Ad Amos Keynes a Fobust:
Rád by som k vami diskutovanej téme pridal zopár postrehor. Amos Keynes, myslim ze si terajsiu situáciu v bratislavskej MHD zhodnotil veľmi dobre, takisto ako aj Fobust v r.2003. Keď som si to pred tými dvomi rokmi prečítal, tak to naozaj vystihovalo stav aký bol. Odvtedy sa však naozaj dosť zmenilo, robia sa rekonštrukcie električkových tratí, električky sa čistia, je tu hlásenie zastávok, vodiči majú uniformy. Veľmi ma potešili tie pripravované 25Tr-ky na Dlhé diely.
Čiže sa s tým konečne začína niečo robiť, dúfam že to tak pôjde aj naďalej.
Čo musím DPB naozaj vytknúť je to že už dlho nenakúpili nové autobusy a ani to neplánujú. Nové autobusy by určite prispeli k spokojnosti cestujúcich, a ušetrili by nemálo financií pri prevádzke. Rekonštrukcia starých 732 na plyn je naozaj dosť veľká hlúposť, neprinieslažiadne výraznejšie zlepšenie, iba veľké prevádzkové náklady, a tieto autobusy sa kazia. Už sa mi viackrát stalo že na linke kde premávajú plyňáky autobus vypadol. Preto sa už radšej takým linkám vyhýbam(samozrejme ak sa dá..)
Tiež si myslím že DPB chýba "šmrnc" -napríklad to logo(lebo ten znak napríklad na košeliach vodičov je dosť veľký, mňa by obťažoval..a ani to nevyzerá dobre..)...tie uniformy mohli byť aj inej farby(niekto tu písal že videl na nejakom vodičovi ružovú...to sa síce asi mýlil ale...zlá myšlienka to nie je...čo keby mali vodiči ružové uniformy? Tá modrá je síce zaužívaná v dopr.podnikoch..ale prečo by sme sa nemohli odlíšiť?
Ako som tu už raz písal..dobre by padol aj jednotný náter vozidiel...Električky by mohli mať obidva typy- nový aj starý, ale autobusy by mali mať jeden: červeno-biely(+oranžový), interiér taký aký majú IK.415,435-oranžovo-biely...
v súčastnosti autobusy asi najviac zaostávajú, takže tam by sa malo asi najviac investovať.A chce to tiež novú vozovňu v petržalke(aj s plničkou plynu(samozrejme pre NOVÉ plynové autobusy..)) no ale toho by ešte bolo čo by sa dalo zlepšovať takže už sa viac nebudem rozpisovať..
Na záver len toľko, dúfam že sa postaví tá električka v Petržalke, a že nové linkovanie autobusov prinesie zlepšenie a my, fanúšikovia, a (ešte zatiaľ stále) cestujúci MHD budeme zase o trochu spokojnejší.
Rád by som k vami diskutovanej téme pridal zopár postrehor. Amos Keynes, myslim ze si terajsiu situáciu v bratislavskej MHD zhodnotil veľmi dobre, takisto ako aj Fobust v r.2003. Keď som si to pred tými dvomi rokmi prečítal, tak to naozaj vystihovalo stav aký bol. Odvtedy sa však naozaj dosť zmenilo, robia sa rekonštrukcie električkových tratí, električky sa čistia, je tu hlásenie zastávok, vodiči majú uniformy. Veľmi ma potešili tie pripravované 25Tr-ky na Dlhé diely.
Čiže sa s tým konečne začína niečo robiť, dúfam že to tak pôjde aj naďalej.
Čo musím DPB naozaj vytknúť je to že už dlho nenakúpili nové autobusy a ani to neplánujú. Nové autobusy by určite prispeli k spokojnosti cestujúcich, a ušetrili by nemálo financií pri prevádzke. Rekonštrukcia starých 732 na plyn je naozaj dosť veľká hlúposť, neprinieslažiadne výraznejšie zlepšenie, iba veľké prevádzkové náklady, a tieto autobusy sa kazia. Už sa mi viackrát stalo že na linke kde premávajú plyňáky autobus vypadol. Preto sa už radšej takým linkám vyhýbam(samozrejme ak sa dá..)
Tiež si myslím že DPB chýba "šmrnc" -napríklad to logo(lebo ten znak napríklad na košeliach vodičov je dosť veľký, mňa by obťažoval..a ani to nevyzerá dobre..)...tie uniformy mohli byť aj inej farby(niekto tu písal že videl na nejakom vodičovi ružovú...to sa síce asi mýlil ale...zlá myšlienka to nie je...čo keby mali vodiči ružové uniformy? Tá modrá je síce zaužívaná v dopr.podnikoch..ale prečo by sme sa nemohli odlíšiť?
Ako som tu už raz písal..dobre by padol aj jednotný náter vozidiel...Električky by mohli mať obidva typy- nový aj starý, ale autobusy by mali mať jeden: červeno-biely(+oranžový), interiér taký aký majú IK.415,435-oranžovo-biely...
v súčastnosti autobusy asi najviac zaostávajú, takže tam by sa malo asi najviac investovať.A chce to tiež novú vozovňu v petržalke(aj s plničkou plynu(samozrejme pre NOVÉ plynové autobusy..)) no ale toho by ešte bolo čo by sa dalo zlepšovať takže už sa viac nebudem rozpisovať..
Na záver len toľko, dúfam že sa postaví tá električka v Petržalke, a že nové linkovanie autobusov prinesie zlepšenie a my, fanúšikovia, a (ešte zatiaľ stále) cestujúci MHD budeme zase o trochu spokojnejší.
Ámos Keynes
Re #46124 Peon: Vieš, nedajbože by ľudia chceli využívať MHD aj na ceste na Kamzík. To by z toho bol taký bordel, to si DPB nemôže dovoliť sú to tupci
Re #46127 milannco: V každom prípade podľa mňa je dobre, že to prešlo. Len by som L95 rozdelil ako L80 a spoje by striedali svoje konečné. prvý by končil na Vyšehradskej a každý druhý by končil na Betliarskej, ako je kostol a Lidl, kedysi tam končila aj L59. Na vyšehradskú bude chodiť iná nosná linka, takže tam to vydržia a posilnila by sa obsluha Lúk VII plus Lúk VIII s pešou dochádzkou.
Re #46143 milanco: Ja osobne si myslím, že
50 by mala vypravovať 1/2 kolóna so 4.
78 - 1/2. + 4
93, 94 a 95 - 4.
99, 80 a 88 - 4.
82, 83 a 84 - 1/2. + 4.
91 a 191 - 4.
68 a 87 - 1/2. + 4.
98 - 1/2. + 4.
Približne takto nejako by sa najazdili najmenšie jalové kilometre. Či to už dovolujú kapacity vozovien, neviem, ale keby sa na 4.DTP spravil lepší poriadok a vraky sa odtiahli do jamy a historičák do ústredných myslím, že by sa našlo miesto na presun nejakých vozov aby to v celku šlo.
Re #46147 milannco: Mám pocit, že niektoré nejazdia, 4086 určite čaká na plyn ak tam už nie je.
Re #46153 babou: Napíšte svoje najčastejšie cesty odkiaľ - kam a napíšeme vám ako budete jazdiť najrýchlejšie a najpohodlnejšie.
Čo sa financovania MHD týka, nie je to také jednoduché. Ako sme týmto novým návrhom zistili, aj za menej vzkm sa dá robiť lepšia MHD. Myslím si, že dotácia 1,4mld je dostatok na to, aby sa po meste jazdilo na dostatočnej úrovni. A ak aj dodržia to, že 500.000 ušetrených vzkm presunú do DNV tak sa doprava zlepší hádam aj tam. Dôležité aby sa spravil poriadok v DPB, ucpali diery, popresúvali ľudia z predimenzovaných sekcií do tých poddimenzovaných, možno čo to aj vyhodili a začali lepšie využívať financie. (veď pri reko radlinského vrchné vedenie robila ELZA s r.o. a hneď pri nich stál renault DPB so štyrmi vrchármi, ktorí na nich pozerali a kontrolovali ich alebo čo. to je do neba volajúca blbosť)
Ak však narážate na vozidlový park, nie je to také jednoduché. Na prvom mieste je problém, kúpia sa nové vozidlá a čo teraz, koľko v rukách vodičov a dielní tie vozy vydržia (aj keď údržba je lepšia ako bola), ale na druhej strane, či je magistrát schopný zabezpečiť dostatočné množstvo financií aby vždy boli náhradné diely,...
Ďalším problémom je nedostatok penazí, BA má rozbité cesty, stavia električku do Petržalky a ďalšie programy. Ale ak si na druhej strane vezmeme, že sa našlo 4,2mld. na nový most a keď to prečíslime na vozidlá je to nových NP- 90 sólo trolejbusov, 20 kĺbových trolejbusov a cez 300 autobusov všetkých dĺžok. DPB by mal na najbližšiích 10 rokov vystarané a stačilo by kupovať pár busou ročne.
Takisto napríklad opravy starej radnice a kostola klarisiek budú stáť dohromady cez 100mil. korún. Študujem históriu, nepopieram potrebu obnovu kultúrnych pamiatok ale ani jedna z týchto budov nebola a ani nie je v havaríjnom stave pričom vozidlový park DPB je. Rozdiel v spotrebe starých Ikáčov a nových vozidiel je tak veľký, že na nafte by sa dalo ročne ušetriť na jednom voze aj milión korún.
Nezostáva nám nič iné len nádej, že dané zmeny prinesú lepšie cestovanie pre 110.000 obyvateľov Petržalky. V budúcom roku sa bude realizovať trolejbusová trať na Dlhé Diely (pre 25.000 ľudí) pričom sa sólo autobusy, ktorá sa dokopca vlečú, nahradia kĺbovými vozidlami, pri rovnakom intervale(aspoň dúfam), ktoré pôjdu do kopca výrazne rýchlejšie. Veď sa len skúste odviesť L32 a nejakým trolom hore na Kramáre, čím to bude rýchlejšie. Najhorší je problém s vekom vozidiel krátkych trolejbusov a autobusov. Ak by sa zrealizoval nákup aspoň stovky autobusov, ľudia by boli výrazne spokojnejší. Krátke intervaly + moderné vozidlá to je to čo zastaví úbytok ľudí z MHD, aspoň ja si to myslím.