Pripravenosť na trolejbusy v podstate je aj to, že sa tam vôbec dajú dať stĺpy... Záleží na tom, ako si to kto vysvetlí. Podľa mňa ten plagát neklamal, bolo tam jasne napísané, že "umožní v budúcnosti zavedenie ekologickej trolejbusovej dopravy", čo je pravda. Že to umožňuje aj 95%(to som len tak strelil) ciest v BA, to je už druhá vec..
no možno, spomeň si, koľko trvá a ešte bude trvať zavedenie trolejbusov na Dlhé Diely po osadení stĺpov trakčného vedenia povedľa komunikácie...tie stĺpy na Dlhých Dieloch sú tam osadené ešte z čias ČSFR........
AD T-busy v Petržalke: na novej ceste v Petržalke od Dolnozemskej po teleso mostu Košická sú stĺpy, ako majú trolejbusy na Záhradníckej, Jégeho, také tie šesťuholníkové, takže počíta sa tam s nimi, nie?
To je takmer neriesitelne. Akurat si idem si dat poslednu 202 z Rajskej 23:15 ? Presvisti a za neuveritelnych 15 minut som tam, kde chcem... kam sa hrabe Petrzalka ?
Ešte keď dokončia Dunajskú a keby náhodou niekedy aj rekonštruovali cestu na Miletičovej a tie trolejové krámy pri Jelačičovej, tak by nebol problém. A ešte nejako vyriešiť ranné zápchy v oblasti zastávky Komárovská... Už by tým linkám skoro nič nechýbalo...
Osobne si myslim, ze trolejbusy z dolnych honov su uplne v pohode a to najma vdaka tomu, ze vodici dokazu dobre odhadnut krizovatky. Zdrzanie sposobuju rozbite cesty a ako problematicku vidim len krizovatku Prievozska - Mileticova, kde troliky pri jazde do centra stoja vzdy (pokial rychlo neprejdu zastavkou Prievozska - vtedy to stihaju s plnym kotlom na oranzovo-cervenu. A je to aj najma extra BUS pruhu, ktory ulicou vedie.
Architekt mal v oku celu tuto ulicu ako dopravnu radialu, idealny by na nej bol kolajovy system. Ale co niekto mieni vystavba meni. Osobne si trolikove spojenie neviem vynachvalit. Vela casu sa da ziskat rychlou jazdou na gagarinovej - pokial nejdete s posukom.
Presne tak. Ak by to s trolejbusmi do Petržalky bolo v najbližších rokoch také reálne, určite by tam tie stĺpy už dávno dali. Za porovnanie stojí napríklad sídlisko Dlhé Diely, tam sú stĺpy trakťného vedenia osadené už velmi dlho, snaď už aj vyše 10 rokov a trolejbusy tam možno začnú jadzit až v roku 2006, teda skôr 2007, takže skoro 13 rokov po osadení stĺpov. Na novom moste Apollo sa o takom ani neuvažovalo...
A ja som šiel v Bratislave trolejbusom, ktorý dosiahol vyše 70 km/h... Prototyp 24Tr, ktorý nemal obmedzovač. Trolejbusy by jazdili rýchlejšie, keby nemali obmedzovače a keby nebola rýchlosť obmedzená predpisom..
Ja som šiel električkou, ktorá dosiahla na krivej bratislavskej trati rýchlosť 70 km/h ? A vlastne často sa stáva, že vytiahne aj na bratislavských krivých tratich vyše 60 km/h ?
V BA-trolejbuse mám skôr pocit, že je rýchlejší ako BA-električka.. Aj električka aj trolejbus má výhybky, križovatky, no električky majú okrem toho aj krivé koľajnice a nižšiu povolenú rýchlosť aj na dobrých tratiach.
Ja myslím, že iné je na papieri a iné v skutočnosti. Samozrejme nemeral som priemerné cestovné rýchlosti. Môžem hovoriť iba z osobných skúseností.
Cesta z Ovsišťa na Šafárikovo námestie trvá 8-9 minút keď je pekne. Nebyť jednej supernastavenej križovatky FurdekovaMamateyova-Šustekova-Bosákova tak je to o dvetri minúty menej.
Cesta z Dolných honov mi prišla pomalá práve pre križovatky. Tomášikova, Bajkalská, Miletičova, ASMN. Subjektívne sme veľa stáli. Niekedy som nechápal prečo vodiči spomaľujú, ani zastávka ani križovatka a aj tak spomalil.
Mimochodom. Za 25 minút je 12tka z Dúbravky na Šafárikovom námestí čo je 10 km úsek (všetko podľa cp.sk). Takže trolejbusy sú rovnako rýchle ako električky? Proste grafikon a cp.sk pre mňa nie sú hodnoverné oproti tomu keď sa veziem. A myslím si, že tú 12ku sa bude dať v budúcnosti urýchliť ale 202ka, nó neviem.
Čo Ťa vedie k názoru, že trolejbusy z Dolných Honov nechodia rýchlo? To si porovnával cestovnú dobu z Ovsišta a z Dolných Honov do centra a keďže trolejbusu to trvá 3x dlhšie, tak si dospel k názoru, že je pomalší? ;-P
Podľa www.cp.sk trvá 9 km úsek Čiližská - Rajská 24 min., čo je priemerná rýchlosť 22,5 km/h. Úsek Ovsište - Šafárikovo nám. má 3 km a trvá 8 min. Keď však porovnáme úsek Čiližská - AS Mlynské Nivy, vychádza rýchlosť 22,86, čiže trolejbus dosahuje dokonca vyššiu cestovnú rýchlosť ... Bohužiaľ údaje na cp.sk nie sú v metroch, ale len v km, takže na kratších úsekoch dochádza k určitému skresleniu cestovnej rýchlosti - celkovo je ale podľa mňa rýchlosť autobusov a trolejbusov na spomínaných dvoch úsekoch porovnateľná.
Á do frasa niééé, ja nechcem trolejbusy do Ovsišťa. Ak budú jazdiť tak úžasne rýchlo ako na Dolné Hony tak som stratený. Možno za 15 minút by som s ním mohol byť už na ASMN a možno za 20 aj na Rajskú by som prišiel.
Inak podľa mňa sa trolejbusy tak skoro do Petržalky nedostanú a osobne by som skorej pripojil Dlhé Diely (bez pomocného ponohoniča:-)) ako Petržalku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
81-71