Reply on: Vševedko #38032:
Vsevedko TY si jednoduco hotovy dedko vsevedko. Ano mas pravdu , ze supravu by si mal skontrolovat sprievodca a pozatvarat dvere , co musim Tvoje slova vyvratit lebo cast obsahu Tvojho clanku nieje 100% pravda. Sprievodcovia si 5 min do odchodu od konca vlaku zatvaraju dvere az po rusen, ale zijeme na Slovensku a su ludia, ktori dobieheju 1 min do odchodu a dvere za sebou nezavre. A keby na kazdeho sme mali cakat , ci zavre tie dvere, tak by sme sa asi nerozbehli. Konretne Ja pracujem na reviziach elektrickych hnacich vozidlach. Tiez ma Ti ludia rozculuju, ked uz mame byt vypraveny a dvere nezavre, to je jedno , či nastupi 10 alebo 1 min. pred odchodom.Este raz dedko Vsevedko, Ty nazyvas zelezniciarov nie vsetkych ,ale vacsinu , ze su dementi, tak potom aj Beusaci nie vsetci su dementi! A tato veta sme si kvit na 100%.
Vsevedko robme svoju pracu tak , aby sme nikomu nerobili napriek, ked uz sme na jednej lodi s problemami. "Dakujme nasej vlade a nasim odborom, ako za nas bojuju." Mohlo byt aj horsie!
? ? ?
Vševedko
Trolejbusy majú blokovanie jazdy ale vodiči si ho vypínajú., pretože pri priemernom IQ vodiča trolejbusu väčšina z nich nie je schopná pochopiť, že je to na ich ochranu a nie na ich buzeráciu. Staršie prevedenia mali koncové vypínače blokovania dverí zaradené priamo v obvode zadávacieho potenciometra jazdy, takže zhoršenie prechodového odporu na vypínači spôsobovalo aj zhoršenie jazdných vlastností vozidla (trhanie jazdy, vynechávanie jazdy). U týchto vozidiel som teda aj ja občas mal blokovanie jazdy vypnuté ale na margo toho som starostlivo sledoval kontrolky uzatvorenia dverí. U novších sérií to bohužiaľ nejaký idiot v Ostrove Socializmu nakreslil tak, že vypnutie blokovania jazdy aktivuje kontrolku dverí, ktorá potom nepretržite signalizuje uzatvorenie dverí!
Najhoršou kapitolou sú autobusy, kde jednak veľa autobusov blokovanie vôbec nemá, veľa autobusov ho má odpojené (legendárni boli technici z TAMu, ktorí pri reklamácii čohokoľvek súvisiaceho s touto funkciou s výkrikom "nema problema" trhali spod prístrojovky príslušné káble a relátka s odôvodnením, že u nich na Balkáne tiež také zbytočnosti nepoužívajú) a okrem toho systém dverí napríklad na vozidlách Karosa radov B/C/LC 7/9xx je pre MHD absolútne bnevyhovujúci a nezaručuje bezepčné uzatvorenie dverí a ich zaistenie v zatvorenej polohe.
Na druhej strane, ako vodič som si vždy dokázal uzatvorenie všetkých dverí a ich neobsadenosť rukami a nohami cestujúcich ukontrolovať, v zastávkach v ľavom oblúku som s kĺbovým vozidlom vždy uprednostňoval "natiahnutie" vozidla pred jeho pristavením tesne k obrubníku. Takéto zastávky sa navyše dajú ošetriť externým zrkadlom a o takéto veci by sa mali starať odborári miesto ožierania sa na schôdzach a vydávania paskvilných tlačovín.
Najhoršiu pozíciu má v tomto smere vodič električky, ktorý má posledné dvere v zužujúcej sa časti vozidla, takže na ne fyzikálne ani nemôže mať výhľad a musí sa plne spoľahnúť na informácie z technických zariadení.
Záverom by som vás všetkých chccel požiadať aby ste rozlišovali privretie a potiahnutie. K privretiu môže dôjsť kedykoľvek a je to z 99% zavinené vlkom, lezúcim do zatvárajúcich sa dverí.
Na druhej strane, neexistuje dôvod k potiahnutiu privretého cestujúceho a je to plné zavinenie vodiča, to sa nedá nič robiť.