Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Beus #60157:
...v BA sa v prvom rade kontroluju tie veci, ktore s bezpecnostou nijako nesuvisia, a castokrat sa tie skutocne podstatne veci nekontroluju vobec. Pouzijuc slova mnohych vodicov: "...aby som si daval pozor na blbosti, ktore sluzia akurat tak na buzeraciu vodicov."
Priznám sa, netuším, ktoré sú to tie nepodstatné veci. Minimálne 90% zistených nedostatkov sú bavenie a telefonovanie počas jazdy. Dúfam, že mi nechceš tvrdiť, že sú to blbosti, ktoré nesúvisia s bezpečnosťou. Mnoho vodičov si neuvedomuje, že stačí zlomok sekundy nepozornosti a môže sa stať podobná nehoda ako včera. Zas na druhej strane sa priznám, že keď som začínal, zvykol som sa aj ja baviť počas jazdy a niekoľko krát mi za to boli krátené prémie. Ale nikdy sa mi nestalo, aby som sa na to pozeral tak, že ma niekto buzeruje, prípadne že mi k****i dispečerskí siahajú na moju výplatu. Skrátka porušil som predpisy, tak som niesol následky.
Tym len tak som myslel len tak ako u mna...
Beus: Nezabudajme ze fixaciu chrbtice robia vzdy po nehode pokial clovek prejavuje bolesti. Je to preventivny krok, aj keby nechcela musia jej to dat alebo podpisat reverz, tak to bolo v mojom pripade. Dufajme ze to bolo tiez len tak.
Reply on: Papyr #60166:
Aj tie panelaky vyzeraju super... akoze, klobuk dole (a to museli by povodne skarede opachy)... keby tak vyzerala petrzalka, karlovka, dlhace, vrakuna a devinska, tak BA by bola fakt super...

inak, nechapem, preco na vsetky vozy, ktore nemaju celoplosnu reklamu, nedaju ten little-big-city nater...
Reply on: Papyr #60166:
Noooo!!! Musim uznat,ze design karoserie Solarisov III.generacie je naozaj dost vylepseny.Omnoho lepsie,nez to,co pozname z Kosic.Vidno,ze design studio v Berline,ktore na tom robilo si dalo zalezat...Maju moj obdiv!!Dufam,ze lak,ktory tie vozy dostanu v BA,bude kvalitnejsi,nez na CNG Karosach... ?
Reply on: Papyr #60164:
Mohla mat tak 18-22, podla tvare a postavy, ako som ju z dialky videl... no dufam ze to nebolo nic vazne, ako hovoris... no nedaval som pozor, ci hybala koncatinami alebo nie...
BTW, celkova skoda pri vcerajsej nehode dosiahla 1.7 miliona, viac info v novinke.
Reply on: hoppusmark #60163:
To este nikto nevie, su kadejake tlaky, takze mozu skoncit zeleno-zlte, cerveno biele, ale aj s reklamou ako 2400, 2406 a 4408 🙂
Reply on: Beus #60157:
Mlade dievca? Vystuz pod krkom? Aj jaj jaj! Nechcem malovat certa na stenu, ale toto moze skoncit aj ochrnutim vsetkych styroch koncatin! A zvlast v mladom veku... ked by to skutocne bola transverzalna miechova lezia (prelomenie chrbtice) na vysokej urovni, tak v pripade, ze ju budu dobre liecit, tak moze skoncit tak, ze sice uz nikdy nepohne koncatinami, ale dlzka zivota zostane nezmenena... cele desatrocia uputana na lozko... fuj fuj nechcel by som. Dufam, ze to takto neskonci, ze si tu chrbticu neprelomila, iba nejako narazila.
Na stránke www.transport.amsnet.pl sú už fotky solarisu SU15 pre Bratislavu. Autobus má čistobiely náter, zrejme predpríprava na CVR - SPP ?
No ako vidim moje meno sa tu spominalo za vcera vecer vela krat, ja na toto vsetko poviem uz len to, nebudem nicit forum pre par deti co sa tu na niekoho hraju, moj mail mate, jazdim na elektricke a take hlasky ze ja tu budem niekoho bit su smiesne, dotycny clovek ma moje cislo ak chce dostat nech mi zavola. Takze ja vraj velky bitkar Darro uz vas nebudem terorizovat takym obsahom textu ako je prave tento. Pekny den, vsetkym aj tebe Slovanista21.
Všetkých záujemcov o jazdu do Stupavy by som chcel upozorniť, že prichádza k zmene vozidla. Vlak bude vedený motorovým vozňom M262.007.
Pozor počet miest je obmedzený a zostáva už len pár voľných miest. Neváhajte preto a poďte s nami tam, kam sa normálne s vlakom nedostanete.
www.filialka.szm.sk
Mizerne počasie a mizerna doprava Dnes ráno Vozovňa Trnávka vynechavali spoje rozčulený ludia iba hromžili.
Reply on: si #60156:
To si nevidel chaos v meste. Včerajšia náhradná doprava mi pripadala ako súťaž "Nájdite čo najviac možných trás náhradnej dopravy počas jednej výluky", každý autobus šiel inak, každý bol inak označený a dispečer na otázku či by tabule nemohli mať nejaké normálne označenie odpovedal že vraj sú elektronické a tie sa nastavia samy. No na dispečingu to bolo už o niečo lepšie lebo vedeli, že sú k nim kódy, ale pre zmenu zas nevedeli čo je to BUSE, nakoniec sa zistilo, že to označujú ako "Tam to hore".
Reply on: Papyr #60149:
Tiez sa pridavam, a kedze vsetko podstatne tu uz odznelo, necitim potrebu dalsich slov k tejto teme 🙂

Re #60150 Papyr: To zranenie chrbtice som (pravdepodobne) videl - mlade dievca, odvazali ju leziac na nositkach, s nejakou vystuhou pod krkom...nevyzeralo to prijemne...

Ad nehody vseobecne: Mam pocit, ze ten stupajuci trend v nehodovosti (zlyhanie vodica) dost suvisi s neustale sa zvysujucim stresom, ktory vodici v praci zazivaju, nervovym vypatim, atd. (dopravna situacia, neprimerane sa spravajuci cestujuci (jedinci), grafikon, ...), ale aj narastajuci psychicky tlak, pod ktorym su nuteni pracovat. Nad vodicmi je stale prisnejsi dohlad, a castokrat su za kazdy drobny prehresok neprimerane prezekuovani. Tento faktor sa velmi odraza na psychike ("co ak ma sleduju?"), a sposobuje dalsi narast pravdepodobnosti zlyhania z dovodu psychickeho vypatia a stresu.
Argument na toto "zhora" by znel: Vodic, ktory dodrziava predpisy, sa nema dovod stresovat, ci ho niekto sleduje. Ano, v optimalnom pripade by to tak malo byt. Lenze:
1) Aj predpisovi vodici to castokrat beru skor tak, ze "co si na mna zasa vymyslia?" resp. "co mi zasa najdu take, co som si neuvedomil?", a tento pristup ma dost racionalne korene v tom, ze sa im taka situacia uz (a mozno nie raz) stala. Preto sa budu v tej kabine klepat od strachu, aby neprisli bezdovodne o dalsich par stovak z uz beztak dost malej vyplaty, ktorou zivia rodinu a platia vydavky na byt, energie, stravu... a budu sa klepat aj ked na to zdanlivo dovod nemaju, pretoze sa im take uz stalo. A hned jeden uplne zbytocny stresovy faktor navyse.
2) Prvoradou prioritou kazdeho slusneho a rozmyslajuceho vodica je doviezt bezpecne svojich cestujucich do ciela. Druhou prioritou je bezpecnost v premavke - aby neohrozil nikoho dalsieho, mimo vozidla, a tretou prioritou je technika jazdy - aby svojou jazdou nenicil vozidlo/trat a siel tak, aby to nebolo cestujucim neprijemne. Az za tymito prioritami nasleduje dodrziavanie predpisov. Totiz vacsina ustanoveni predpisov suvisi nejako s bezpecnostou, takze ich dodrziavanie je automaticky obsiahnute v prvych dvoch prioritach vodica, a nad tym vodic nepotrebuje rozmyslat. Su vsak aj take veci, ktore s bezpecnostou nemaju nic (alebo takmer nic) spolocne, pripadne ich neumyselne zanedbanie vzhladom na aktualnu situaciu nijako neznizi nikoho bezpecnost. A bohuzial, v BA sa v prvom rade kontroluju tie veci, ktore s bezpecnostou nijako nesuvisia, a castokrat sa tie skutocne podstatne veci nekontroluju vobec. Pouzijuc slova mnohych vodicov: "...aby som si daval pozor na blbosti, ktore sluzia akurat tak na buzeraciu vodicov." (s prepacenim za vyraz).

Takze summa summarum - stresu pribuda, a pokial sa nezmeni pristup kontrolnych organov k vodicom, a najma kym tu bude vladnut prezumpcia viny (vodic je automaticky vinny zo spachania pracovneho priestupku, kym nedokaze, ze ho nespachal (co nema sancu) ), tak podobnych zlyhani vodicov bude pravdepodobne tiez stale pribudat.
fotky z DN zo vcerajsieho vecera mozte najst aj tu:
http://www.pieskovisko.sk/fotky/2006/03/

co sa tyka zabezpecenia situacie po nehode, podla mojho nazoru to bolo zvladnute neobvykle dobre, vsetky potrebne zlozky tam boli relativne rychlo, osobnu dopravu v mieste DN obmedzili a pustali cez oblast hlavne autobusy. ND som videl premavat hned od chvile ked som sa dostal na miesto nestastia
Reply on: Puki #60153:
Však tiež si myslím, ale teraz hovorím všeobecne a nie o vodičoch ale o manažmente.
Reply on: Andy #60152:
To sa nikdy tak nerobilo. Náš management aj vozový park je 100%ný. Vodič je vždy ten blbec, ale to vlastne nevadí, pretože vozíme substrát. V rámci maskovania všeobecnej bordelizácie občas teatrálne vyhlásime, že "dispečéri sú k....i" 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.