Ad Amos Keynes a Fobust:
Rád by som k vami diskutovanej téme pridal zopár postrehor. Amos Keynes, myslim ze si terajsiu situáciu v bratislavskej MHD zhodnotil veľmi dobre, takisto ako aj Fobust v r.2003. Keď som si to pred tými dvomi rokmi prečítal, tak to naozaj vystihovalo stav aký bol. Odvtedy sa však naozaj dosť zmenilo, robia sa rekonštrukcie električkových tratí, električky sa čistia, je tu hlásenie zastávok, vodiči majú uniformy. Veľmi ma potešili tie pripravované 25Tr-ky na Dlhé diely.
Čiže sa s tým konečne začína niečo robiť, dúfam že to tak pôjde aj naďalej.
Čo musím DPB naozaj vytknúť je to že už dlho nenakúpili nové autobusy a ani to neplánujú. Nové autobusy by určite prispeli k spokojnosti cestujúcich, a ušetrili by nemálo financií pri prevádzke. Rekonštrukcia starých 732 na plyn je naozaj dosť veľká hlúposť, neprinieslažiadne výraznejšie zlepšenie, iba veľké prevádzkové náklady, a tieto autobusy sa kazia. Už sa mi viackrát stalo že na linke kde premávajú plyňáky autobus vypadol. Preto sa už radšej takým linkám vyhýbam(samozrejme ak sa dá..)
Tiež si myslím že DPB chýba "šmrnc" -napríklad to logo(lebo ten znak napríklad na košeliach vodičov je dosť veľký, mňa by obťažoval..a ani to nevyzerá dobre..)...tie uniformy mohli byť aj inej farby(niekto tu písal že videl na nejakom vodičovi ružovú...to sa síce asi mýlil ale...zlá myšlienka to nie je...čo keby mali vodiči ružové uniformy? Tá modrá je síce zaužívaná v dopr.podnikoch..ale prečo by sme sa nemohli odlíšiť?
Ako som tu už raz písal..dobre by padol aj jednotný náter vozidiel...Električky by mohli mať obidva typy- nový aj starý, ale autobusy by mali mať jeden: červeno-biely(+oranžový), interiér taký aký majú IK.415,435-oranžovo-biely...
v súčastnosti autobusy asi najviac zaostávajú, takže tam by sa malo asi najviac investovať.A chce to tiež novú vozovňu v petržalke(aj s plničkou plynu(samozrejme pre NOVÉ plynové autobusy..)) no ale toho by ešte bolo čo by sa dalo zlepšovať takže už sa viac nebudem rozpisovať..
Na záver len toľko, dúfam že sa postaví tá električka v Petržalke, a že nové linkovanie autobusov prinesie zlepšenie a my, fanúšikovia, a (ešte zatiaľ stále) cestujúci MHD budeme zase o trochu spokojnejší.
Rád by som k vami diskutovanej téme pridal zopár postrehor. Amos Keynes, myslim ze si terajsiu situáciu v bratislavskej MHD zhodnotil veľmi dobre, takisto ako aj Fobust v r.2003. Keď som si to pred tými dvomi rokmi prečítal, tak to naozaj vystihovalo stav aký bol. Odvtedy sa však naozaj dosť zmenilo, robia sa rekonštrukcie električkových tratí, električky sa čistia, je tu hlásenie zastávok, vodiči majú uniformy. Veľmi ma potešili tie pripravované 25Tr-ky na Dlhé diely.
Čiže sa s tým konečne začína niečo robiť, dúfam že to tak pôjde aj naďalej.
Čo musím DPB naozaj vytknúť je to že už dlho nenakúpili nové autobusy a ani to neplánujú. Nové autobusy by určite prispeli k spokojnosti cestujúcich, a ušetrili by nemálo financií pri prevádzke. Rekonštrukcia starých 732 na plyn je naozaj dosť veľká hlúposť, neprinieslažiadne výraznejšie zlepšenie, iba veľké prevádzkové náklady, a tieto autobusy sa kazia. Už sa mi viackrát stalo že na linke kde premávajú plyňáky autobus vypadol. Preto sa už radšej takým linkám vyhýbam(samozrejme ak sa dá..)
Tiež si myslím že DPB chýba "šmrnc" -napríklad to logo(lebo ten znak napríklad na košeliach vodičov je dosť veľký, mňa by obťažoval..a ani to nevyzerá dobre..)...tie uniformy mohli byť aj inej farby(niekto tu písal že videl na nejakom vodičovi ružovú...to sa síce asi mýlil ale...zlá myšlienka to nie je...čo keby mali vodiči ružové uniformy? Tá modrá je síce zaužívaná v dopr.podnikoch..ale prečo by sme sa nemohli odlíšiť?
Ako som tu už raz písal..dobre by padol aj jednotný náter vozidiel...Električky by mohli mať obidva typy- nový aj starý, ale autobusy by mali mať jeden: červeno-biely(+oranžový), interiér taký aký majú IK.415,435-oranžovo-biely...
v súčastnosti autobusy asi najviac zaostávajú, takže tam by sa malo asi najviac investovať.A chce to tiež novú vozovňu v petržalke(aj s plničkou plynu(samozrejme pre NOVÉ plynové autobusy..)) no ale toho by ešte bolo čo by sa dalo zlepšovať takže už sa viac nebudem rozpisovať..
Na záver len toľko, dúfam že sa postaví tá električka v Petržalke, a že nové linkovanie autobusov prinesie zlepšenie a my, fanúšikovia, a (ešte zatiaľ stále) cestujúci MHD budeme zase o trochu spokojnejší.
Ámos Keynes
1. L68, intervaly 8/12/8//12 (ráno špička/sedlo/poobede špička//víkend) priamo, bez prestupu s lepším intervalom a rýchlejšie v ciely ako dnes. Vystúpite buď na Košickej alebo na Miletičovej alebo Bajkalskej. Ako Vám to bude viac vyhovovať. Neviem kam presne tam chodíte.
2. L93, interval 3/12/4//8 alebo L94, interval 3/12/4//- s prestupom na Dvoroch (na Novom moste) na L82 (terajšia L92), interval 12/20/12/20 do Mlynskej doliny. Cesta bude rýchlejšia a pohodlnejšia s lepšími intervalmi a už nie len v špičke ale aj v sedle.
3. a 4. L93 priamo na Hlavnú stanicu. V prípade cesty na Hodžovo L93 priamo na Hodžovo alebo L94 na Kollárko + peší presun alebo s prestupom na Zochovej na L83 alebo L84.
5. L68 zo Švabinského na most Košická s prestupom na L88 s intervalmi 8/12/8//12 na ASMN.
Mám pocit, že ste ten obyvateľ, ktorému sa cestovanie zlepší a dovolil by som si povedať, že výrazne.
Čo s toho fobustového materiálu týka, vzhľadom na pokročlú nočnú hodinu odpíšem zajtra. Predbežne však môžem napísať, že v roku 2003 sa s tým dalo len a len súhlasiť (možno až na tú kritiku povrchu na zastávke Zátišie, lebo tomu asfaltu nič nie je, nie je ani popukaný, neviem prečo vyhadzovať prachy na nový?! ) ku dnešku sa toho dosť zmenilo a nie je možné 13 ročný úpadok dobehnúť za dva roky. Ale vravím, vyjadrím sa zajtra.