X1 a X4
Tak mi napadlo, prečo by tieto linky nemohli mať konečnú na Šafárikovom námestí (t.j. lepší prestup než teraz) alebo radšej pod Novým Mostom? Takto sa podľa mňa zbytočne trepú až k Malej scéne, veď od tunela idú súbežne s električkami.
Prečo by sa tam turisti nemali čo voziť, keď si zaplatia cestovné tak prečo nie!? To je akoby si povedal, že v L77 sa môžu voziť len zamestanci Slovnaftu a vodostavu... ?
Nepochopili sme sa. Už tu ktosi písal, že ideálny stav pre cestujúceho je taký, keď sú obsadené všetky miesta na sedenie, a teda nikto nemusí stáť, čo je však väčšinou možné len teoreticky. Ale dopravcovi určite viac vyhovujú plné busy (samozrejme, keď si každý platí za cestovné).
Ja som to myslel tak, že je lepšie, keď ten spoj využijú napr. 12 ľudí než len dvaja.
Myslím si, že je to správne tak, ako to je. Turisti sa tým voziť fakt nemajú čo. A neviem čo je na tom zlé, že ten autobus je relatívne prázdy, to musí byť podľa teba každý spoj MHD narvaný?
Snáď to nepochopíš ako rýpanie, ale hádam si nemyslíš, že by bolo najlepšie, keby do X43 mohli nastúpiť iba pracovníci sanatória a Lesnej správy, ktorí by sa museli vodičovi preukázať, že sú tam naozaj zamestnaní? ?
Lebo takto keď tú linku používajú aj (ne)turisti z Koliby na Železnú studničku, tak aspoň trochu zaplnia kapacitu autobusu, aby stále nechodil takmer prázdny.
POSTREH Z VÝLUKY ELEKTRIČIEK (1)
Z Jesenského som dnes išiel 13-kou (7939 + 7940), všetky električky čo som videl používajú cieľ "Tunel" namiesto "Chatam Sofer" (aj na transparente, nedigitalizované 4-ky na plastovej tabuľke pred vodičom).
VNÚTORNÉ DIGITÁLNE TRANSPARENTY
Transparent 13-ky neukazoval zastávky ani pásmo, len "13 Tunel" a raz za čas preblikol na čas, ale pri Chatámovi Soferovi sa zmenil na "5 RAČA / Komisárky" a od Kapucínskej začal ukazovať zastávky aj pásmo a čas. Zobrazovanie MČ už pochválil aj inTony v príspevku #46135.
Ja som len zvedavý, kedy sa toto prehladnejšie zobrazovanie na vnútorných (i vonkajších) transparentoch bude uplatňovať aj na ostatných (nielen) električkových linkách. Alebo dlhšie názvy ako "5 DÚBRAVKA / Pri kríži" sa už na vnútorné transparenty nezmestia?
POSTREH Z VÝLUKY ELEKTRIČIEK (2)
Späť mi prišla na Kapucínsku v smere do tunela (79xx/79xx) s transparentom "13 Hlavná stanica", pričom tam ešte hádam mala prísť ako linka č. 5, nie?!
Ale zároveň chcem tohto vodiča pochváliť za to, že pri Chatámovi Soferovi sa už síce kúsok rozbehol, ale hneď na to zastavil a späť zacúval na zastávku, aby mohli ľudia pohodlne prestúpiť z X1-ky. Dúfam, že aj v novom petržalskom "superprestupnom" systéme budú vodiči takýto ohľaduplní...
Zároveň aj na zastávke "Nový Most" taktiež počkal, aby z tej istej X1-ky mohli ďalší cestujúci prestúpiť. ?
Škoda však, že na internete ani na zastávkach nie sú žiadne CP na tento výlukový víkend, čo pôsobí na ľudí dosť mätúco. Ani CP dočasne zrušených liniek č. 1 a 12 nie sú prekryté. Ale chápem, že na víkend by sa im to zrejme neoplatilo prelepovať...
Kto z vás vie, v akom intervale premávajú X1 a X4? Ak podľa takého istého CP ako počas výluky v minulosti, keď premávali dočasne aj cez pracovné dni, tak ak ho máte niekde uložený, kľudne by ste ho mohli na www.imhd.sk zverejniť. Čo vy na to?
ešte k tomu Fobustovmu článku: teraz si to tak čítam a je tam napísané "Ako cestujúci máte pocit že ste iba náklad, ktorý sa vozí z bodu A do bodu B, niekedy aj cez bod C alebo D"
..Fakt je, že niektoré spoje treba takpovediac "narovnať", lebo sa zbytočne vozíme obkľukou cez celé mesto(napr. linky 86, 78 atď)
Ale niektoré linky čo premávajú iba v špičke by trebalo zaviesť celodenne a celotýždenne(napr. 85, 78), lebo tam kde mate v špičke priame spojenie sa inokedy dostanete iba spomínanou obkľukou alebo musíte viackrát prestupovať.
Andy: to s tými ružovými košeľami..myslel som to vážne, ale na druhej strane to bol iba príklad, mohli by byť aj bledomodré s bielymi pásikmi, alebo biele,...mal som skrátka na mysli zmenu..:-)
mam taky blby dojem ze take SORy na linkach do lamaca stacia aj preto, lebo ich tam proste narvali aj ked nestacili a ludi to omrzelo a zacali cestovat inac (autami)...
Re hoppusmark: No ono nové autobusy sa kupujú. Tento rok 7 midi a 2 mini. Je to málo, ale je to viac ako minulý rok. (SORky sú dobré vozy, s nízkou spotrebou a tam kde jazdia väčšinou plne postačujú. Budúci rok by sa malo kúpiť ďalších 9 busov a 6 trolov, ktoré nahradia autobusy na Dlhé Diely. O desať vozov bude treba menej vplyvom zmeny liniek v Petržalke. V každom prípade potrebná je dodávka minimálne 100 kusov vozidiel ny náhradu Ik28X (50kusov) a K732 (50kusov). Rozpočet príjmom fyzických osôb sa vyvíja lepšie ako sa očákava( zatial + 1,5mld) takže hádam sa nájde viac penazí pre autobusy v Bratislave. Dôležité je, že mesto si tento problém uvedomuje.
Čo sa loga DPB týka, nemyslím si, že to je problém dňa. Aj ja by som si vedel predstaviť nové logo DPB, ktoré by napríklad vychádzalo z loga mesta a do života by bolo uvedené pri spustení električky do Petržalky a nazvalo by sa to "Nový začiatok" ( s tými už máme na Slovensku nejaké tie skúsenosti). Alebo aj skôr pri spustení trolejbusov na Dlhé Diely s tým, že čo bude nasledovať - električka, preferencia radiál,... a hádam aj nové busy. No neoznačoval by som nové logo problémom dňa, lebo iné logo neprinesie zmeny k lepšiemu pre cestujúceho.
(ak sa však niekomu chce, vytvorte a navrhnite na magistráte alebo na DPB, možno to príjmu za svoje)
Myslím, že košele sú fajn. Je to zlatá stredná cesta medzi celkovou uniformou a firemným tričkom.
Inak vo štvrtok som išiel v L90 a dve pani sa rozčulovali čo to vymysleli za hlúposť to nevé linkovanie. Prihovoril som sa im a zaala debata. Vysvetlil som im filozofiu a postupom času začali chápať a jednej sa to lúbilo evidentne druhá sa zmohla na argument, čo starý ľudia. Tak som jej povedal o L99, ktorá spája celú Petržalku a to, že schody sú iný problém, ktorý rieši nízkopodlažné vozidlo. Myslím, že som ich presvedčil na toľko, že už nebudú také skeptické a počkajú si na to ako to bude vyzerať v skutočnom živote.
enge2: Ja dúfam, že nie a že zmeny budú kozmetické. Politickými kompromismy vznikne len paškvil tak ako vždy.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hoppusmark
..Fakt je, že niektoré spoje treba takpovediac "narovnať", lebo sa zbytočne vozíme obkľukou cez celé mesto(napr. linky 86, 78 atď)
Ale niektoré linky čo premávajú iba v špičke by trebalo zaviesť celodenne a celotýždenne(napr. 85, 78), lebo tam kde mate v špičke priame spojenie sa inokedy dostanete iba spomínanou obkľukou alebo musíte viackrát prestupovať.
Andy: to s tými ružovými košeľami..myslel som to vážne, ale na druhej strane to bol iba príklad, mohli by byť aj bledomodré s bielymi pásikmi, alebo biele,...mal som skrátka na mysli zmenu..:-)