Reply on: Andy #46182:
Snáď to nepochopíš ako rýpanie, ale hádam si nemyslíš, že by bolo najlepšie, keby do X43 mohli nastúpiť iba pracovníci sanatória a Lesnej správy, ktorí by sa museli vodičovi preukázať, že sú tam naozaj zamestnaní? ? Lebo takto keď tú linku používajú aj (ne)turisti z Koliby na Železnú studničku, tak aspoň trochu zaplnia kapacitu autobusu, aby stále nechodil takmer prázdny.
Ámos Keynes
Re #46165 hefec: Keby si nenapísal, že je tam stretnutie 4% tak myslím, že väčšina ani nevie. Ja určite. Teraz si na seba len upozornil.
Re #46159 babou: ad fobustov materiál:
Bod 2. Informačná kancelária na Obchodnej prešla rekonštrukciou, takisto ako tá na Hlavnej stanici a v Gaštanovom hájiku. Tá pod mostom a na Hodžku vyzerajú dobre. mohli by lepšie ale nie sú špinavé a v skutku za poslednú dobu som nemal problém, že by pracovníčka bola neochotná.To, že neexistujú jazdné poriadky v knižnej podobe je stále chyba. Aj keď penetrácia internetu je v BA dosť vysoká, stále je to chyba. Doplnkový predaj CL neexistuje a je len hlúposť dopravcu, že sa pripravuje o tržby z tejto formy predaja. MHD je stále pomalá, tento nový materiál by mal k niečomu pomôcť. Stále viac vozidiel dostáva informačný elektronický systém aj keď nie je využívaný tak ako by mohol. Mohol by zobrazovať oveľa viac. Platové tabuľky boli obnovené. žltočierna je klasická, bielo červená pre dojazdy a bielomodrá pre výluky aj keď nie vždy sa stým tak stretnete ale už aj úmysel niečo zmeniť je v podmienkach DPB dosť. Magistrát od roku 2003 kedy bol ten materiál zverejnený osadil množstvo prísreškov JCDecaux a v najbližších 2 rokoch ich pribudne ďalších 150 a potom každý rok 20 až do roku 2011. DPB opravil svoje prístrešky, tie ktoré sú v tom materiály na fotografiách.
K úrovni vozidiel sa netreba vyjadrovať. Na jednej strane plynofikácia priniesla skúlturnenie vozidiel, nové plechy, lak, podlaha,... na druhej strane vozy sú poruchové, žerú olej,... ale to už cestujúci nevidí a ani ho to nezaujma pokiaľ ho odveze do ciela v slušných podmienkach. Najväčší problém je z čistotou. Tou zaostáva hlavne 4. a 2. kolóna.vozy sú špinavé, za dvermi by sa uchytili fialky na tom množstve blata. Na druhej strane konečne sa čistia električky od prejavov grafity. Vozové suchoty však nedovolujú voz čistiť okamžite. Vždy je lepšie cestujúceho odviesť aj v znečistenom voze ako ho neodviesť vôbec. Zaujímavé je že fobust kritizuje, že musíte prestupovať čoraz častejšie pričom dobre vie, že systém odvšadial všade je dlhodobo neudržateľný a neefektívny. Čo sa vodičov a revízorov týka poviem len blbec sa nájde všade. Je len na cestujúcom či sa bude sťažovať apotom je narade dopravca aby situáciu riešli - zrážka zo mzdy až vyhadzov.
3. magistrát začal viac riešiť problém MHD, aj keď pomaly ale pán boh zaplať za električku do Petržlaky a troljbus na D. Diely. Už len tie nové vozidlá. Buduje sa preferencia aj keď by me si ju vedeli predstaviť fungujúcu lepšie a hlane vybudovanú rýchlejšie. Nie je to však lacná záležitosť. Rekonštrukcie tratí sa konečne rozbehli vrchné vedenie v Bratislave je ucelená kapitola o ktorej netreba hovoriť. Je proste strašné a kým tam budú tí istý ľudia asi navždy bude.
Rekonštrukcia električkovej tratepri Poluse bola naprojektovaná chybne, lebo sa tam zmenili prepravné koridory chodcov. Nie je pravda, že cestujúci nemá inú možnosť. môže ísť iným východom, ktorým sa dostane na prechod rovno na nástupište električiek, ale väčšina ľudí využíva iné smery a tomu sa mal aj prispôsobiť projekt. Som si však istý, že keby tak spravili fobust by dnes kritizoval vzdialenosť zastávky električiek a L50, že to obmedzuje prestupy.
K nosnému systému sa nebudem vyjadrovať, keďže magistrát na čele s primátorom prijal fobustove argumenty a zobral jeho materiál, ktorý vyvtoril (alternatíva k metru - je to na tejto stránke) a len s malými úpravami sa v tej podobe bude realizovať. (s najväčšou pravdepodobnosťou) Za ďurkovským som bol vtedy s ním ešte s nejakým ďalšími ľuďmi a tento projekt sa mu veľmi lúbil, takže myslím si, že tu môže byť fobust spokojný.
K tomu asfaltovému krytu na zastávke zátišie som sa už vyjadril a k rozbitým Karosám 732 som tiež napísal, že väčšine bol vďaka plynofikácii upravený interiér do podoby, za ktorú by sa nebolo treba hanbiť, keby bola umývaná.
Myslím si, že za tie dva roky MHD v Bratislave prešla kus cesty. uniformy vodičov, sprevádzkovanie hlásičov, GO trolov či T3, K2 a ich modernizácie. Takisto sa začali opravovať plechy autousom, ročne sa zgenerálkuje od 20 - 30 autobusov na pohon zeným plynom, opravy prístrešov a budovanie nových,... atď.
Myslím si, ž jedine čo nám teraz chýba k spokojnosti je 25 krátky trolejbusov a 100 autobusov všetkých dĺžok. Som si istý, že aj ľudia by boli oveľa spokojnejší.
Re fobust: Možno by si mal vypracovať nový materiál a zhodnotiť čo sa zmenilo a v čom problém pretrvávajú.
Tie prehnité kovové obruče stačilo natrieť červenou farbou, ale meniť asfalt, príliš drahý špás.