Jozef: s tym S-Bahnom je to sice teoria velmi pekna, ale S-Bahnenlinien su zväcsa zrusene zeleznicne trate adaptovane prave na potreby mestskej a primestskej dopravy a nie naopak. A velmi sa obavam, ze BA sance na takuto adaptaciu byvalej zeleznicnej trate na trat vnutromestku uz davno nezmyselne zahodila prave zrusenim koridoru Slovany-filialka-Nivy. Modrogumnikov zial dopravna politika nezaujima, ich zaujimaju ceny pozemkov! A z periferie sa stava centrum a v centre treba stavat...
Jozef
"Az bude mat Bratislava tak 800-900 tisic, tak sa bude moct uvazovat o metre. Zatial ho totiz take male mesto nepotrebuje", toľko citát. Možno Prešov nepotrebuje, ale keď môže mať malé metro švajčiarske Lausanne so 125 tis. obyvateľmi (aglomerácia do 250 tis.), tak prečo nie Bratislava so 420 tis.? Tá jedna diera popod Dunaj a centrum mohla byť dávno vyvŕtaná. Samozrejme, že rýchlodráha, ale v centre a popod Dunaj pod zemou. Aj v Ríme ide metro v centre pod zemou a v okrajových častiach je na povrchu. Takto by som si to predstavoval aj ja. Vždy len obyčajný železničný rozchod, aby súpravy prímestskej dopravy napr. z Pezinka, Rače, ale aj Vajnor využívali jestvujúce teleso železničnej trate až po Bratislavu-filiálka, a odtiaľ popod centrum do Petržalky. V Petržalke už po povrchu na koniec sídliska, ale aj do železničnej stanice Petržalka. To by bola základná trasa, a potom by sa vybudovala ďalšia napr. od hlavnej stanice do centra. Príkladov je dosť napr. nemecké a a rakúske S-bahny. V Bruseli hlavná železničná trať vedie popod centrum a cestujúci priamo v centre nastupujú v podzemí do rýchlikov. Popod centrum prechádzajú aj medzinárodné rýchliky. Viete si predstaviť, že by ste pod Kamenným námestím nastúpili na rýchlik do Žiliny alebo Viedne? Ja áno. Škoda, že Bratislava ako hl. mesto nemá väčšiu starostlivosť od predstaviteľov štátu.
http://www.t-l.ch/m2/corps_m2_trace.htm