Postupne ako ste to opísali.
1. L68, intervaly 8/12/8//12 (ráno špička/sedlo/poobede špička//víkend) priamo, bez prestupu s lepším intervalom a rýchlejšie v ciely ako dnes. Vystúpite buď na Košickej alebo na Miletičovej alebo Bajkalskej. Ako Vám to bude viac vyhovovať. Neviem kam presne tam chodíte.
2. L93, interval 3/12/4//8 alebo L94, interval 3/12/4//- s prestupom na Dvoroch (na Novom moste) na L82 (terajšia L92), interval 12/20/12/20 do Mlynskej doliny. Cesta bude rýchlejšia a pohodlnejšia s lepšími intervalmi a už nie len v špičke ale aj v sedle.
3. a 4. L93 priamo na Hlavnú stanicu. V prípade cesty na Hodžovo L93 priamo na Hodžovo alebo L94 na Kollárko + peší presun alebo s prestupom na Zochovej na L83 alebo L84.
5. L68 zo Švabinského na most Košická s prestupom na L88 s intervalmi 8/12/8//12 na ASMN.
Mám pocit, že ste ten obyvateľ, ktorému sa cestovanie zlepší a dovolil by som si povedať, že výrazne.
Čo s toho fobustového materiálu týka, vzhľadom na pokročlú nočnú hodinu odpíšem zajtra. Predbežne však môžem napísať, že v roku 2003 sa s tým dalo len a len súhlasiť (možno až na tú kritiku povrchu na zastávke Zátišie, lebo tomu asfaltu nič nie je, nie je ani popukaný, neviem prečo vyhadzovať prachy na nový?! ) ku dnešku sa toho dosť zmenilo a nie je možné 13 ročný úpadok dobehnúť za dva roky. Ale vravím, vyjadrím sa zajtra.
Keď som išiel 53-kou z Chorvátkseho Grobu do Bratislavy koncom novembra 2002 (krátko po predĺžení), tak vodič otváral len predné dvere a pozeral, či si každý označí lístok v prvom označovači. (Určite však nevidel či si náhodou niekto neoznačil už označený, neplatný alebo polovičný lístok ak mal mať obyčajný). A keby si ho aj niekto neoznačil, vodičovi by to bolo určite jedno...
Aj tak si myslím, že električenky by mali platiť aj v 3. tarifnom pásme, veď tá obec si vraj za tie spoje platí! Lebo súčasné nedodržiavanie tarifných podmienok podľa mňa znižuje vážnosť dodržiavania istých pravidiel, teda aj DPB ako celku!
Kľudne diskutujte aj na môj príspevok #46121 , kde píšem o MHD do Ivánky pri Dunaji a je tam aj odkaz na článok zo SME o (ne)reálnosti premávania MHD do Dunajskej Lužnej, Kalinkova a Hamuliakova.
Ešte doplním, že v Ivánke pri Dunaji nie sú (na rozdiel od Chorvátskeho Grobu) zriadené zastávky MHD. Takže večerné spoje označené údajne iba cieľom "Ivánka pri Dunaji" zrejme zastavujú na zastávkach SAD. Kde sa tam vlastne otáča, neviete?
Re #46134 d3k0: Čože? A to aký iný dopravca by tu ešte mohol jazdiť v noci na Kolibu? Veď MHD v Bratislave prevádzkuje iba DPB, nie?
ZMENY V PETRŽALKE
Nezdá sa vám tak trochu nespravodlivé, že na Vyšehradskú pôjde 93 aj 95, zatiaľ čo ľudia z okolia Antolskej budú musieť prestupovať aj na Šafko? Nebolo by lepšie 95-ku presmerovať aspoň na konečnú Dolnozemská, keď už na Jasovkskú teda nie?
Švabinského - Mliekarenská - každý pracovný deň
Kolmá - areál UK v Mlynskej doline (Prírodovededká fakulta,
matfyz) - každý pracovný deň v šk. roku
Kolmá - Hodžovo námestie - často
Kolmá - Hlavná stanica - dosť často
Kolmá -AS Mlynské nivy - dosť často
Ti co vrestali boli odstaveny. Osobne som ma medzinarodnej konferencii o verejnej osobnej doprave uviedol nasledovny clanok, ktory si mozete precitat aj tu:
Bol som napadnuty istymi ludmi na Magistrate ze sa do toho vobec nevyznam a tak. Mozete usudit sama. Najtragickejsie na tom vsak je, ze vela veci sa za tie dva roky, ktore odvtedy ubehli, nezmenilo.
Ámos a spol.: Kedy konečne pochopíte, že X43 slúži ako krajné riešenie na prepravu zamestnancov niektorých inštitúcii, a nie je to nejaká turistická linka. O tom jednoducho nie je čo špekulovať.
#46119 Peon: Tak to je v perdeli, keď tam platí nástup prvými dvermi, tak by to vodič mal rešpektovať. asi pôjdem pozrieť na tú linku, že ako to funguje. Skúsim podať neskôr správu.
Re #46124 Peon: Vieš, nedajbože by ľudia chceli využívať MHD aj na ceste na Kamzík. To by z toho bol taký bordel, to si DPB nemôže dovoliť sú to tupci
Re #46127 milannco: V každom prípade podľa mňa je dobre, že to prešlo. Len by som L95 rozdelil ako L80 a spoje by striedali svoje konečné. prvý by končil na Vyšehradskej a každý druhý by končil na Betliarskej, ako je kostol a Lidl, kedysi tam končila aj L59. Na vyšehradskú bude chodiť iná nosná linka, takže tam to vydržia a posilnila by sa obsluha Lúk VII plus Lúk VIII s pešou dochádzkou.
Re #46143 milanco: Ja osobne si myslím, že
50 by mala vypravovať 1/2 kolóna so 4.
78 - 1/2. + 4
93, 94 a 95 - 4.
99, 80 a 88 - 4.
82, 83 a 84 - 1/2. + 4.
91 a 191 - 4.
68 a 87 - 1/2. + 4.
98 - 1/2. + 4.
Približne takto nejako by sa najazdili najmenšie jalové kilometre. Či to už dovolujú kapacity vozovien, neviem, ale keby sa na 4.DTP spravil lepší poriadok a vraky sa odtiahli do jamy a historičák do ústredných myslím, že by sa našlo miesto na presun nejakých vozov aby to v celku šlo.
Re #46147 milannco: Mám pocit, že niektoré nejazdia, 4086 určite čaká na plyn ak tam už nie je.
Re #46153 babou: Napíšte svoje najčastejšie cesty odkiaľ - kam a napíšeme vám ako budete jazdiť najrýchlejšie a najpohodlnejšie.
Čo sa financovania MHD týka, nie je to také jednoduché. Ako sme týmto novým návrhom zistili, aj za menej vzkm sa dá robiť lepšia MHD. Myslím si, že dotácia 1,4mld je dostatok na to, aby sa po meste jazdilo na dostatočnej úrovni. A ak aj dodržia to, že 500.000 ušetrených vzkm presunú do DNV tak sa doprava zlepší hádam aj tam. Dôležité aby sa spravil poriadok v DPB, ucpali diery, popresúvali ľudia z predimenzovaných sekcií do tých poddimenzovaných, možno čo to aj vyhodili a začali lepšie využívať financie. (veď pri reko radlinského vrchné vedenie robila ELZA s r.o. a hneď pri nich stál renault DPB so štyrmi vrchármi, ktorí na nich pozerali a kontrolovali ich alebo čo. to je do neba volajúca blbosť)
Ak však narážate na vozidlový park, nie je to také jednoduché. Na prvom mieste je problém, kúpia sa nové vozidlá a čo teraz, koľko v rukách vodičov a dielní tie vozy vydržia (aj keď údržba je lepšia ako bola), ale na druhej strane, či je magistrát schopný zabezpečiť dostatočné množstvo financií aby vždy boli náhradné diely,...
Ďalším problémom je nedostatok penazí, BA má rozbité cesty, stavia električku do Petržalky a ďalšie programy. Ale ak si na druhej strane vezmeme, že sa našlo 4,2mld. na nový most a keď to prečíslime na vozidlá je to nových NP- 90 sólo trolejbusov, 20 kĺbových trolejbusov a cez 300 autobusov všetkých dĺžok. DPB by mal na najbližšiích 10 rokov vystarané a stačilo by kupovať pár busou ročne.
Takisto napríklad opravy starej radnice a kostola klarisiek budú stáť dohromady cez 100mil. korún. Študujem históriu, nepopieram potrebu obnovu kultúrnych pamiatok ale ani jedna z týchto budov nebola a ani nie je v havaríjnom stave pričom vozidlový park DPB je. Rozdiel v spotrebe starých Ikáčov a nových vozidiel je tak veľký, že na nafte by sa dalo ročne ušetriť na jednom voze aj milión korún.
Nezostáva nám nič iné len nádej, že dané zmeny prinesú lepšie cestovanie pre 110.000 obyvateľov Petržalky. V budúcom roku sa bude realizovať trolejbusová trať na Dlhé Diely (pre 25.000 ľudí) pričom sa sólo autobusy, ktorá sa dokopca vlečú, nahradia kĺbovými vozidlami, pri rovnakom intervale(aspoň dúfam), ktoré pôjdu do kopca výrazne rýchlejšie. Veď sa len skúste odviesť L32 a nejakým trolom hore na Kramáre, čím to bude rýchlejšie. Najhorší je problém s vekom vozidiel krátkych trolejbusov a autobusov. Ak by sa zrealizoval nákup aspoň stovky autobusov, ľudia by boli výrazne spokojnejší. Krátke intervaly + moderné vozidlá to je to čo zastaví úbytok ľudí z MHD, aspoň ja si to myslím.
No, som skutočne zvedavá, ako sa nakoniec naši fešáci dohodnú. Veď naozaj nejde len o "fazuľky" (archaický výraz, ale znie lepšie ako "o hovno" - a navyše som dáma.). A keďže bývam na Dvoroch 1, som nanajvýš zvedavá, ako vyriešia ohromujúci výpadok spojov z tejto lokality (viem, že mi povedia o mnohých spôsoboch prestupov (aj napr. zastávku smerom naspäť, prejsť cez /potom ešte viac/ frekventovanú cestu - to si viem nájsť aj sama, ak už nebude nijaká iná možnosť, o lepších intervaloch (naozaj? z Jiráskovej? Nevšimla som si. Začalo tu bývať menej ľudí alebo čo?). Naozaj, o koľko ľudí bude spokojnejších ako nespokojnejších? Naozaj tu neboli nejaké rodinné záujmy na zlepšenie cestovania (boli tu v diskusiách nejaké náznaky, ale nevedela som ich dešifrovať, tak vás vyzývam, hovorte, dokelu, narovinu všetci!) ? Prezrela som množstvo stránok, množstvo diskusií a som naozaj znepokojená.
A ešte mi povedzte: VŠETCI vieme, že dotácie na MHD v Bratislave sú už dlhé roky sústavne nedostatočné. Prečo tie občianske/záujmové či aké združenia nebijú do tohto (financovania). Nezdá sa vám to vám, čo cestujete každý deň do práce, nejaké divné? Ony (tie združenia) sú za nové linkovanie. Fajn. Ak to ináč nejde. Ale ak také združenie existuje, uvedomuje si tak isto ako všetci, že financovanie MHD v Bratislave je nedostatočné. A oni (tie združenia) jednoducho príjmu fakt, že keď už je také, to finacovanie, aké je, najlepšie riešenie je toto nové linkovanie. Prečo, ak sú takí múdri, nevyjdú do ulíc a nevreštia, že MHD treba pridať?!
Medzičasom sa už objavil aj prvý "alternatívny návrh" petržalského linkovania od poslanca Petržalky Petra Guttmana.
Jeho návrh by ušetril celých 38000 vzkm ročne, čiže iba 13-krát menej ako návrh z auditu.
Návrh na zmenu linkovania autobusov po otvorení mosta Apollo
85 - Petržalka - Technopol, Romanova, Furdekova, Apollo most, Košická, Miletičova, Záhradnícka, Ružinovská, Tomášikova, ŽST Nové Mesto, Vajnorská, Vozovňa Jurajov dvor a späť (nejazdí mimo špičku a víkend)
86 - Petržalka - Kúpalisko Matador, ŽST Petržalka, Kopčianska, Jiráskova, Furdekova, Apollo most, Košická, Záhradnícka, Drieňová, Tomášikova, Kaštieľska, ŽST ÚNS, Prievoz - Domkárska a späť
88 - Petržalka - Ovsište, Mamateyova, Bosákova, Apollo most, Košická, A.S.Mlynské Nivy, Dostojevského, Šafárikovo nám., Starý most, Bosákova, Mamateyova, Ovsište
89 - Petržalka - Kopčany, Panónska cesta, ŽST Petržalka, Rusovská cesta, Jantárová cesta, Starý most, Dostojevského rad, AS Mlynské nivy , Košická, Apollo most, Mamateyova, Bosákova, Jantárová c., Kopčany
96 - Petržalka - Holíčska, Jiráskova, Osuského, Furdekova, Mamateyova, Dolnozemská, Apollo most, Prievozská, Bajkalská, Gagarinova, Tomášikova, ŽST Nové Mesto a späť (nejazdí mimo špičku a víkend)
Ostatné linky odporúčam nemeniť.
Ámos Keynes
Re #46124 Peon: Vieš, nedajbože by ľudia chceli využívať MHD aj na ceste na Kamzík. To by z toho bol taký bordel, to si DPB nemôže dovoliť sú to tupci
Re #46127 milannco: V každom prípade podľa mňa je dobre, že to prešlo. Len by som L95 rozdelil ako L80 a spoje by striedali svoje konečné. prvý by končil na Vyšehradskej a každý druhý by končil na Betliarskej, ako je kostol a Lidl, kedysi tam končila aj L59. Na vyšehradskú bude chodiť iná nosná linka, takže tam to vydržia a posilnila by sa obsluha Lúk VII plus Lúk VIII s pešou dochádzkou.
Re #46143 milanco: Ja osobne si myslím, že
50 by mala vypravovať 1/2 kolóna so 4.
78 - 1/2. + 4
93, 94 a 95 - 4.
99, 80 a 88 - 4.
82, 83 a 84 - 1/2. + 4.
91 a 191 - 4.
68 a 87 - 1/2. + 4.
98 - 1/2. + 4.
Približne takto nejako by sa najazdili najmenšie jalové kilometre. Či to už dovolujú kapacity vozovien, neviem, ale keby sa na 4.DTP spravil lepší poriadok a vraky sa odtiahli do jamy a historičák do ústredných myslím, že by sa našlo miesto na presun nejakých vozov aby to v celku šlo.
Re #46147 milannco: Mám pocit, že niektoré nejazdia, 4086 určite čaká na plyn ak tam už nie je.
Re #46153 babou: Napíšte svoje najčastejšie cesty odkiaľ - kam a napíšeme vám ako budete jazdiť najrýchlejšie a najpohodlnejšie.
Čo sa financovania MHD týka, nie je to také jednoduché. Ako sme týmto novým návrhom zistili, aj za menej vzkm sa dá robiť lepšia MHD. Myslím si, že dotácia 1,4mld je dostatok na to, aby sa po meste jazdilo na dostatočnej úrovni. A ak aj dodržia to, že 500.000 ušetrených vzkm presunú do DNV tak sa doprava zlepší hádam aj tam. Dôležité aby sa spravil poriadok v DPB, ucpali diery, popresúvali ľudia z predimenzovaných sekcií do tých poddimenzovaných, možno čo to aj vyhodili a začali lepšie využívať financie. (veď pri reko radlinského vrchné vedenie robila ELZA s r.o. a hneď pri nich stál renault DPB so štyrmi vrchármi, ktorí na nich pozerali a kontrolovali ich alebo čo. to je do neba volajúca blbosť)
Ak však narážate na vozidlový park, nie je to také jednoduché. Na prvom mieste je problém, kúpia sa nové vozidlá a čo teraz, koľko v rukách vodičov a dielní tie vozy vydržia (aj keď údržba je lepšia ako bola), ale na druhej strane, či je magistrát schopný zabezpečiť dostatočné množstvo financií aby vždy boli náhradné diely,...
Ďalším problémom je nedostatok penazí, BA má rozbité cesty, stavia električku do Petržalky a ďalšie programy. Ale ak si na druhej strane vezmeme, že sa našlo 4,2mld. na nový most a keď to prečíslime na vozidlá je to nových NP- 90 sólo trolejbusov, 20 kĺbových trolejbusov a cez 300 autobusov všetkých dĺžok. DPB by mal na najbližšiích 10 rokov vystarané a stačilo by kupovať pár busou ročne.
Takisto napríklad opravy starej radnice a kostola klarisiek budú stáť dohromady cez 100mil. korún. Študujem históriu, nepopieram potrebu obnovu kultúrnych pamiatok ale ani jedna z týchto budov nebola a ani nie je v havaríjnom stave pričom vozidlový park DPB je. Rozdiel v spotrebe starých Ikáčov a nových vozidiel je tak veľký, že na nafte by sa dalo ročne ušetriť na jednom voze aj milión korún.
Nezostáva nám nič iné len nádej, že dané zmeny prinesú lepšie cestovanie pre 110.000 obyvateľov Petržalky. V budúcom roku sa bude realizovať trolejbusová trať na Dlhé Diely (pre 25.000 ľudí) pričom sa sólo autobusy, ktorá sa dokopca vlečú, nahradia kĺbovými vozidlami, pri rovnakom intervale(aspoň dúfam), ktoré pôjdu do kopca výrazne rýchlejšie. Veď sa len skúste odviesť L32 a nejakým trolom hore na Kramáre, čím to bude rýchlejšie. Najhorší je problém s vekom vozidiel krátkych trolejbusov a autobusov. Ak by sa zrealizoval nákup aspoň stovky autobusov, ľudia by boli výrazne spokojnejší. Krátke intervaly + moderné vozidlá to je to čo zastaví úbytok ľudí z MHD, aspoň ja si to myslím.