Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: cestujuci #37946:
Z práce chodíš pešo alebo ako?
Reply on: n3r0 #37920:
Vodič sa môže venovať vychádzaniu zo zastávkového boxu až potom, čo sa dvere ZATVORIA (nie začnú zatvárať).
Reply on: Alan #37893:
Máš ísť na zastávku tak, aby si nemusel dobiehať.
Reply on: Juro #38045:
Samozrejme že je to povinnosˇˇt vlakového personálu ale výpravca to nemá vypraviť, keď vidí, že nie sú splnené všetky podmienky pre riadnu výpravu vlaku.
Reply on: Juro #38046:
A keď mám samoobsluhu na vlaku, kde fíra predáva lístky (S prevádzka)? Či taký pokrok ešte do Zločineckej nedorazil:-D?
Reply on: Juro #38046:
Opravujem: vlakveduci je samozrejme len jeden, takze v prispevku 38046 si v prvom riadku preciarknite "x.vlakveduci" a napiste "vlakveduci".
Reply on: Vševedko #38037:
Este ta trochu opravim. Vlakovy personal = vlakova cata + rusnova cata. Vlakova cata= x.vlakveduci + y.sprievodca + z.manipulant. Rusnova cata = rusnovodic+x.pomocnik rusnovodica.
Reply on: Vševedko #38032:
No ty si nam to teda dal. ? Ale inak suhlas.
Len tak mimo, ked som sa za onych cias postavil s cervenou capicou k vlaku a navest "Vyzva na pohotovost" trvala hoooodne dlho, tak si pani sprievodcovia zabehali, peachovali ako chore vrany, ale dvere zavreli.
Inak osobne si myslim, ze by to malo byt povinnostou vlakoveho personalu vlaku, vypravcovi to moze byt uplne ukradnute.
ODPOVED Z CESTUJ.

ODPOVED Z CESTUJ.

Reply on: Vševedko #38037:
TY skorumpovany dedo vsevedo, ak pises to ,co si myslis o zelezniciaroch, a predpisy su pre teba tabu, tak to iste plati aj u vodicov MHD a pracovnikov vykonavajucich udrzbu na nich. D1 a D2 musi ovladat na 100% a takeho ozrateho ako si Ty tak toho tam naozaj nepotrebujeme. Dedko vlakova cata: vlakveduci a 2-3 sprievodcovia a rusnovodic nie, ten ma na starosti rusen.
Este,spamataj sa a daj si pauzu, bude Ti lepsie stryco vsevedo. ? ? ? ?
Reply on: Cestujuci! Nerypme ,ale konstatujme! #38042:
Nerád sa miešam do Tvojej debaty so Vševedkom, ale podotýkam ohľadom tých dementov, že do tejto skupiny patria všetci dopravopatní idioti, nesúvisiac s tým, či robia v BEÚSe, alebo u Zločincov, prípadne či sedia v Olejovej rafinérií, alebo v tramvaji. Dopravopatickí (v prípade DPB zolejnatelí, v prípade ZS modrogumní) dementi sa nájdu všade 😉
Cestujuci! Nerypme ,ale konstatujme!

Cestujuci! Nerypme ,ale konstatujme!

Reply on: Vševedko #38032:
Vsevedko TY si jednoduco hotovy dedko vsevedko. Ano mas pravdu , ze supravu by si mal skontrolovat sprievodca a pozatvarat dvere , co musim Tvoje slova vyvratit lebo cast obsahu Tvojho clanku nieje 100% pravda. Sprievodcovia si 5 min do odchodu od konca vlaku zatvaraju dvere az po rusen, ale zijeme na Slovensku a su ludia, ktori dobieheju 1 min do odchodu a dvere za sebou nezavre. A keby na kazdeho sme mali cakat , ci zavre tie dvere, tak by sme sa asi nerozbehli. Konretne Ja pracujem na reviziach elektrickych hnacich vozidlach. Tiez ma Ti ludia rozculuju, ked uz mame byt vypraveny a dvere nezavre, to je jedno , či nastupi 10 alebo 1 min. pred odchodom.
Este raz dedko Vsevedko, Ty nazyvas zelezniciarov nie vsetkych ,ale vacsinu , ze su dementi, tak potom aj Beusaci nie vsetci su dementi! A tato veta sme si kvit na 100%.
Vsevedko robme svoju pracu tak , aby sme nikomu nerobili napriek, ked uz sme na jednej lodi s problemami. "Dakujme nasej vlade a nasim odborom, ako za nas bojuju." Mohlo byt aj horsie!
? ? ?
Reply on: Vševedko #38032:
Ako to majú staré vagóny, napr. B? Pokiaľ tie dvere nezabuchneš, tak sa nejako "núdzovo" nezavrú??? Pretože oni za jazdy, pokiaľ viem, otvoriť nejdú.
Reply on: Max #37872:
To akože 32 mil. SKK jeden alebo tých dvadsať? V prvom prípade je to veľa, v druhom málo.
Reply on: Vševedko #38033:
Plne suhlasím. V nových Vrakosách je to "blokovanie" a celkový systém dverí otrasný, hádam jedna z najhorších vecí na celom smradobuse.

V starých 14/15Tr - to blokovanie poznám, je tam na to tlačítko, ale aby som bol úprimný, ešte som nevidel, že by sa to v BA používalo.
Reply on: Tomáš #37867:
Tak ešte raz: Áno, môže sa stať, že vbehne na poslednú chvíľu a toto a ono. Ale povinnosťou vodiča je úplne jednoznačne a bez diskusie sa presvedčiť pred uvedením vozidla do pohybu, či sú všetky dvere uzatvorené a či z nich niekto nevisí.
Reply on: Cestujuci!!!! #37859:
Prosím Ťa, hlavne nás tu nepoučuj o žeelzničných predpisoch a o ich dodržiavaní na Slovensku. Vlaková čata sa môže skaldať rovnako dobre len z rušňovodiča (0/0-R), z rušňovodiča a vlakvedúceho, rušňovodiča, vlakvedúceho a sprievodcu alebo z rušňovodiča, vlakvedúceho a dvoch sprievodcov. Predpisy D1 a D2 možno ovládajú ale nedodržiavajú, v službe sú často ožratí, PPTŽ nepoznajú, k cestujúcim sa správajú neslušne atď.
Reply on: n3r0 #37855:
Porušenie predpisu cestujúcim ešte nevytvára právo na porušenie predpisu (a to podstatne závažnejším spôsobom) vodičom. Bodka.
Reply on: si #37853:
K odpovedi Ikeovi - musíš sa s tou klobásou postaviť tak, aby si na tie dvere videl. Musíš a dá sa to. Taktiež môžeš buzerovať svojich nadriadených, že v tej alebo onej zastávke nie je vidieť na zadné dvere a má sa tam dať vonkajšie zrkadlo. Nemôžeš, proste nemôžeš vláčiť cestujúcich po zemi pretože Ty nevidíš na dvere.
Reply on: AKCIA A REAKCIA! #37844:
Fakt je motorový vozeň radu M152.0 dlhší než súprava električiek 2*T3? Netrepeš náhodou hovadiny?
Reply on: Spectre #37840:
Tak ja by som si niečo k tým dverám dovolil podotknúť: U električiek blokovanie ako-tak funguje. Problém je snímanie polohy dverí, ktoré je u staších vozidiel odvodené od polohy kontrolnej vačky a nie od polohy krídla dverí, takže v prípade poruchy pohonmného mechanizmu (tzv. vypadnuté tiahlo) ja signalizované uzatvorenie dverí, aj keď krídlo dverí je voľné.
Trolejbusy majú blokovanie jazdy ale vodiči si ho vypínajú., pretože pri priemernom IQ vodiča trolejbusu väčšina z nich nie je schopná pochopiť, že je to na ich ochranu a nie na ich buzeráciu. Staršie prevedenia mali koncové vypínače blokovania dverí zaradené priamo v obvode zadávacieho potenciometra jazdy, takže zhoršenie prechodového odporu na vypínači spôsobovalo aj zhoršenie jazdných vlastností vozidla (trhanie jazdy, vynechávanie jazdy). U týchto vozidiel som teda aj ja občas mal blokovanie jazdy vypnuté ale na margo toho som starostlivo sledoval kontrolky uzatvorenia dverí. U novších sérií to bohužiaľ nejaký idiot v Ostrove Socializmu nakreslil tak, že vypnutie blokovania jazdy aktivuje kontrolku dverí, ktorá potom nepretržite signalizuje uzatvorenie dverí!
Najhoršou kapitolou sú autobusy, kde jednak veľa autobusov blokovanie vôbec nemá, veľa autobusov ho má odpojené (legendárni boli technici z TAMu, ktorí pri reklamácii čohokoľvek súvisiaceho s touto funkciou s výkrikom "nema problema" trhali spod prístrojovky príslušné káble a relátka s odôvodnením, že u nich na Balkáne tiež také zbytočnosti nepoužívajú) a okrem toho systém dverí napríklad na vozidlách Karosa radov B/C/LC 7/9xx je pre MHD absolútne bnevyhovujúci a nezaručuje bezepčné uzatvorenie dverí a ich zaistenie v zatvorenej polohe.
Na druhej strane, ako vodič som si vždy dokázal uzatvorenie všetkých dverí a ich neobsadenosť rukami a nohami cestujúcich ukontrolovať, v zastávkach v ľavom oblúku som s kĺbovým vozidlom vždy uprednostňoval "natiahnutie" vozidla pred jeho pristavením tesne k obrubníku. Takéto zastávky sa navyše dajú ošetriť externým zrkadlom a o takéto veci by sa mali starať odborári miesto ožierania sa na schôdzach a vydávania paskvilných tlačovín.
Najhoršiu pozíciu má v tomto smere vodič električky, ktorý má posledné dvere v zužujúcej sa časti vozidla, takže na ne fyzikálne ani nemôže mať výhľad a musí sa plne spoľahnúť na informácie z technických zariadení.
Záverom by som vás všetkých chccel požiadať aby ste rozlišovali privretie a potiahnutie. K privretiu môže dôjsť kedykoľvek a je to z 99% zavinené vlkom, lezúcim do zatvárajúcich sa dverí.
Na druhej strane, neexistuje dôvod k potiahnutiu privretého cestujúceho a je to plné zavinenie vodiča, to sa nedá nič robiť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.