Reply on: AAA #46467:
Ked preskocim hlupe frazy typu mrakodrap = symbol pokroku?, vyskova zastavba z globalneho pohlady znizuje naroky na dopravu. Netreba stavat do vysky za kazdu cenu, ja len ze obmedzovanie kvoli DOPRAVE je kravina. Myslene to bolo tak - nie obmedzovat vysku, ale riesit MHD. A ked to zobereme velmi globalne, ked mas ine riesenie problemu zvysovania populacie, tak sem s nim...
Roztratene mrakodrapy po meste nie su o nic hnusnejsie, ako rozstratena nizsia zastavba rozneho stylu. Takemuto mismasu sa vyhnes uplne len pri planovanej vystavbe mesta (to skusali niekde pri Parizi a samozrejme aj komunisti).
yale
Výhľad do budúcnosti: v predloženej štúdii sa ani slovkom nespomenulo, či je táto trať projektovaná na neskoršie bezproblémové prestavanie na 1435, resp. či estakáda bude vhodná na prevádzku vozidla železničného typu. Ak toto nebude splnené, potom sa za 8 miliárd akurát dokonale zabetónuje to, že tu nijaký nosný systém nikdy nebude.
Poplatok za železničnú cestu: ak si na svojej trati, riešiš jej výstavbu a údržbu. Ak nie si, platíš za cestu. Myslíš že údržba tratí električiek je zadarmo? Navyše, ak sa mesto železničného projektu zúčastní, môže hovoriť do toho, aké poplatky budú. Ak nie, tak nie.
Nové vozidlá: už pre petržalskú trať sa majú kupovať nové električky, ak sa o 10 rokov bude budovať nový nosný systém, budú sa kupovať ďalšie nové vozidlá? Nie je jednoduchšie od začiatku počítať s vozidlami schopnými prevádzky v podzemnej trati?