Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miro #41648:

Keby aj mali rovnaky rozchod, nezabudaj na uplne ine napajacia napatie, iny profil kola a aj samotneho vozidla, ktore by bolo dost daleko od peronu k tomu, aby sa pohodlne nastupovalo. Navyse to vobec nie je nutne.
Reply on: Ámos Keynes #41644:
e #41644 Ámos Keynes, BiGmac Musim sa pridat k BigMacovi v tomto. scasti pravdu. Ale s casti, nie. Zavisi od tzpu programu pre hlasic. Lebo poznam osobne dve druhz programu. Ten v ktorom sa regulacia hlasitosti neda ovladat a taka kde sa da prepinat, pocas prevadzky rezim denne nocne, bez ohladu na cas. Bohuzial tento posledny sposob menovanz sa pouzuva iba v Kosiciach. Hlasitost ma stupnicu od 1 - 50. Standardne sa experimentovalo z roznou urobnou hlasitosti a pokial viem tak hladinna denneho hlasenia je upravena na stupen 42 a nocne na 38. Samozrejme tieto dve rezimi su ovladane automaticky v zavislosi od casu ako to pisal Bigmac
Reply on: Ámos Keynes #41644:
No uvidime ci to tak bude, ja o tom az tak skalopevne presvedceny niesom. Celkom zaujimave bolo ked medzi projektami na rychldraznu elektricku bol aj projekt Metra a.s. ktory pocital s neskorsim prechodom na metro.To ako keby lava ruka nevedela co robi prava ?

Re #41648 Miro: No myslmim ze rozchod by na kratkom useku nebol problemom, skor mozno trakcne napatie. Existuje aj inde kde po kusku trate chodia kolajove vozidla z roznym rozchodom.
Amos: Tranzitujuce kamiony patria na vagony a nie do ubohej a aj bez nich pretazenej cestnej siete. Pokial tu bude nakladat alebo vykladat, dobre nech jazdi, ale inak by som ho dalej ako po najblizsiu zeleznicnu stanicu nepustil. A tranzit Rajka-Kuty je dost silny zatazovy smer na to, aby bola linka kombi dopravy dostatocne vytazena. Len ju treba vozit v hodinovom (pripadne polhodinovom) takte. Staci len v noci a pocas spiciek zakazat vjazd tranzitu na uzemie mesta.
Amos: Hlasice programuje a nastavuje vylucne Stredisko spojovacej techniky DPB. Vodic do toho nema ako zasiahnut, aj keby sa hned ako snazil, aj tak hlasitost neovplyvni. Zasa len trepes polopravdy. Pravda je taka, ze sudruhovia pseudoinformatici to nevedia zapojit a toboz nie nastavit. Hlasitost nastavuje program palubaku, od 06 do 20h ma dennu, od 20 do 06h ma nocnu. Je to sice blbost, ale je to tak, stdruhovia este nezistili, ze vnutorna hlucnost vozidla je rovnaka bez ohladu na cas.
Reply on: Ámos Keynes #41650:
Je to tam zmätočne napísané:
kapacita = obsaditeľnosť vozidla * počet vozov za hodinu.
Reply on: Jozef #41649:
A presne o tom hovorím. Len Jonnymu jednoducho nevysvetlíš, že tá električka bude mať rovnaké vlastnosti ako napríklad Viedenský Ubahn len vozidlá budú menšie a preprava menej kapacitná, ale stále pre Bratislavu postačujúce, lebo kapacita je výsledkom násobenia obsaditeľnosti vozidla + počet vozidiel za hodinu.
A budem radšej keď mi pôjde 40 električiek o obsaditeľnosti 350 ľudí (čiže každých 90s) ako 12 súprav metra o obsaditeľnosti 1000 ľudí každých 5 minút.
On jednoducho potrebuje názov metro. A keby sa celý prokejt električky do Petržalky od začiatku nazval ultraľahké metro tak bude spokojný a žiadne debaty s ním tu nenastanú.
Reply on: Ámos Keynes #41645:

V Ríme som išiel metrom po taliansky metropolitana zo stanice Roma-Termini do štvrte na okraji Ríma E.U.R. Keď sme vyšli z centrálnej časti mesta, niekde za hradbami v Roma-Ostia, tak sme vyšli na povrch a ešte niekoľko kilometrov sme sa viezli do štvrte E.U.R. Taliani to nazývajú metrom, nemal by byť názov rýchlodráha aspoň v tej časti ak ide po povrchu?
Reply on: Papyr #41647:
Súčasné električkové trate majú iný rozchod... ?
Reply on: Jozef #41646:
Aha, takze asi pojde o dvojkolajnu, elektrifikovanu, segregovanu, normalnerozchodnu zeleznicu. Hej, to beriem. A preco do toho nezaintegrovat aj sucasne elektrickove trate? Tie maju byt extra?
Reply on: Papyr #41637:

Nerozumel som tvojej otázke č. 1. Ak bude vybudovaný tunel popod centrum od Bratislavy-Filiálky do Petržalky, tak prečo by ho nemohla využívať aj mestská doprava? Prímestská železnica, S-bahn alebo rýchlodráha, môžeš si to nazvať ako chceš, v centrálnej časti pri normálnom rozchode jeden spoločný tunel spolu s vlakmi železnice. Píše sa to aj v tom článku Parlamentného kuriéra. Aj v Paríži prechádzajú na niektorých úsekoch metra vlaky francúzskych železníc. A napokon nemusíš byť za metro v Bratislave, ale budúcnosť ukáže, že raz popod centrum bude tunel a bude využívaný aj pre MHD. A nech sa to bude volať akokoľvek.
Reply on: Jonny #41641:
Tak nám prosím vysvetli, čo je metro. A čo je potom subway a čo je potom undergroun a čo je ubahn. Všetko to má iný názov tak to bude zrejme niečo iné.

Re #41643 Bigmac: Ale je predsa logické, že z predmestia sa stáva centrum. Bratislava už nemá 80.000 obyvateľov...
Reply on: ARA #41597:
Som nevedel, že na nočáky sa vypravujú aj NP vozy?!

Re #41612 1885: Bolo by dosť blbé rušiť nejakú firmu počas výstavby pre mesto dôležitého objektu. Po dokončení mosta ak nepreberú agendu rýchlodráhy, tak ich určite zrušia.

Re #41618 Micky Maus: Ani teraz tam nie je ten náš. Toho od Trenčína vystriedal iný z východu. Možno keby tam bol nejaký z Bratislavy, tak aj na ostatku Slovensku by ste sa mali tak dobre.

Re #41621 martin:Peniaze sa lepšie použiť nedajú, lebo nie je aké, keby bolo tiež sa nevyužijú lepšie, lebo by sa plnil nezmyselný, megalomanský sen o metre. (Inak strašne mi to pripomína novostavbu SND)

Re #41625 Papyr: Tiež nemám rád kamióny, ale aj v ČR sa preprava po železnici zrušila. Jednoducho stále to po ceste vychádzalo lacnejšie ako po železnici. Keď sa dostavajú Sitiny a Einsteinova, tak hádam bude v Bratislave lepšie.
A čo sa skrížených kamiónov týka, keby boli väčšie postihy za blokovanie dopravy a pokuty, ktoré reálne odrážajú ekonomické škody keď Donovaly poldňa stoja, tak aj ten Rumun si rozmyslí či si tie reťaze kúpi. A samozrejme povinnosť zimných gúm pre VŠETKÝCH.

Re #41631 Jonny: Keď som na túto stránku prišiel prvýkrát (viac ako tri roky) mal som rovnaký názor ako ty, no stačilo možno dva týždne argumentov a musel som vyhlásiť, že tá električka bude pre Bratislavu stačiť. Lebo nejde o nič iné ako rozdiel vo vozidlách, jedno bude mať 2,5 metra a druhé by malo 3 metre a jedno bude brať šťavu z troleja a druhé by bralo z tretej koľajnice. A ten tvoj argument, že po prechode Dunaja sa napojí na rovnakú pomalú električku neobstojí, lebo metro by sa napojilo tak na kanalizačné chodby. Na Trnavskom by sa otočilo a šups ho naspäť do Petržalky. Takže tá električka pôjde aspoň ďalej aj keď pomalšie. A keď mi niekto chce povedať, že v Starom meste by stanice neboli hlboké, hlavne keď by museli prekonať Dunaj a museli by byť hľbené tak je mimo.

Re #41634 tr3mp: Tiež si myslím, že dávať električku popod Dunaj je zbytočnosť. Stačí ak sa tak stane až na ľavom brehu. Načo vyhadzovať ďalšie miliardy len aby išla električka popod Dunaj. Za tie miliardy radšej zadrátovať celú Petržalku Trolmi.

Re #41635 Jonny: Jaj ale sme ftipný, že? Dochádzajú argumenty?

Som veľmo rád, že T6 a T3G budú hlásiť, len by som poprosil, aby to aj fungovalo dobre. Príklad je 6401, ktorá hlásila najprv dobre v správnej hlasitosti, dnes to už šeptá. A určite sa stým nehrali dielenský. Tí sú radšej keď nič robiť nemusia, takže to svojvoľne dal tichšie vodič, lebo mu to zrejme vadí. Buď nech zrušia možnosť manipulovať z hlasitosťou alebo nech za to berú kompletne celé prémie. Načo dávajú mrte prachov do hlásičov, keď to vodiči postupne znefunkčnia. To isté som si všimol aj na iných troloch po GO.
Jozef: s tym S-Bahnom je to sice teoria velmi pekna, ale S-Bahnenlinien su zväcsa zrusene zeleznicne trate adaptovane prave na potreby mestskej a primestskej dopravy a nie naopak. A velmi sa obavam, ze BA sance na takuto adaptaciu byvalej zeleznicnej trate na trat vnutromestku uz davno nezmyselne zahodila prave zrusenim koridoru Slovany-filialka-Nivy. Modrogumnikov zial dopravna politika nezaujima, ich zaujimaju ceny pozemkov! A z periferie sa stava centrum a v centre treba stavat...
Reply on: Bigmac #41622:
Hej najlepsi si su z Nemeckou SPZtkou ty sa vzdy votru elektricke do trate, ci to je Molecka, ci Figaro
Reply on: Papyr #41637:
Ak nevieš čo pojem "metro" obnáša, doporučujem ti prečítat si niečo o tom, je to zaujímavé, nebudeš sa nudit. Všetko chcete hádzat do jedneho koša len aby ste mali čím argumentovat
Reply on: drink #41636:

Áno je to tam napísané, od Trnavy a Galanty cez Bratislavu-Filiálku, popod centrum do Petržalky. Kto bol v Bruseli, tak môže potvrdiť, že takto to tam majú urobené. A petržalská električka normálneho rozchodu typu S-bahnu.
http://www.parlamentnykurier.sk/kur12-04/42.pdf
Pozeral som si jednotlivé varianty petržalskej električky. Pravdepodobne by som bol za kombináciu všetkých troch (samozrejme v rôznych úsekoch ? ). Reakcia petržalskej samosprávy je podľa mňa ovplyvnená gumokokalolovou lobby - keď už tam električka musí byť, tak nech aspoň nezavadzia nám gumolokakolistom.
Pritom:
- cesta rozdeluje viac ako električka
- na prekonanie výškových rozdielov (nadjazdov) použije auto vlastný pohon, ale pre nohistov (chodcov) je potrebné budovať výťahy a schody k nadzemným staniciam
Reply on: Papyr #41637:
Zas mi to rychlejsie pise nez mysli.
2. Co ma spolocne prejazd rychlika popod mesto s prevadzkou MHD?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.