Všetkým električkárom: Apropo tak potom podla toho čo píšete môžem len lutovat mestá s podzemnou dopravou...chudáci ludia sa musia tralágat po eskalátoroch!Asi sa neriadili heslom "pomaly dalej zájdeš" lebo inak by určite preferovali električku!!! ? ? ?
Zásadný rozdiel medzi metrom a tým, čo je navrhované mestom medzi zastávkami Chorvátske rameno a Janíkov dvor nie je. Dočasné riešenie je úsek Chorvátske rameno - Šafárikovo nám. Koľko by podľa Teba stál prechod metra popod Dunaj (aké by to bolo navýšenie voči súčasnému prechodu Dunaja mostom, ktorého finančná náročnosť je odhadovaná na cca 1 mld. Sk)? Tunel popod Vltavu v Prahe na úseku IV C 1 stál 5 447,0 mil. Kč (podľa http://www.metrostav.cz/reference/ref_stavba.php?id=200).
Aby ma tu niekto (napr. Jonny neoznačil za zanieteného električkára ? doplním, že tiež nie som stopercentným zástancom riešenia navrhovaného magistrátom. Podľa môjho názoru sa malo zvážiť aj variantné riešenie používajúce na definitívny prechod Dunaja Starý most, vchádzajúc do podzemnej úrovne na Šafárikovom námestí po mimoúrovňovom prekonaní križovatky.
Chyba lávky, švajčiarske Lausanne metro nemá. Samozrejme, ak metrom nenazývaš päťzastávkový jednokoľajný úsek Métro-Ouchy (m2) s jednou výhybňou uprostred, ktorý je doplnený o samostatnú jednokoľajnú trať idúcou v tom istom tuneli medzi krajnými dvoma stanicami. Druhá trať je bežná rýchlodrážna električka (LRT - light rail tram), s dvoma tunelmi a úrovňovými križovaniami s preferenciou. To, že má lausannský nosný systém MHD slovko "metro" v názve, neznamená, že to metro naozaj je. Súčasné bratislavské električky by sa tiež nestali metrom, aj keby sme ich tak oficiálne nazvali a to tiež idú jedným tunelom
"The Olympic Capital spreads out over the hills along the lake, and trolley buses (most of them with a trailer) run up and down the serpentine roads to the old city centre near Flon. In 1877 a rack railway was built to connect the lakeside resort of Ouchy to the city centre. This is a single track line (double track at Montriond station to allow crossing of trains) with two 2-car-trains using a kind of electric locomotive. Trains provide a fast and frequent (6-10 minutes) service between Flon and Ouchy via the Swiss Federal Railways Station (Gare CFF). The line is now referred to as Métro-Ouchy or M2. Métro-Gare is a special shuttle service between Flon and Gare CFF using a separate track in the same tunnel between these two stations. Service is provided by only one single-carriage running permanently up and down. This is actually the busiest of all three lines.
The Métro-Ouest (Metro West), now M1, is a modern light rail line which connects Lausanne's city centre at Flon to Renens in the west via Chavannes and Ecublens (opened 1991). The line is mainly at grade, on separate right-of-way with preference at street crossings. It's almost entirely single track except at most stations where trains cross each other. The total length is 7.8 km with 15 stations (3 underground, average station distance is 557 m), one ride takes 19 minutes (commercial speed 26 km/h). The line is especially busy with students travelling to the EPFL and UNIL University campus."
Samozrejme ze je to na tlacidle uvolnenia Je to zapojene na ten isty drot, ako listovanie zastavok palubaku, cize v starych T6 ked stlacim dopyt este pocas prichadzania do zastavky, cvakne relatko, voz si to zapamata, zapne blok rozjazdu, a BUSE sa tvari ze uz je zastavka A po zavreti KB voz otvori dvere. Na T6 3.G je to zapojene kusok inac, a toto sa s nimi uz neda.
Cize moment hlasenia zastavky na starych T6 zavisi od predstihu, s akym vodic stlaci tlacidlo uvolnenia pred prichodom do zastavky
Ja osobne ked mam staru T6 s hlasicom, tak to tiez tak robim, ze stlacim dopyt este pocas prichodu do zastavky, aby ju to oznamilo pred otvorenim dveri, pretoze si myslim ze vlkom to tak asi viac vyhovuje
Skoda ze sa da "odhlasit" zastavka pred otvorenim len na starych T6. Inak to ale riesit nejde, kedze ostatne vozy zacnu "vnimat" tlacitka dveri az po zastaveni - skor ako zastavi a otvori, BUSE nema ako vediet, ze ma hlasit. Jedine ze by sa pridalo do vozov tlacitko hlasenia zastavok, ako maju posledne T6 (ktore je nefunkcne, samozrejme), lenze to by zas narazalo na problem, ze vodici by to boli lenivi stlacat, takze by sa zasa nehlasilo
"Az bude mat Bratislava tak 800-900 tisic, tak sa bude moct uvazovat o metre. Zatial ho totiz take male mesto nepotrebuje", toľko citát. Možno Prešov nepotrebuje, ale keď môže mať malé metro švajčiarske Lausanne so 125 tis. obyvateľmi (aglomerácia do 250 tis.), tak prečo nie Bratislava so 420 tis.? Tá jedna diera popod Dunaj a centrum mohla byť dávno vyvŕtaná. Samozrejme, že rýchlodráha, ale v centre a popod Dunaj pod zemou. Aj v Ríme ide metro v centre pod zemou a v okrajových častiach je na povrchu. Takto by som si to predstavoval aj ja. Vždy len obyčajný železničný rozchod, aby súpravy prímestskej dopravy napr. z Pezinka, Rače, ale aj Vajnor využívali jestvujúce teleso železničnej trate až po Bratislavu-filiálka, a odtiaľ popod centrum do Petržalky. V Petržalke už po povrchu na koniec sídliska, ale aj do železničnej stanice Petržalka. To by bola základná trasa, a potom by sa vybudovala ďalšia napr. od hlavnej stanice do centra. Príkladov je dosť napr. nemecké a a rakúske S-bahny. V Bruseli hlavná železničná trať vedie popod centrum a cestujúci priamo v centre nastupujú v podzemí do rýchlikov. Popod centrum prechádzajú aj medzinárodné rýchliky. Viete si predstaviť, že by ste pod Kamenným námestím nastúpili na rýchlik do Žiliny alebo Viedne? Ja áno. Škoda, že Bratislava ako hl. mesto nemá väčšiu starostlivosť od predstaviteľov štátu. http://www.t-l.ch/m2/corps_m2_trace.htm
Premier (ktoreho tam mame teraz) je pokial viem zo Spisskej Novej Vsi. Nemyl si pojmy premier a primator.
Uprimne Bratislave prajes metro - tak prosim, vypis sem niekolko bodov, podla ktorych je metro vyhodne, aj s odovodnenim, preco. Dovody typu "Bratislava musi reprezentovat" alebo "aj Praha ma metro" neberiem.
Koho seru kamiony zapchotvorne, ozvite sa na toto forum. Mna totiz seru trvale. A v roznych situaciach na roznych miestach. V meste smrdia, zavadzaju a spomaluju premavku ako MHD, tak IGK. Pride zima a stoja krizom aspon zo dva z kazdej strany kazdeho horskeho priechodu. Idem nahodou gumokolno po dialnici, tak jeden zdechnuty blokuje krajnicu, druhy parkuje v prvom pruhu rychlostou v=78km/h a treti ho predbieha druhym pruhom v=82km/h. Asi je najvyssi cas zacat riesit vzniknutu situaciu a to velmi radikalne!
Jaj, ale tu mame ukazkove parkovisko pre kamiony! Je sice len 3,5metra siroke, ale zato ta dlzka! Zacina kdesi za Jarovcami a po spojke D-61 pokracuje cez Most Lafranconi, Mlynskou dolinou a Patronkou az na dialnicu D-2. A dalsou vymozenostou je, ze tie kamiony tam nielen parkuju, oni sa tam pri tom parkovani aj posuvaju vpred, blizsie k svojmu cielu! Dobre to sudruhovia z MDPaT SR vymysleli, vela dobre, len jedina drobnostka im tam schádzá a tou je rychlost cestovna. Ta je asi 12km/h. Fýýýha!!
No nemyslim ze metro by tu nieco v dohladnej dobe vyriesilo, projekt elektrcikovej rychlodrahy pomoze a narozdiel od metra pomoze uz v dohladnej dobe. Pokial ide o spojenie ZST Petrzalka s centrom, to by bolo mozne riesit aj na "reprezantativnej urovni" s-bahnom, ale to by musela byt ochota na patricnych miestach taketo nieco realizovat.
V roku 1998 ste milí Bratislavčania vyplakávali, že vás vtedajší premiér namá rád, a preto sa nestará o Bratislavu. Teraz tam máte toho svojho a opäť nemáte nič. Len sa premrhalo veľa peňazí na rôzne projekty a štúdie, kde sa mnohí na tom len nabalili. Ja osobne však úprimne prajem Bratislave metro, aby sa vyriešila doprava v Bratislave a hlavne v úseku Petržalka - centrum - ŽSR. Okrem toho musí Bratislava aj reprezentovať Slovensko, veď je jeho hlavné mesto.
Nech je to ako chce , ale takto je to prijatelnejsie, ze viem aka zastavka prave je, nez ked sa to dozviem az ked uz su dvere otvorene a elina je pripravena na odjazd ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si