Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: trepko #44460:
Ja som v tých Bohuniciach videl velín V2 a majú tam celkom ftipnú kombináciu zariadení. Popri paneloch vyzerajúcich jak z roku 1950 (originál z Ruska) tak majú aj kopec monitorov a malých plazmoidných grafoidných vecičiek. No proste tam prebehol nejaký upgrade. Neviem kedy presne ho SE robili, ale tuším kolo 2000. Jediné, čo ma na tej V2 znesťovalo bolo trasenie sa celej strojovne. Možno majú krivé turbíny ala Temelín:-).
Reply on: S499.1023 #44458:
jadrové elektrárne spolu vyprodukujú ročne tolko čo Černobil v ďeň keď buchol. Viem nevyzerá to byť moc, ale počkaj pár rokov. Uznávam, že J-elektrárne sú už omnoho bezpečnejšie, ale J. Bohunice s tým kedy boli uvedené do prevádzky (1972) ma moc neuistujú.
A podľa čoho usudzujete, že na tie stĺpy čo tam budú, sa nebude dať namontovať vedenie?
ufo: Hej a cez Most Demencie pôjdu na pomocný pohon:-D. Trepko: Tak sa skús zamyslieť, koľko splodín vytvorí taká elektráreň na vytvorenie energie pre trolejbus a koľko ich vytvorí spaľovací motor. Jadrová elektráreň okrem toho žiadne splodiny nevytvára. Fámy o nebezpečnosti jadrových elektrární šíria akurát ekoteroristi za peniaze ropných a uhoľných firiem.
Reply on: Andy #44455:
Nejde mi do hlavy,že čo je na tej troflovej doprave také ekologické. Asi len to, že nesmradí v meste ako autobusy. Ale to z čoho sa vyrába energia na to aby mohly T-busy jazdiť mi ekologické a obvzlášť bezpečné nepripadá ?, aj keď ja osobne mám jadrovú energiu rád.
Reply on: Andy #44455:
Veď preto je ten most "unikátny" ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: ufo #44454:
Pripravenosť na trolejbusy v podstate je aj to, že sa tam vôbec dajú dať stĺpy... Záleží na tom, ako si to kto vysvetlí. Podľa mňa ten plagát neklamal, bolo tam jasne napísané, že "umožní v budúcnosti zavedenie ekologickej trolejbusovej dopravy", čo je pravda. Že to umožňuje aj 95%(to som len tak strelil) ciest v BA, to je už druhá vec.. 🙂
Reply on: 81-71 #44453:
áno, pod pojmom počítať tam s nimi som myslel niečo také ?
Reply on: ufo #44452:
no možno, spomeň si, koľko trvá a ešte bude trvať zavedenie trolejbusov na Dlhé Diely po osadení stĺpov trakčného vedenia povedľa komunikácie...tie stĺpy na Dlhých Dieloch sú tam osadené ešte z čias ČSFR........
AD T-busy v Petržalke: na novej ceste v Petržalke od Dolnozemskej po teleso mostu Košická sú stĺpy, ako majú trolejbusy na Záhradníckej, Jégeho, také tie šesťuholníkové, takže počíta sa tam s nimi, nie?
Reply on: Andy #44450:
To je takmer neriesitelne. Akurat si idem si dat poslednu 202 z Rajskej 23:15 ? Presvisti a za neuveritelnych 15 minut som tam, kde chcem... kam sa hrabe Petrzalka ?
Reply on: Sommelier #44449:
Ešte keď dokončia Dunajskú a keby náhodou niekedy aj rekonštruovali cestu na Miletičovej a tie trolejové krámy pri Jelačičovej, tak by nebol problém. A ešte nejako vyriešiť ranné zápchy v oblasti zastávky Komárovská... Už by tým linkám skoro nič nechýbalo...
Osobne si myslim, ze trolejbusy z dolnych honov su uplne v pohode a to najma vdaka tomu, ze vodici dokazu dobre odhadnut krizovatky. Zdrzanie sposobuju rozbite cesty a ako problematicku vidim len krizovatku Prievozska - Mileticova, kde troliky pri jazde do centra stoja vzdy (pokial rychlo neprejdu zastavkou Prievozska - vtedy to stihaju s plnym kotlom na oranzovo-cervenu. A je to aj najma extra BUS pruhu, ktory ulicou vedie.
Architekt mal v oku celu tuto ulicu ako dopravnu radialu, idealny by na nej bol kolajovy system. Ale co niekto mieni vystavba meni. Osobne si trolikove spojenie neviem vynachvalit. Vela casu sa da ziskat rychlou jazdou na gagarinovej - pokial nejdete s posukom.
Reply on: S499.1023 #44447:
Presne tak. Ak by to s trolejbusmi do Petržalky bolo v najbližších rokoch také reálne, určite by tam tie stĺpy už dávno dali. Za porovnanie stojí napríklad sídlisko Dlhé Diely, tam sú stĺpy trakťného vedenia osadené už velmi dlho, snaď už aj vyše 10 rokov a trolejbusy tam možno začnú jadzit až v roku 2006, teda skôr 2007, takže skoro 13 rokov po osadení stĺpov. Na novom moste Apollo sa o takom ani neuvažovalo...
Reply on: Andy #44442:
No, myslím, že právo na most sa slupy nedorábajú až tak ľahko...
Reply on: macXio #44445:
A ja som šiel v Bratislave trolejbusom, ktorý dosiahol vyše 70 km/h... Prototyp 24Tr, ktorý nemal obmedzovač. 😛 Trolejbusy by jazdili rýchlejšie, keby nemali obmedzovače a keby nebola rýchlosť obmedzená predpisom.. 🙂
Reply on: Andy #44443:
Ja som šiel električkou, ktorá dosiahla na krivej bratislavskej trati rýchlosť 70 km/h ? A vlastne často sa stáva, že vytiahne aj na bratislavských krivých tratich vyše 60 km/h ?
Reply on: Andy #44443:
tak to je už dosť zlé. Ale hlavné je číslo príspevku.
Reply on: untrop #44441:
V BA-trolejbuse mám skôr pocit, že je rýchlejší ako BA-električka.. Aj električka aj trolejbus má výhybky, križovatky, no električky majú okrem toho aj krivé koľajnice a nižšiu povolenú rýchlosť aj na dobrých tratiach.
Reply on: S499.1023 #44440:
Však to tam môžu dorobiť kedykoľvek, nie?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement