Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tr3mp #37397:
Ak presadíš nadzemné vedenie napríklad v trase Starý most-Štúrova-SNP-Hodžovo nám.-Štefánikova-Šancová-Ružinov, s druhou trasou Špitálska-Radlinského-Račianske nám., nebudem proti (ja tam nebývam :-))... trebárs aj Schwebebahn 🙂
Reply on: yale #37400:
Čiže v podstate sa zhodneme na tom, že obaja chceme podzemné riešenie centra ?
Reply on: fADRNY #37399:
dávaš mi za pravdu - aj v Brne je plán riešenia CMO podzemným bezkolíznym vedením. U nás je však plán zostať na povrchu a prilepiť pred slovo električka nálepku "rýchlo" a podzemné vedenie odsunúť do "výhľadu".
Reply on: tr3mp #37396:
Problém je, že v súčasnosti navrhovaný plán hovorí o tom, že všetky projekty sa robia iba na petržalskú električku - ide sa budovať tá a neurobia sa nijaké projekty navyše. Čiže v roku 2008 alebo 2009 sa slávnostne otvorí nová trať do Petržalky, ale pokračovanie bude v nedohľadne...
Je zjavne "politicky nevhodné", aby sa hneď po náročnej rekonštrukcii starého mosta a dokončení povrchovej trasy hneď začalo s rýpaním tunelu pod Dunajom, ktorý má túto trasu nahradiť. Takže sa to bude odďaľovať, provizórium sa stane trvalým riešením, a ak raz vznikne vôľa robiť niečo ďalšie, nebudú existovať plány, projekty, environmentálne štúdie a pod., takže si tam môžeme dať ďalších +10 rokov, počas ktorých bude centrum upadať, pretože bude dopravne nedostupné. Toto je jednoznačne stagnačný model.

Namiesto toho som za riešenie, keď sa od začiatku začne projektovať, pripravovať a stavať celá trasa aj s podzemným vedením v CMO. Primeraná podmienkam Bratislavy, s úsporou nákladov, určite. Ale žiadne odklady provizórnymi riešeniami, to je cesta do pekla.
Reply on: El Sergio #37369:
Jo postavili a staví další...myslím že tohle je to co Blava potřebuje, metro je sice moc hezká věc, ale příliš drahá a nevím jak by se s tím město jako Bratislava potýkalo! Zkuste se radši podívat jak bude situaci řešit Brno, které velikostně odpovídá Bratislavě http://www.brno.cz/toCP1250/index.php?nav01=1248&nav02=2222&nav03=88&nav04=2517&nav05=1509
Reply on: si #37392:
Odklon karloveskej radiály cez tunel nie je riešenie. Prechod cez tunel je už v súčasnosti nesystémový prvok v sieti, je fajn, že existuje ako záložná trať, ale v bežnej prevádzke odkláňa dopravu z prestupových uzlov Nový most a Šafko/Kamenné námestie, komplikuje trasovanie a aj tak sa v meste vynorí v lokalite, kde sa električky musia pohybovať veľmi pomaly (už len rýchlosť výjazdu z tunela, nevraviac potom o Obchodnej, prípadne cestou na stanicu po priečnej osi), takže časová úspora tunela zaniká.

Akokoľvek to prevraciate, tá trasa B v podzemnom vedení chýba a nijaké povrchové riešenie ju nenahradí ("prvá etapa prvej etapy nosného systému" si to ani nekladie za úlohu, jednoducho dopravu v centre nerieši - bohužiaľ nám tu však zakonzervuje status quo na ďalšie desaťročia).
Reply on: fobust #37394:
A prečo podpovrchový? Spravme ho nad úrovňou vozovky na konštrukcii ? A Starý most zrekonštruujeme na 2 koľaje rýchlodrážna električka a 2 koľaje S-bahn, to by bola sila, štvorkoľajný most ?
Reply on: yale #37391:
Hm, Tvoj názor sa mi javí podobný nasledujúcemu: Začala by sa stavať prvá etapa metra Janíkov dvor - Hlavná stanica - Trnavské mýto a niekto by povedal, že tento systém rieši len spojenie mesta a Petržalky. Jednoducho by bral do úvahy len prvú etapu stavby systému a výstavbu ďalších radiál do Dúbravky, Rače, Ružinova by ignoroval. Takisto sa ty staviaš k výstavbe rýchlodrážnej električky, berieš do úvahy len prvú etapu a ďalšie etepy, teda úpravu radiál (výstavba mimoúrovňových križovatiek, minimalizácia množstva úrovňových križovaní, tie s preferenciou a na najmenej zaťažených miestach), podzemné úseky v centre a popod Dunaj neberieš do úvahy.
Pokiaľ viem, tak podobné riešenie (segregované radiály, centrum v podzemí) navrhuje aj magistrát, len je jeho chybou, že o ňom dáva nedostatočne vedieť (napr. web o navrhovanom nosnom systéme, jeho výhodách, mapka, atď by bol plusom).
Z Tvojich príspevkov zaznieva obava, že takéto riešenie zlyhá na nedostatku financií a zostane len torzo v podobe segregovanej petržalskej trate. Podobne sa to však môže stať aj pri metre, tiež nie je problém začať ho stavať a prestať a nedostavať (s tým máme dokonca skúsenosti aj v Bratislave). Dá sa povedať, že sa obávaš nedostania jedného (finančne menej náročného) riešenia pre nedostatok peňazí a pri druhéhom drahšom si myslíš, že by sa muselo dostavať ...
Rád by som zdôraznil, že naše názory nemusia byť nutne názormi magistrátu, aj keď tu navrhujeme podobný systém. Ja osobne sa snažím skôr prezentovať riešenie, ktoré môže vyhovovať potrebám Bratislavy a bude aj finančne reálne.
Reply on: fobust #37394:
V tuneli môžeš mať čo chceš ale musíš dodržať izolačné vzdialenosti, takže ten tunel s 25 kV bude o dosť väčší než tunel s 1,5 kV. Čo myslíš, prečo má metro dementné napájanie treťou koľajnicou? Aby mohol byť čo najmenší prierez tunela.
V tejto suvislosti sa natiska otazka:
Ked vo Viedni mozu mat v tuneli zelznicne napajanie 15 000 V 16 2/3 Hz, moze byt u nas v tuneli 25 000 V 50 Hz? Co vravi proti a co za? Myslim tym napriklad podpovrchovy S-bahn na trase Filialka - Petrzalka, ktory by zabezpecil tento dost vyrazny prepravny tah.
Zaujimave fotky Viedenskeho metra U6, ktore sa oznacuej "U" ako U-bahn (metro) nie celkom spravne. Toto je pre BA uplne postacujuce. Samozrejme s vyuzitim podzemia v CMO.

http://www.vienna-tramway.de/wien_u1.htm

http://www.vienna-tramway.de/wien_u2.htm

Fotky podzemnej elektricky vo Viedni:

http://urbanrail.net/eu/vie/u-tram-suedtiroler-pl1.jpg

http://urbanrail.net/eu/vie/u-tram-eichenstr1.jpg

Kombinacia vyssie uvedeneho pre Bratislavu uplne postacuje. Vravte si co chcete, snivajte o tazkom metre a piste sem co chcete, ale povedzte, odkial na to vezmete peniaze a ci mate vobec podlozenu potrebu 4. trkacie.

Pre primestsku dopravu treba nieco tiez, navrhujem system S-bahn, ako tomu je vo Viedni, pricom na niektorych usekoch ide v centre tiez podpovrchovo:

http://urbanrail.net/eu/vie/s-suedtiroler-pl2.jpg

http://urbanrail.net/eu/vie/s-suedtiroler-pl1.jpg

POZOR, nie su to ziadne kockopsy ani dualne systemy a trete si nedelia ani s metrom, ani s elektrickou ani s U6kou (co je system sam o sebe). Su to klasicke zeleznicne vozidla. Viac o nich na http://www.schnellbahn-wien.at/ S7 ide skoro az do Bratislavy, konci co Wolfstahle, co je prva dedina za hranicou. Tolko k integrovanej doprave.
Reply on: yale #37391:
a ze trebars cela tvoja najzatazenejsia radiala moze zmiznut v tuneli pod hradom a nabrezia sa ani nedotkne ta asi ani nenapadlo, ze ? (ono sa ta zataz vzdy da neak (rozumne) rozlozit, lenze to by bolo treba chciet a ty chces stale hladat iba to preco sa to neda...)
Reply on: tr3mp #37387:
A presne takýto systém ako v Bochumi sa u nás stavať NEJDE, namiesto toho sa k najviac zaťaženej radiále povrchovo pripojí nová s potenciálne ešte vyšším zaťažením a prilepí sa nálepka "rýchlo" 😞
Reply on: fobust #37386:
lenže tu práve ide o to, že z projektu ucelenej trasy B sa vysekla časť, ktorá práve centrum nerieši a pod zemou v centre nejde. Tak o akej rýchlodrážnej električke v centre hovoríme? Po trase v centre vždy budú chodiť minimálne chodci a dopravná obsluha a "rýchlo"vozidlá budú chodiť krokom.
Reply on: tr3mp #37387:

Vdaka za doplnenie.
Reply on: El Sergio #37374:
to teda fungovať nebude. V tom predpokladanom špičkovom takte (Petržalka 80s, Karloveská radiála 120 s - s 400-miestnymi súpravami, ak budú menšie, ešte viac) nijaká preferencia nedokáže fungovať. Bolo by treba vylúčiť IAD úplne z celého Šafka a priľahlého nábrežia (alebo električku na Šafko priviesť mimoúrovňovo). V každom prípade realisticky skôr vidím možnosť zakončiť petržalskú trať na Šafku a nemiešať rýchloelektričku s pomaloelektričkou. Tým sa však zároveň prizná, o čom tento celý projekt je - len o Petržalke.
Reply on: fobust #37386:
Pre ostatných, o fobustom popisovanom systéme si môžeš prečítať na http://urbanrail.net/eu/vrr/bochum.htm
Reply on: Janči #37373:

Ja sa tu uz s tebou hadat nebudem. Ale povedz mi, kto spominal idylku, ze doprava v CMO klesne o 2/3? Vymyslas si tu uplne nove veci, nemas argumenty nicim podlozene. A poviem ti este nieco. Z centra treba IGK vykopat prec! Ja by som okamzite spravil zo Spitalskej slepu ulicu, koncila by pred Tescom. Detto prejzadnost z nam. SNP na Sturovu - zatrhnut! Jedine co by som nechal by bolo odbocenie z Dunajskej smerom na Sturovu, a ta by bola pekne jednosmerna, priadne by sa z nej dalo odbocit iba na Medenu. V centre same jednosmerky, spravit vodicom IGK cestu centrom co nejneprijemnejsiuz, aby ju nevyuzivali ako tranzitnu trasu! A toto treba urobit bez ohladu na to, ci bude rychloelektricka, metro alebo nic. Dalej neviem preco tu stale pi...ndas ze povrchova doprava v centre nestaci a ze ako si to predstavujeme. Povedz mi, kto tu hovori, ze netreba ist pod povrch? A preco by nemohla toto zabezpecovat elektricka? Napr. sumestie Bochum - Herne - Gelsenkirchen ma spolu nieco cez 700 000 obyvatelov a vies aky ma nosny system? Rychlodraznu elektricku a uplne im staci. Jazdi popovrchovo tam kde treba, inde je plne preferovana. A najlepsie je ze ked tam je nasinec, tak sa odtial vrati a vsetkym hovori ake maju skvele metro. Lebo ani nevie ze to je vlastne iba rychlodrazna elektricka. Myslis si ze nemecko je take chudobne, obzvlast tzv. Ruhrgebiet v Norfrhein Westfahlene? Mam pocit ze prd vies a robis sa tu velmi mudry a chces sa iba hadat. Nie so mnou.
Reply on: Vševedko #37330:

To druhe, ver mi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.