Ámos a spol.: Kedy konečne pochopíte, že X43 slúži ako krajné riešenie na prepravu zamestnancov niektorých inštitúcii, a nie je to nejaká turistická linka. O tom jednoducho nie je čo špekulovať.
#46119 Peon: Tak to je v perdeli, keď tam platí nástup prvými dvermi, tak by to vodič mal rešpektovať. asi pôjdem pozrieť na tú linku, že ako to funguje. Skúsim podať neskôr správu.
Re #46124 Peon: Vieš, nedajbože by ľudia chceli využívať MHD aj na ceste na Kamzík. To by z toho bol taký bordel, to si DPB nemôže dovoliť sú to tupci
Re #46127 milannco: V každom prípade podľa mňa je dobre, že to prešlo. Len by som L95 rozdelil ako L80 a spoje by striedali svoje konečné. prvý by končil na Vyšehradskej a každý druhý by končil na Betliarskej, ako je kostol a Lidl, kedysi tam končila aj L59. Na vyšehradskú bude chodiť iná nosná linka, takže tam to vydržia a posilnila by sa obsluha Lúk VII plus Lúk VIII s pešou dochádzkou.
Re #46143 milanco: Ja osobne si myslím, že
50 by mala vypravovať 1/2 kolóna so 4.
78 - 1/2. + 4
93, 94 a 95 - 4.
99, 80 a 88 - 4.
82, 83 a 84 - 1/2. + 4.
91 a 191 - 4.
68 a 87 - 1/2. + 4.
98 - 1/2. + 4.
Približne takto nejako by sa najazdili najmenšie jalové kilometre. Či to už dovolujú kapacity vozovien, neviem, ale keby sa na 4.DTP spravil lepší poriadok a vraky sa odtiahli do jamy a historičák do ústredných myslím, že by sa našlo miesto na presun nejakých vozov aby to v celku šlo.
Re #46147 milannco: Mám pocit, že niektoré nejazdia, 4086 určite čaká na plyn ak tam už nie je.
Re #46153 babou: Napíšte svoje najčastejšie cesty odkiaľ - kam a napíšeme vám ako budete jazdiť najrýchlejšie a najpohodlnejšie.
Čo sa financovania MHD týka, nie je to také jednoduché. Ako sme týmto novým návrhom zistili, aj za menej vzkm sa dá robiť lepšia MHD. Myslím si, že dotácia 1,4mld je dostatok na to, aby sa po meste jazdilo na dostatočnej úrovni. A ak aj dodržia to, že 500.000 ušetrených vzkm presunú do DNV tak sa doprava zlepší hádam aj tam. Dôležité aby sa spravil poriadok v DPB, ucpali diery, popresúvali ľudia z predimenzovaných sekcií do tých poddimenzovaných, možno čo to aj vyhodili a začali lepšie využívať financie. (veď pri reko radlinského vrchné vedenie robila ELZA s r.o. a hneď pri nich stál renault DPB so štyrmi vrchármi, ktorí na nich pozerali a kontrolovali ich alebo čo. to je do neba volajúca blbosť)
Ak však narážate na vozidlový park, nie je to také jednoduché. Na prvom mieste je problém, kúpia sa nové vozidlá a čo teraz, koľko v rukách vodičov a dielní tie vozy vydržia (aj keď údržba je lepšia ako bola), ale na druhej strane, či je magistrát schopný zabezpečiť dostatočné množstvo financií aby vždy boli náhradné diely,...
Ďalším problémom je nedostatok penazí, BA má rozbité cesty, stavia električku do Petržalky a ďalšie programy. Ale ak si na druhej strane vezmeme, že sa našlo 4,2mld. na nový most a keď to prečíslime na vozidlá je to nových NP- 90 sólo trolejbusov, 20 kĺbových trolejbusov a cez 300 autobusov všetkých dĺžok. DPB by mal na najbližšiích 10 rokov vystarané a stačilo by kupovať pár busou ročne.
Takisto napríklad opravy starej radnice a kostola klarisiek budú stáť dohromady cez 100mil. korún. Študujem históriu, nepopieram potrebu obnovu kultúrnych pamiatok ale ani jedna z týchto budov nebola a ani nie je v havaríjnom stave pričom vozidlový park DPB je. Rozdiel v spotrebe starých Ikáčov a nových vozidiel je tak veľký, že na nafte by sa dalo ročne ušetriť na jednom voze aj milión korún.
Nezostáva nám nič iné len nádej, že dané zmeny prinesú lepšie cestovanie pre 110.000 obyvateľov Petržalky. V budúcom roku sa bude realizovať trolejbusová trať na Dlhé Diely (pre 25.000 ľudí) pričom sa sólo autobusy, ktorá sa dokopca vlečú, nahradia kĺbovými vozidlami, pri rovnakom intervale(aspoň dúfam), ktoré pôjdu do kopca výrazne rýchlejšie. Veď sa len skúste odviesť L32 a nejakým trolom hore na Kramáre, čím to bude rýchlejšie. Najhorší je problém s vekom vozidiel krátkych trolejbusov a autobusov. Ak by sa zrealizoval nákup aspoň stovky autobusov, ľudia by boli výrazne spokojnejší. Krátke intervaly + moderné vozidlá to je to čo zastaví úbytok ľudí z MHD, aspoň ja si to myslím.
No, som skutočne zvedavá, ako sa nakoniec naši fešáci dohodnú. Veď naozaj nejde len o "fazuľky" (archaický výraz, ale znie lepšie ako "o hovno" - a navyše som dáma.). A keďže bývam na Dvoroch 1, som nanajvýš zvedavá, ako vyriešia ohromujúci výpadok spojov z tejto lokality (viem, že mi povedia o mnohých spôsoboch prestupov (aj napr. zastávku smerom naspäť, prejsť cez /potom ešte viac/ frekventovanú cestu - to si viem nájsť aj sama, ak už nebude nijaká iná možnosť, o lepších intervaloch (naozaj? z Jiráskovej? Nevšimla som si. Začalo tu bývať menej ľudí alebo čo?). Naozaj, o koľko ľudí bude spokojnejších ako nespokojnejších? Naozaj tu neboli nejaké rodinné záujmy na zlepšenie cestovania (boli tu v diskusiách nejaké náznaky, ale nevedela som ich dešifrovať, tak vás vyzývam, hovorte, dokelu, narovinu všetci!) ? Prezrela som množstvo stránok, množstvo diskusií a som naozaj znepokojená.
A ešte mi povedzte: VŠETCI vieme, že dotácie na MHD v Bratislave sú už dlhé roky sústavne nedostatočné. Prečo tie občianske/záujmové či aké združenia nebijú do tohto (financovania). Nezdá sa vám to vám, čo cestujete každý deň do práce, nejaké divné? Ony (tie združenia) sú za nové linkovanie. Fajn. Ak to ináč nejde. Ale ak také združenie existuje, uvedomuje si tak isto ako všetci, že financovanie MHD v Bratislave je nedostatočné. A oni (tie združenia) jednoducho príjmu fakt, že keď už je také, to finacovanie, aké je, najlepšie riešenie je toto nové linkovanie. Prečo, ak sú takí múdri, nevyjdú do ulíc a nevreštia, že MHD treba pridať?!
Medzičasom sa už objavil aj prvý "alternatívny návrh" petržalského linkovania od poslanca Petržalky Petra Guttmana.
Jeho návrh by ušetril celých 38000 vzkm ročne, čiže iba 13-krát menej ako návrh z auditu.
Návrh na zmenu linkovania autobusov po otvorení mosta Apollo
85 - Petržalka - Technopol, Romanova, Furdekova, Apollo most, Košická, Miletičova, Záhradnícka, Ružinovská, Tomášikova, ŽST Nové Mesto, Vajnorská, Vozovňa Jurajov dvor a späť (nejazdí mimo špičku a víkend)
86 - Petržalka - Kúpalisko Matador, ŽST Petržalka, Kopčianska, Jiráskova, Furdekova, Apollo most, Košická, Záhradnícka, Drieňová, Tomášikova, Kaštieľska, ŽST ÚNS, Prievoz - Domkárska a späť
88 - Petržalka - Ovsište, Mamateyova, Bosákova, Apollo most, Košická, A.S.Mlynské Nivy, Dostojevského, Šafárikovo nám., Starý most, Bosákova, Mamateyova, Ovsište
89 - Petržalka - Kopčany, Panónska cesta, ŽST Petržalka, Rusovská cesta, Jantárová cesta, Starý most, Dostojevského rad, AS Mlynské nivy , Košická, Apollo most, Mamateyova, Bosákova, Jantárová c., Kopčany
96 - Petržalka - Holíčska, Jiráskova, Osuského, Furdekova, Mamateyova, Dolnozemská, Apollo most, Prievozská, Bajkalská, Gagarinova, Tomášikova, ŽST Nové Mesto a späť (nejazdí mimo špičku a víkend)
Ostatné linky odporúčam nemeniť.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes
Re #46124 Peon: Vieš, nedajbože by ľudia chceli využívať MHD aj na ceste na Kamzík. To by z toho bol taký bordel, to si DPB nemôže dovoliť sú to tupci
Re #46127 milannco: V každom prípade podľa mňa je dobre, že to prešlo. Len by som L95 rozdelil ako L80 a spoje by striedali svoje konečné. prvý by končil na Vyšehradskej a každý druhý by končil na Betliarskej, ako je kostol a Lidl, kedysi tam končila aj L59. Na vyšehradskú bude chodiť iná nosná linka, takže tam to vydržia a posilnila by sa obsluha Lúk VII plus Lúk VIII s pešou dochádzkou.
Re #46143 milanco: Ja osobne si myslím, že
50 by mala vypravovať 1/2 kolóna so 4.
78 - 1/2. + 4
93, 94 a 95 - 4.
99, 80 a 88 - 4.
82, 83 a 84 - 1/2. + 4.
91 a 191 - 4.
68 a 87 - 1/2. + 4.
98 - 1/2. + 4.
Približne takto nejako by sa najazdili najmenšie jalové kilometre. Či to už dovolujú kapacity vozovien, neviem, ale keby sa na 4.DTP spravil lepší poriadok a vraky sa odtiahli do jamy a historičák do ústredných myslím, že by sa našlo miesto na presun nejakých vozov aby to v celku šlo.
Re #46147 milannco: Mám pocit, že niektoré nejazdia, 4086 určite čaká na plyn ak tam už nie je.
Re #46153 babou: Napíšte svoje najčastejšie cesty odkiaľ - kam a napíšeme vám ako budete jazdiť najrýchlejšie a najpohodlnejšie.
Čo sa financovania MHD týka, nie je to také jednoduché. Ako sme týmto novým návrhom zistili, aj za menej vzkm sa dá robiť lepšia MHD. Myslím si, že dotácia 1,4mld je dostatok na to, aby sa po meste jazdilo na dostatočnej úrovni. A ak aj dodržia to, že 500.000 ušetrených vzkm presunú do DNV tak sa doprava zlepší hádam aj tam. Dôležité aby sa spravil poriadok v DPB, ucpali diery, popresúvali ľudia z predimenzovaných sekcií do tých poddimenzovaných, možno čo to aj vyhodili a začali lepšie využívať financie. (veď pri reko radlinského vrchné vedenie robila ELZA s r.o. a hneď pri nich stál renault DPB so štyrmi vrchármi, ktorí na nich pozerali a kontrolovali ich alebo čo. to je do neba volajúca blbosť)
Ak však narážate na vozidlový park, nie je to také jednoduché. Na prvom mieste je problém, kúpia sa nové vozidlá a čo teraz, koľko v rukách vodičov a dielní tie vozy vydržia (aj keď údržba je lepšia ako bola), ale na druhej strane, či je magistrát schopný zabezpečiť dostatočné množstvo financií aby vždy boli náhradné diely,...
Ďalším problémom je nedostatok penazí, BA má rozbité cesty, stavia električku do Petržalky a ďalšie programy. Ale ak si na druhej strane vezmeme, že sa našlo 4,2mld. na nový most a keď to prečíslime na vozidlá je to nových NP- 90 sólo trolejbusov, 20 kĺbových trolejbusov a cez 300 autobusov všetkých dĺžok. DPB by mal na najbližšiích 10 rokov vystarané a stačilo by kupovať pár busou ročne.
Takisto napríklad opravy starej radnice a kostola klarisiek budú stáť dohromady cez 100mil. korún. Študujem históriu, nepopieram potrebu obnovu kultúrnych pamiatok ale ani jedna z týchto budov nebola a ani nie je v havaríjnom stave pričom vozidlový park DPB je. Rozdiel v spotrebe starých Ikáčov a nových vozidiel je tak veľký, že na nafte by sa dalo ročne ušetriť na jednom voze aj milión korún.
Nezostáva nám nič iné len nádej, že dané zmeny prinesú lepšie cestovanie pre 110.000 obyvateľov Petržalky. V budúcom roku sa bude realizovať trolejbusová trať na Dlhé Diely (pre 25.000 ľudí) pričom sa sólo autobusy, ktorá sa dokopca vlečú, nahradia kĺbovými vozidlami, pri rovnakom intervale(aspoň dúfam), ktoré pôjdu do kopca výrazne rýchlejšie. Veď sa len skúste odviesť L32 a nejakým trolom hore na Kramáre, čím to bude rýchlejšie. Najhorší je problém s vekom vozidiel krátkych trolejbusov a autobusov. Ak by sa zrealizoval nákup aspoň stovky autobusov, ľudia by boli výrazne spokojnejší. Krátke intervaly + moderné vozidlá to je to čo zastaví úbytok ľudí z MHD, aspoň ja si to myslím.