Reply on: AAA #46475:
ako som už napísal, preferoval by som (1) riešenie nosného systému formou ľahkého metra, už v prvej fáze vo finálnom riešení a trase tak ako predpokladá návrh územného plánu, t.j. bez priameho spájania s električkovou traťou. S tým, že prvá etapa by sa optimálne mohla realizovať až po Hlavnú stanicu.
Ak toto nie je možné, na druhom mieste by som uprednostnil železničný projekt (ak sa naň dajú získať prostriedky, nie je o čom). Nerieši to všetky problémy, ale z hľadiska budovania otvoreného mesta to má veľký zmysel.
Ak sa nedá realizovať (1) ani (2), potom by som radšej odložil realizáciu (1) s tým, že by bežala iba projektová príprava. Ako dočasné riešenie by som riešil lacný a rýchly variant - postaviť v trase nosného systému medzi Rusovskou a Romanovou cestu len pre autobusy MHD, takto "narovnaná" linka 95 by mohla dosahovať rýchlosť petržalskej električky, samozrejme by bola zabezpečovaná novými kapacitnými NP autobusmi, najlepšie plynovými (ale nie rekonštrukcie).
Petržalská električka je asi až štvrtá možnosť v poradí. Viem že pre priaznivcov električiek je to náramne zaujímavé, ale ten projekt má svoje veľké problémy. Akoby jeho hlavným cieľom bolo získanie peňazí na rekonštrukciu Starého mosta a prikúpenie nových električiek a potom si robte čo už chcete. Nemá logické pokračovanie.
fobust
Prosim predloz mi odovodnenie preco menit rozchod, dolozene vypoctami nakladov a navratnosti takejto investicie. Dalej mi sprav presny rozbor prac, ako to chces robit, lebo zo dna na den sa to neda. Dalej vykalkuluj naklady s tym spojene - vyluky, etc. V neposlednom rade mi predstav konkretne vozidlo, ktore by jazdilo po elektrickovych aj zeleznicnych tratiach, jeho technicke parametry, rozmery, prejazdove profily, ako ho ches napajat, osove tlaky a podobne. Dalej si zelam vypocet, ktory porovna toto vozidlo s elektrickou, ako to ovplyvni udrzby trati, o kolko sa to vdaka vyssej hmotnosti predrazi, aka bude navratnost spolu s navratnostou ceny celej prestvby, nielen udrzby. Dalej mi napis konkretne zatazove smery odkial kam chces koho vozit a najma v akom intervale, aku kapacitu supravy chces, etc. Dalej mi popis spravanie sa vozidla so zeleznicnym profilom kola v obluku s polomerom 25 metrov (to je chytak!). Ked mi toto vsetko poskytnes, tak mam este vela dalsich otazok na teba. ?