Reply on: tr3mp #55454:
tak nejako ale aj tak skor dokazem verit tomu, ze bude postaveny tunel pod dunajom 2x (zvlastne pre VRT a zvlast pre metro), ako ze sa bude pokracovat zo safka dalej ...
teda ak by si cakal na metro, tak by si ICE nevidel (TGV neuvidia tak skoro ani vo viedni )
osobne to vidim, ale nakoniec tak, ze mesto si postavi elektricku po safko, kde ju zakonzervuje.
ZSR postavi eurokoridor a tym to hasne .. zase sa bude v bratislave len lepit ..
tr3mp
U4: Ak som dobre rátal, z 20 staníc je 7 podzemných, zvyšné sú vystavené poveternostným vplyvom. Na km presne to neviem, ale pod zemou je určite menej ako 50%. O U6 vravíš Ty, že je pod zemou 25%. Obávam sa, že mi uniká, v čom mám mylné info o U4 a U6 (nemyslím to ironicky, fakt neviem).
Moja predstava budovania rýchlodrážnej električky (ak by sa budovala) je nasledovná:
- mimoúrovňová trať v Petržalke, definitívny prechod Dunaja Starým mostom, dočasné napojenie na Šafárikovom námestí
- hneď po predchádzajúcej etape vybudovanie podzemného úseku Šafárikovo nám. - Hlavná stanica. Vjazd do tunela v priestore súčasného výstupišťa busov na šafku. Zároveň prestavba križovatky, na mimoúrovňovú pre električky
- vybudovanie podzemného úseku Hlavná stanica - Miletičova, + prestavba, či úprava úseku Miletičova - Ružinov
- dostavba úseku Ružinov - Letisko
- dostavba podzemného úseku Podhradie - Mlynské nivy - Trnavské mýto - Kukučínova s napojením na Račiansku.
- ďaleký výhľad trať Lamač/Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - Mlynské nivy - Slovnaft - Dolné hony
Zdôrazňujem, že je to moja predstava, ktorá nie je v súlade s územným plánom...
Pred troma rokmi som sa aj ja zaoberal využitím železničných tratí v Bratislave na mestskú dopravu, vo výhľade bol aj tunel popod Dunaj Keď už tu o tom debatujeme, prikladám grafickú časť návrhu ako prílohu.
Prvý obrázok je navrhovaný stav k 1.1.2003 (s nutnou postupnou dostavbou neexistujúcich zastávok), aj s linkovaním
http://hrady.sk/imhd/sbahn2003.png
Druhý návrh je výhľad na rok 2015, obsahuje aj tunel popod Dunaj, aj trať Petržalkou. Reming sa teda celkom stotožnil s mojim návrhom ? Chýba mi tam odbočka na letisko (predsa len je to nedokončené), naviac je tam trať popod centrum, čo je to, čo mi na súčasnom návrhu ŽSR chýba najviac. Riešenie na obrázku (s doplnením odbočenia Kamenné nám. - Mlynské nivy) + trať na letisko + kvalitnú sieť rekonštruovaných a nových električkových tratí by som bral všetkými desiatimi. V návrhu nie sú zvýraznené podzemné úseky, to si ale dokáže miestaznalý podľa pomerov doplniť sám ?
http://hrady.sk/imhd/sbahn2015.png