Reply on: Tomáš #37867:
stále mi nie je jasné, či sa to stalo na zast. SAV alebo na Hodžovom, obe sú totiž na Štefánikovej. Ale zaujíma ma iná vec: Viem ako sa naskakuje do voov, na schodíky, videl som nespočetne veľa ľudí dobiehať, pridržiavať dvere a naskakovať do vozu. Občas sa to niekomu nepodarí a zdrbe sa na obrubníku, alebo na šmykne na mokrom schodíku a spadne na zem. Ale neviem si predstaviť, ako dotyčná nastupovala, že noha/nohy ostali privreté vo dverách a zvyšok tela vonku. Keď už, tak ostane vo dverách privretá noha alebo ruka alebo kabelka/taška/bunda, ale telo bude vnútri. Skôr mi to pripadá ako keby vystupovala. Ale o 7mej ráno šla najskôr do školy do Petržalky, takže do busu nastupovala - na Štefánikovej by sotva vystupovala a ešte k tomu práve v čase zatvárania dverí. To akože naskakovala tak nešťastne, že noha jej vystrelila dopredu do vozu a ona spadla dozadu na chrbát? Pri náraze hlavou o obrubník by bola zrejme na mieste mŕtva. Takže takto to asi tiež nebolo. Tak potom ako vlastne? vysvetlí mi to prosím niekto? Chcel by som to vedieť. ?
Max
V lete som navštívil Ljubljanu a tam mali v najnovších kĺbových autobusoch taký kamerový systém Panasonic za pár sto tisíc. Kvalitný displej u vodiča a kvalitné kamery. Vodič ale nadával, že to je drahá zbytočnosť, pretože pri intervaloch, aké na danej linke boli, sa asi nikdy nestane, že by vozy jazdili preplnené. Pre informáciu uvediem, že v roku 2004 nakúpili nízkopodlažné 18metrové MANy, v prepočte za 32 000 000 Sk... ale iba asi 20 kusov v rámci priebežného obnovovania vozového parku.
Do našich starších vozov by sa skôr hodil na schody senzor, či sa schod pod váhou cestujúcich nezlomil...