Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #41242:

1.) Je to veľa. Ja si viem predstaviť sieť obsluhovanú piatimi linkami, z toho 2 idúce do Petržalky.

2.) Tak či tak nebudú trolejbusy zavedené do celej Petržalky naraz, zrejme je to pokus o naznačenie prvej fázy, toho čo sa môže do roku 2008 reálne stihnúť.

3.) Janíkov dvor sa uvažuje ako plnohodnotná zastávka kvôli pripravovanej výstavbe nákupných centier v tejto lokalite a plánovanej ďalšej zástavbe smerom na juh. Na juh sa bude predlžovať aj nosný systém. Urbanistická štúdia je na http://www.petrzalka.sk/buxus/docs/uzemny_rozvoj_a_doprava/V2_komplexny_urban_navrh.png (resp. http://www.petrzalka.sk/buxus/generate_page.php?page_id=180)
Reply on: tr3mp #41241:
MC Petrzalka je absolutne blba. Jednak urovnove prejazdy s preferenciou sa budu dat lahko vypnut - pozname z Prahy, kde preferencia elektriciek je nainstalovana na mnohych miestach, z toho na mnohych miestach na ziadost policie vypnuta od 6.00 do 18.00. A jednak nezapustena elektrickova trat bude robit hluk. Samotna trat bude barierou tak ci tak, bez ohladu na jej vyskove vedenie.

No proste snaha spizdit kazdy dobry napad za kazdu cenu.
K planu siete MHD po zavedeni petrzalskej elektricky:

1) nie je 5 liniek do Petrzalky nejako vela? Celkovo sa mi zda, ze elektrickovych liniek bude habadej. Co takto snazit sa o zredukovanie na co najnizsi pocet? Viem si predstavit celu siet obsluhovanu 8-9 linkami, z toho 3 iduce do Petrzalky.

2) Ten trolejbus 221 mi pripada ako vcelku nezmysel, ako snaha "za kazdu cenu dostat trolejbus do Petrzalky, aj keby tam bol uplne zbytocny". Trolejbus do Petrzalky sice ano, ale aspon s tou elektrickou sa mohol krizit. Snad to je len prva faza trolejovania Petrzalky.

3) To uz ked budu budovat taku velku stavbu, im nezostanu peniaze na ukoncenie elektriciek na Vysehradskej? Myslel som, ze do vozovne Janikov dvor bude iba manipulacna trat.
Citát z článku: http://www.petrzalka.sk/buxus/generate_page.php?page_id=832&msg_num=0
"Súčasťou stanoviska mestskej časti je i odporúčanie overiť (popri troch navrhovaných variantoch) úrovňové vedenie trasy obdobne, ako je to v iných častiach mesta (na ostatných radiálach), s úrovňovým krížením priečnych komunikácií s riadením dopravy cestnou svetelnou signalizáciou s dynamickou preferenciou pohybu vozidiel prostredníctvom detektorov a predsignálov, ktoré by prinieslo skutočne ďalší variant riešenia a nie len nepodstatné odchýlky ako sú v predkladanom úrovňovom a polozapustenom variante."

MČ Petržalka asi fakt mrzí, že sa navrhuje kvalitný a bezkolízny systém a zrejme túži po takých veciach ako je pokazené auto na priecestí, nefungujúca CSS a pod. 😉

"Najzásadnejšou pripomienkou je nesúhlas s úrovňovým a polozapusteným variantom riešenia električkovej trate. Tieto sa líšia len výškovým vedením (rozdiel je 1,5 - 2,0 m v umiestnení koľaje), pričom sú vedené buď na násypoch so štrkovým zvrškom alebo v zárezoch s otvorenými priekopami. Mimoúrovňové kríženia komunikácií s električkovou traťou sú navrhované ako nadjazdy, ktoré znehodnotia samotný priestor pripravovanej urbanizácie. S takýmto riešením by súviseli oporné múry, či oplotenie trate (vzhľadom na interval vozidiel 90 sekúnd), ktoré by vytváralo fyzické bariéry medzi obytnými súbormi a negatívne by ovplyvnili urbanizáciu priestoru. Pešie prepojenia medzi obytnými súbormi by boli znemožnené alebo sústredené len do niekoľkých bodov v mieste kríženia priečnych komunikácií s električkovou traťou. Petržalka je už teraz oddelená napríklad od Sadu Janka Kráľa pozdĺžne, súbežne s Dunajom diaľnicou, nemôžeme súhlasiť s ďalšími bariérami, ktoré by rozdeľovali Petržalku takpovediac zvislo na ďalšie menšie bloky, ide predsa o obytné územie."

Toto je ešte lepšie zdôvodnenie 🙂 MČ Petržalka je zároveň za dobudovanie Jantárovej ulice cez celú Petržalku - pritom interval prechádzajúcich automobilov v špičke by bol niekoľkonásobne kratší ako 90 sekúnd a pešie prepojenia budú tak či tak sústredené len do niekoľkých prechodov (podobne ako napr. na Panónskej) a Jantárová cesta bude vytvárať značnú bariéru.
Reply on: Bigmac #41236:
T3P mi az tak nevadia, prave kvoli interieru. Ale k nam jazdi dvadsatdvojka, v ktorej su az na absolutne vynimky vzdy radene dvojice tych najstarsich T3 bez reko.
Velmi pekne spravena mapa linkoveho vedenia
MHD BA 2008 !!!!!
Kartografi sa maju co ucit, klobuk dole!

Mozno by ste mali menej prace, keby ste spravili
"nulovy" variant
(teda uvazovany stav bez vybudovania tram do Petrzky)
a nakreslili iba tie dve uvazovane 100-vkove autobusove trasy na Safko.
Pretoze v BA je mozne vsetko, ako sme sa
uz par krat presvedcili, ked v dalsich volbach nezvolia Durkovskeho zase za primatora, tak neviem, neviem...

Aspon by sa potom skorsie zacala stavat
podzemna draha :-))))))
Reply on: d3k0 #41237:


TO ADMIN :

OK, dik za info.

BTN US - chces doplnit info k clanku. Ak mas zaujem, mam dost
info k povodnym planom metra v BA + riesenia tras, ich varianty a aj nejake vizualizacie.
Kontataktuj ma v pripade potreby na e-mail.
Vymenime vzajomne info, clanok moze byt kompletnejsi.

Peter.
Reply on: Peter #41235:
Nemozem pridat clanok, ktory v podstate nic nove neprinesie, len zhrna niektore veci, ktore uz davno vacsina z nas vie. Aj preto to caka na to, kym si najdem cas a aspon tam doplnim informacie o prvotnych planoch a vychodiskach budovania metra, nech je to kompletnejsie. Len zial nemozem stihat vsetko a momentalne mam ine priority, preto ten clanok stale caka. 😞
Papyr: ja mam sice "ric jak vahan na zincicu", ale problem v T3 koryte som nemal nikdy, v TAMe vzdy. Nechcem prihrievat Igorovu polievocku, ale T3RP maju handrove VogelSitze, nie?
Petrzalski poslanci o elektrickovej trati v Petrzke :

http://www.petrzalka.sk/buxus/generate_page.php?page_id=832&msg_num=0


Dotaz na admina :

PLS, kedy asi cca uverejnis na imhd strankach
Jonnyho clanok o "pozostatkoch" metra v BA ?
Dik, Peter.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos Keynes #41177:
Proti svojmu zvyku zareagujem na politický príspevok:
"Keby bolo Slotov viac, tak sa nám tu premávajú americké a iné tanky a strážia krechkú hranicu a demilitarizovanú zónu medzi maďarským a slovenským obyvateľstvom."
V parlamente by som ho skutočne nerád videl. Ale keby bol primátorom tu, už by sme možno dávno mali trolejbusy na Dlhých dieloch a električku v Petržalke.
Reply on: Vševedko #41225:
Akou rečou rozprávaš ???
Reply on: m@rtin #41230:
To vozidlo v pozadí na fotke http://metro.dnsalias.org/metro/ivc2/strizkov3.jpg vyzerá ako 21Tr 😉
Reply on: m@rtin #41230:
Tak to jsem uklidnen. Doufejme, ze se temito vozy zacnou nahrazovat v prvni rade strasidelnicke a vokovicke hruzy.
Papyr:
Jednou z nutností, které musela nová tramvaj ve výběrovém řízení splňovat, byl bezproblémový průjezd celou sítí. Anitra 14T+ Letenskou splítkou projede určitě.

galiyosha:
Na Rajskou zahradu mi nešahej....:), to byla jedna z nejlevnějších stanic, která se v pražském metru postavila. Co je na ní tak nákladného? Ty kovové trubky potažené sklem? A je to nejkrásnější stanice pražského metra, nevím proč by měla být uniformní?

Mimochodem, co říkáš nové stanici na právě budovaném úseku do Letňan, Střížkov?
http://metro.dnsalias.org/metro/ivc2/strizkov2.jpg
http://metro.dnsalias.org/metro/ivc2/strizkov3.jpg
Reply on: Vševedko #41224:
Igor, ja nemam s prepacenim "ric jak kombajn", aby sa mi do sedacky v T3 pekne zapasoval a drzal. Ja mam zadok do dvoch dlani (zatial este stale) a ten musim drzat vedome zatnuty vacsinu casu jazdy v T3 - ak sedim. Pre mna je to prijemne jak sedenie v Tambuse. Keby to malo sedacky jak 9Tr, tak by som urcite T3 mal o nieco radsej.

Ohladne neprejazdnosti Malostranskeho namestia - viem, ze KT prejde. Jednu z dvoch skusobnych KT tade predsa riadil Martyk 🙂
Reply on: Peon #41226:
www.dubravskatv.sk - je tam stručný prehľad vysielania.

PS: Peon = spokojný čitateľ
Papuca: nemam pocit, ze by si bol zaujaty voci DPB. Alebo sme zaujati obaja? 😃 Toto naozaj nie je doprava, skor by som to definoval ako ciesi modelove kolajisko, resp autodrahu v mierke 1:1. Management sa len hra a ked ich riadiace funkcie omrzia, tak jednoducho vytiahnu napajanie transformatora svojej hracicky zo sietovej zasuvky a zastrcia ju spokojne kamsi pod postel alebo ju strcia do komory...
V zostrihu zasadnutia miestneho zastupiteľstva MČ Dúbravka, ktoré až do budúcej stredy vysiela Dúbravská televízia bola reč aj o osude linky č. 22. Tu je prepis:

Starosta Dúbravky Peter Polák: "Neboli schválené peniažky na tú linku, podľa všetkého, svedkov, ktorí to sledovali povedali, že nie je natoľko zaťažená, že je to pre dvoch, troch, štyroch ľudí na tej poslednej zastávke, skončí sa o deviatej, pokračuje sa o jednej... Bolo to síce pekné gesto, že sme to urobili pre zamestnancov, asi sa to pre tých, pre ktorých to bolo určené, až toľko ich nie je. Nepripojili sa k tomu z Devínskej ani zo Záhorskej Bystrice, takže by to išlo všetko na ťarchu našej mestskej časti, nezúčastnil som sa tým pádom ani na rokovaní na Dopravnom podniku. Januárom (???) asi to ukončí sa. Mali sme ešte prísľub, že pán primátor nájde ešte nejaké v úvodzovkách čierne alebo utajené peniaze, a že ešte čosi každej mestskej časti prihodí, čiže to z toho zaplatí sa. Nenašli sa zatiaľ, žiaľ, linka asi nebude pokračovať."
Reply on: Jonny #41215:
Ale Ty tu nezmyselne obhajuješ metro pred SEGREGOVANOU električkovou traťou v Peržalke.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.