Osobne nemám rád "hádzanie do jedného vreca", či už vodičov alebo cestujúcich. Problém je ten, že človek si najľahšie zapamätá konfliktné typy a slušných ľudí si ani nevšimne.
Ja ti poviem kde je aj dost velky problem... clovek ktory ma zaujem o miesto vodica ani z daleka nevie do coho ide robit a ked uz je v kurze a robi si vodicak na nove prostriedky uz je upisany a ked zisti ze co je to za pracu zacne mat problemy, stale frfle na kazdy detail a podobne... nedavno som sa s tym stetol, najpr by im mali ukazat do coho idu kym zacnu... druha vec je to s tym dokazovanim, ja som sa stretol s tym ze prave TÍ STARÍ vodici sa ukazuju a machruju pred mladym vodicom, ja som sa naucil jazdit podla vyhlasky, viem vyhlasku a ked som teraz v zacviku vidim ze realita je uplne ina (aj som to cakal)... ? Ukazovat sa kto je frajer v takejto praci je viac ako riskantne... a preto tu niektorí vodici stravia tak cca. malo casu a poslu ich niekam. A najradsej mam ked sa zacne dajake sedlacke prasa rozkrikovat len aby sa ukazal a jeho hlasky nemaju ani hlavu ani pätu... ?
Substrátu ale stačí jediná negatívna skúsenosť a už je pre neho celý podnik zlý a všetkých vodičov hádže do jedného vreca. V tom je problém a niet čudu že imidž DPB je taký, aký je. A presne ako sa vraví, ryba smrdí od hlavy....
Jasné, tie kritéria na prijímanie vodičov by mali byť posunuté v trocha inej rovine. Takisto by sa ale malo prehodnotiť prijímanie, resp. presúvanie nových dispečerov. Lebo niektorí sú ako malé deti a majú evidentne potrebu sebe, alebo niekomu niečo dokazovať a u niektorých vodičov vyslovene vyhľadávať každé jedno porušenie akýchkoľvek predpisov, nariadení a pod. nielen D1/1. Samozrejme, bavenie sa počas jazdy, alebo nebodaj telefonovanie je bez diskusie. Ale tu zoznam "sledovaných" priestupkov zdaleka nekončí... ? ?
Sám za seba Ti môžem povedať, že k tomu, aby som jazdil podľa predpisov, nepotrebujem 100x za deň vidieť dispečerov. A preto podľa mňa by malo ísť podniku o to, aby už pri prijímaní nových ľudí sa zameral na to, či ten človek má zmysel pre zodpovednosť, alebo nie. Vodiči nie sú malé deti, aby potrebovali nad sebou dispečerský dozor.
To je ako keď sa v rádiu hlásia kontroly a radary. Má to aj svoje + aj -. plusy napr. sú, že vodiči v tých úsekoch pôjdu predpisovo a o to by malo ísť predovšetkým, o bezpečnosť premávky. často aj hlásia hliadky a radary tam, kde nie sú, ale pôsobí to potom preventívne. Lebo aj keď mnohí o tom vedia (teda nie vždy všetci vodiči počúvajú dopr. servis), aj tak v tých úsekoch niektorí vedome porušujú predpis a musia ísť do toho s tým, že vedome ohorozujú seba aj iných a určite zaplatia tú pokutu.
Mínusy napr. sú, že vodič, ktorý nemá so svojim autom všetko v poriadku a počas jazdy sa nedostatok nedá napraviť, sa takejto kontrole radšej vyhne inou trasou a tak nie je konfrontovaný so zákonom.
"Myslíš si, že keby pri výhybke stál dispečer s fotoaparátom, tak by niekto porušil predpis??? nechápem." Takže to chcete, aby niekto porušil predpis a aby mu boli krátené prémie, lebo DP potrebuje niekde ušetriť? Šak nech tam ten dispík je a nech tam čaká s foťákom - aspoň bude mať preventívnu f.ciu a vedy pôjdu všetci cez tú výhybku predpisovo. To úplne bežne niekde parkuje dispečer a môže to byť bežne aj za "mierovým účelom", ale vodiči iba vidia dispečera a už vedia, že tam parkuje a preto, napr. ďalšie kolo nepôjdu v náskoku, ak sa bavia, tak pretým zatvoria kabínu, skontrolujú si, či majú dobre otočenú smerovú tabuľu apod.
Napr. keď sa manuálne otáča wechsel, pri čom si vodiči musia obliekať orange vestu. Buď je dispečer k.... a je niekde zašitý, aby jeho nebolo vidieť, ale on aby videl všetko, ak niekto tú vestu nemá, tak ho nabonzuje a strhnú mu prémie - v tom prípade ide dispečerovi o bonzovanie a strhávanie prémií. Alebo parkuje viditeľne, vodiči ho vidia a určite si tú vestu pred vystúpením oblečú . Tu ide o to, aby mali vodiči vestu oblečenú.
Myslim ze sem mozu chodit aj decka, s tym ze pisu realne veci, alebo dobre napady a nie prispevky okolo toho, co tu bolo vopred pisane.... Kedysi som si cital cele diskusne forum ked som tu nebol, vsetko dozadu co sa pisalo, teraz ma na to vazne prechadza chut.... ? Tiez s Vami suhlasim
Otvorená kabína - s tým súhlasím. Povolenie, ktoré býva v lete, by som nedal podľa dátumu, ale podľa vonkajšej teploty, napr. nad 20°C.
Rýchlosti cez výhybky, príp. oblúky - toto už nie je vecou kontrolných orgánov, ale keďže sú palubné počítače, záleží na prevádzke, či sa na to zameria alebo nie (keďže sme na Slovensku, skôr nie a počká sa, kým sa nestane niečo podobné ako pred rokom v Prahe)
Vchádzanie pod kontakt výhybky, na ktorej je ešte voz - Toto je ten prípad, kde by mala platiť prezumpcia neviny, čiže vodičovi by to bolo treba dokázať. Myslíš si, že keby pri výhybke stál dispečer s fotoaparátom, tak by niekto porušil predpis???
Konkretne bavenie pocas jazdy, ci telefonovanie som na mysli nemal, to je myslim kazdemu jasne, ze to na bezpecnost vplyv ma Hoci, cast pravdy ma aj Si, ze po dlhej sluzbe to znizuje sancu na mikrospanok, no zasa vodic by mal byt pred sluzbou dostatocne oddychnuty, a ak nie je, je to jeho chyba.
Mal som skor na mysli take veci ako otvorena kabina (ked je mi v nej teplo a potrebujem vetranie), ktora fakt netusim ako by mohla mat vplyv na bezpecnost prepravy a premavky Ved keby sa ma nahodou snazil niekto nieco pytat pocas jazdy (co sa zvycajne nestava), ignorujem ho, a odpoviem mu po zastaveni v zastavke
Naproti tomu, vobec sa nekontroluje (aspon o tom neviem) technika jazdy, konkretne napr. prejazdy supravou oblukmi (hadzanie zadnym vozom a pod.), prestavovanie vyhybiek jazdou, vchadzanie pod kontakt vyhybky, na ktorej je este voz (vsetko menovane som zazil u niektorych vodicov, a nebolo to davno...) atd... ?
5510