Reply on: galiyosha #58000:
omyl, je to sposobene vecnou neschopnostou magistratu. keby neboli vychytraly tak uz metro stoji pred 10timi rokmi.BA odmietla v roku 1990 5 miliard KCS na vystavbu rychlodrahy, lebo by tam bola sovietska technika. v prahe to neodmietli
typicka slovac, papezskejsi ako papez ...
prave kvoli neschopnosti magistratu za poslednych 16 rokov je vysledkom to, ze bude v BA len dalsia este k tomu uplne dosrana radiala, ktora nic nevyriesi.
a ohladne zeleznice, je to daleko realnejsi projekt ako tato radiala.
mesto chce zacat buduci rok, ale nema poriadne urobene plany ani kompletne studie. prestavbu stareho mostu, doteraz nevyriesenu.
ale kedze sa blizia volby tak sa o tom keca.
som sa ochotny stavit o hocico ze sa v roku 2007 s vystavbou nezacne
btw. ze tam bude 15 rokov ako docasne riesenie. nebud smiesny, bude to aspon do roku 2050 a to som optimista.
a ako som povedal, ked uz mesto pre seba zabere cely stary most tak nech to riesia v konecnom variante.
skor kvoli takym ako ty je tu teraz uplne posrana radiala, ktora sa v NICOM nebude lisit od dubraveckej alebo radialy do race, ktora je mozno viac mimourovnova ako ta petrzalska.
a dalsie uplne scestne riesenie bude len 1000 m rozchod
v nasledujucich rokoch sa rekonstruuje X trati. preco sa pri ich rekonstrukcii uz rovno nedavaju obe kolaje ako v liberci. postupne. cena by sa nenavysila mozno ani nie o 10-15%
galiyosha
Tých 5 miliárd si stále nijako nedokázal. Vždy si len odvetil "nájdite si to sami". Chyba. Pokiaľ niečo tvrdíš, je na Tebe, aby si to dokázal.
Okrem toho -- čo si myslíš, že by sa za tých 5 miliárd postavilo? Úsek Janíkov dvor - Filiálka? Možno ani ten nie. A ďalšie peniaze na postupné rozširovanie by padali z neba? V tejto mizérii, keď nie je ani na poriadnu obnovu vozového parku? Stavba ťažkého metra v Bratislave by bola finančná samovražda, bez ohľadu na nejaké prvotné miliardy zo štátneho rozpočtu...
Keby si do toho skutočne tak videl, ako sa tu stále snažíš tvrdiť, a nebol len múdry ako kýbel gitu, tak by Ti bolo jasné, že prerozchodovanie bratislavských radiál je tá najmenšia položka. Čo vozidlá? Čo vozovne? Čo dielne? Prečo Liberec, menšia prevádzka než BA, nemá po dvadsiatich rokoch doteraz zmenu rozchodu ukončenú a všetky rekonštrukcie a novostavby vozidiel spravidla nakupuje vo verzii supersocka? Prečo mnohé švajčiarske mestá ďalej fungujú a rozširujú svoje prevádzky na metrovom rozchode? Prečo v Linci, kde majú úplne jednoduchú a nekomplikovanú sieť, a takmer všetky vozidlá nové, nemenia ten svoj podľa Teba taký problematický 900 mm rozchod?
Lebo je to umelý problém a jeho absolútne zbytočné "riešenie" stojí šialené peniaze!
V Stuttgarte ten prechod trval 20 rokov a mesto ho financovalo len z 20 %. Zvyšné peniaze dostali od krajinskej a spolkovej vlády. Bratislava by na niečo podobné nedostala ani korunu.
Ja by som v Bratislave veľmi rád štandardný rozchod. Veľmi rád. Nie sú na to peniaze.
Napíš mestu, nech sa nehrajú na tunel v budúcnosti, a nech prechod cez most riešia v konečnom variante aj s mimoúrovňovými križovaniami. Ja tak spravím.
Ty si sa vyjadril, že nič písať nebudeš. Tak potom tu nemláť prázdnu slamu ako dôchodcovia nad pivom a choď si na magistrát a jeho neschopnosť nadávať niekam inam. To, že sa prechod mostom nerieši definitívne, je LEN A LEN politický problém, ktorý spôsobili ľudia stále vidiaci v Bratislave metro, ktoré tu nikdy nebude.
A že električka bude v Petržalke skôr ako podzemné prepojenie Filiálky s Petržalkou? O kartón sektu sa s Tebou stavím kedykoľvek...