajšej teploty, napr. nad 20°C.
Rýchlosti cez výhybky, príp. oblúky - toto už nie je vecou kontrolných orgánov, ale keďže sú palubné počítače, záleží na prevádzke, či sa na to zameria alebo nie (keďže sme na Slovensku, skôr nie a počká sa, kým sa nestane niečo podobné ako pred rokom v Prahe)
Vchádzanie pod kontakt výhybky, na ktorej je ešte voz - Toto je ten prípad, kde by mala platiť prezumpcia neviny, čiže vodičovi by to bolo treba dokázať. Myslíš si, že keby pri výhybke stál dispečer s fotoaparátom, tak by niekto porušil predpis???
Konkretne bavenie pocas jazdy, ci telefonovanie som na mysli nemal, to je myslim kazdemu jasne, ze to na bezpecnost vplyv ma Hoci, cast pravdy ma aj Si, ze po dlhej sluzbe to znizuje sancu na mikrospanok, no zasa vodic by mal byt pred sluzbou dostatocne oddychnuty, a ak nie je, je to jeho chyba.
Mal som skor na mysli take veci ako otvorena kabina (ked je mi v nej teplo a potrebujem vetranie), ktora fakt netusim ako by mohla mat vplyv na bezpecnost prepravy a premavky Ved keby sa ma nahodou snazil niekto nieco pytat pocas jazdy (co sa zvycajne nestava), ignorujem ho, a odpoviem mu po zastaveni v zastavke
Naproti tomu, vobec sa nekontroluje (aspon o tom neviem) technika jazdy, konkretne napr. prejazdy supravou oblukmi (hadzanie zadnym vozom a pod.), prestavovanie vyhybiek jazdou, vchadzanie pod kontakt vyhybky, na ktorej je este voz (vsetko menovane som zazil u niektorych vodicov, a nebolo to davno...) atd... ?
bavenie sa za jazdy ma tiez 2 strany pohladu... vodic na konci 10hodinovej sluzby bude asi uz aj dost unaveny a urcite je mensia sanca na mikrospanok pokial sa s niekym bavi...
mas pravdu..ten nater little big city by bol podla mna najlepsim riesenim..reklamy od SPP totiz nemaju zmysel..nakolko sa jedna o monopol..a taktiez vyzeraju hrozne..
...v BA sa v prvom rade kontroluju tie veci, ktore s bezpecnostou nijako nesuvisia, a castokrat sa tie skutocne podstatne veci nekontroluju vobec. Pouzijuc slova mnohych vodicov: "...aby som si daval pozor na blbosti, ktore sluzia akurat tak na buzeraciu vodicov."
Priznám sa, netuším, ktoré sú to tie nepodstatné veci. Minimálne 90% zistených nedostatkov sú bavenie a telefonovanie počas jazdy. Dúfam, že mi nechceš tvrdiť, že sú to blbosti, ktoré nesúvisia s bezpečnosťou. Mnoho vodičov si neuvedomuje, že stačí zlomok sekundy nepozornosti a môže sa stať podobná nehoda ako včera. Zas na druhej strane sa priznám, že keď som začínal, zvykol som sa aj ja baviť počas jazdy a niekoľko krát mi za to boli krátené prémie. Ale nikdy sa mi nestalo, aby som sa na to pozeral tak, že ma niekto buzeruje, prípadne že mi k****i dispečerskí siahajú na moju výplatu. Skrátka porušil som predpisy, tak som niesol následky.
Beus: Nezabudajme ze fixaciu chrbtice robia vzdy po nehode pokial clovek prejavuje bolesti. Je to preventivny krok, aj keby nechcela musia jej to dat alebo podpisat reverz, tak to bolo v mojom pripade. Dufajme ze to bolo tiez len tak.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
F.M.