Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yale #37391:
Hm, Tvoj názor sa mi javí podobný nasledujúcemu: Začala by sa stavať prvá etapa metra Janíkov dvor - Hlavná stanica - Trnavské mýto a niekto by povedal, že tento systém rieši len spojenie mesta a Petržalky. Jednoducho by bral do úvahy len prvú etapu stavby systému a výstavbu ďalších radiál do Dúbravky, Rače, Ružinova by ignoroval. Takisto sa ty staviaš k výstavbe rýchlodrážnej električky, berieš do úvahy len prvú etapu a ďalšie etepy, teda úpravu radiál (výstavba mimoúrovňových križovatiek, minimalizácia množstva úrovňových križovaní, tie s preferenciou a na najmenej zaťažených miestach), podzemné úseky v centre a popod Dunaj neberieš do úvahy.
Pokiaľ viem, tak podobné riešenie (segregované radiály, centrum v podzemí) navrhuje aj magistrát, len je jeho chybou, že o ňom dáva nedostatočne vedieť (napr. web o navrhovanom nosnom systéme, jeho výhodách, mapka, atď by bol plusom).
Z Tvojich príspevkov zaznieva obava, že takéto riešenie zlyhá na nedostatku financií a zostane len torzo v podobe segregovanej petržalskej trate. Podobne sa to však môže stať aj pri metre, tiež nie je problém začať ho stavať a prestať a nedostavať (s tým máme dokonca skúsenosti aj v Bratislave). Dá sa povedať, že sa obávaš nedostania jedného (finančne menej náročného) riešenia pre nedostatok peňazí a pri druhéhom drahšom si myslíš, že by sa muselo dostavať ...
Rád by som zdôraznil, že naše názory nemusia byť nutne názormi magistrátu, aj keď tu navrhujeme podobný systém. Ja osobne sa snažím skôr prezentovať riešenie, ktoré môže vyhovovať potrebám Bratislavy a bude aj finančne reálne.
Reply on: fobust #37394:
V tuneli môžeš mať čo chceš ale musíš dodržať izolačné vzdialenosti, takže ten tunel s 25 kV bude o dosť väčší než tunel s 1,5 kV. Čo myslíš, prečo má metro dementné napájanie treťou koľajnicou? Aby mohol byť čo najmenší prierez tunela.
V tejto suvislosti sa natiska otazka:
Ked vo Viedni mozu mat v tuneli zelznicne napajanie 15 000 V 16 2/3 Hz, moze byt u nas v tuneli 25 000 V 50 Hz? Co vravi proti a co za? Myslim tym napriklad podpovrchovy S-bahn na trase Filialka - Petrzalka, ktory by zabezpecil tento dost vyrazny prepravny tah.
Zaujimave fotky Viedenskeho metra U6, ktore sa oznacuej "U" ako U-bahn (metro) nie celkom spravne. Toto je pre BA uplne postacujuce. Samozrejme s vyuzitim podzemia v CMO.

http://www.vienna-tramway.de/wien_u1.htm

http://www.vienna-tramway.de/wien_u2.htm

Fotky podzemnej elektricky vo Viedni:

http://urbanrail.net/eu/vie/u-tram-suedtiroler-pl1.jpg

http://urbanrail.net/eu/vie/u-tram-eichenstr1.jpg

Kombinacia vyssie uvedeneho pre Bratislavu uplne postacuje. Vravte si co chcete, snivajte o tazkom metre a piste sem co chcete, ale povedzte, odkial na to vezmete peniaze a ci mate vobec podlozenu potrebu 4. trkacie.

Pre primestsku dopravu treba nieco tiez, navrhujem system S-bahn, ako tomu je vo Viedni, pricom na niektorych usekoch ide v centre tiez podpovrchovo:

http://urbanrail.net/eu/vie/s-suedtiroler-pl2.jpg

http://urbanrail.net/eu/vie/s-suedtiroler-pl1.jpg

POZOR, nie su to ziadne kockopsy ani dualne systemy a trete si nedelia ani s metrom, ani s elektrickou ani s U6kou (co je system sam o sebe). Su to klasicke zeleznicne vozidla. Viac o nich na http://www.schnellbahn-wien.at/ S7 ide skoro az do Bratislavy, konci co Wolfstahle, co je prva dedina za hranicou. Tolko k integrovanej doprave.
Reply on: yale #37391:
a ze trebars cela tvoja najzatazenejsia radiala moze zmiznut v tuneli pod hradom a nabrezia sa ani nedotkne ta asi ani nenapadlo, ze ? (ono sa ta zataz vzdy da neak (rozumne) rozlozit, lenze to by bolo treba chciet a ty chces stale hladat iba to preco sa to neda...)
Reply on: tr3mp #37387:
A presne takýto systém ako v Bochumi sa u nás stavať NEJDE, namiesto toho sa k najviac zaťaženej radiále povrchovo pripojí nová s potenciálne ešte vyšším zaťažením a prilepí sa nálepka "rýchlo" 😞
Reply on: fobust #37386:
lenže tu práve ide o to, že z projektu ucelenej trasy B sa vysekla časť, ktorá práve centrum nerieši a pod zemou v centre nejde. Tak o akej rýchlodrážnej električke v centre hovoríme? Po trase v centre vždy budú chodiť minimálne chodci a dopravná obsluha a "rýchlo"vozidlá budú chodiť krokom.
Reply on: tr3mp #37387:

Vdaka za doplnenie.
Reply on: El Sergio #37374:
to teda fungovať nebude. V tom predpokladanom špičkovom takte (Petržalka 80s, Karloveská radiála 120 s - s 400-miestnymi súpravami, ak budú menšie, ešte viac) nijaká preferencia nedokáže fungovať. Bolo by treba vylúčiť IAD úplne z celého Šafka a priľahlého nábrežia (alebo električku na Šafko priviesť mimoúrovňovo). V každom prípade realisticky skôr vidím možnosť zakončiť petržalskú trať na Šafku a nemiešať rýchloelektričku s pomaloelektričkou. Tým sa však zároveň prizná, o čom tento celý projekt je - len o Petržalke.
Reply on: fobust #37386:
Pre ostatných, o fobustom popisovanom systéme si môžeš prečítať na http://urbanrail.net/eu/vrr/bochum.htm
Reply on: Janči #37373:

Ja sa tu uz s tebou hadat nebudem. Ale povedz mi, kto spominal idylku, ze doprava v CMO klesne o 2/3? Vymyslas si tu uplne nove veci, nemas argumenty nicim podlozene. A poviem ti este nieco. Z centra treba IGK vykopat prec! Ja by som okamzite spravil zo Spitalskej slepu ulicu, koncila by pred Tescom. Detto prejzadnost z nam. SNP na Sturovu - zatrhnut! Jedine co by som nechal by bolo odbocenie z Dunajskej smerom na Sturovu, a ta by bola pekne jednosmerna, priadne by sa z nej dalo odbocit iba na Medenu. V centre same jednosmerky, spravit vodicom IGK cestu centrom co nejneprijemnejsiuz, aby ju nevyuzivali ako tranzitnu trasu! A toto treba urobit bez ohladu na to, ci bude rychloelektricka, metro alebo nic. Dalej neviem preco tu stale pi...ndas ze povrchova doprava v centre nestaci a ze ako si to predstavujeme. Povedz mi, kto tu hovori, ze netreba ist pod povrch? A preco by nemohla toto zabezpecovat elektricka? Napr. sumestie Bochum - Herne - Gelsenkirchen ma spolu nieco cez 700 000 obyvatelov a vies aky ma nosny system? Rychlodraznu elektricku a uplne im staci. Jazdi popovrchovo tam kde treba, inde je plne preferovana. A najlepsie je ze ked tam je nasinec, tak sa odtial vrati a vsetkym hovori ake maju skvele metro. Lebo ani nevie ze to je vlastne iba rychlodrazna elektricka. Myslis si ze nemecko je take chudobne, obzvlast tzv. Ruhrgebiet v Norfrhein Westfahlene? Mam pocit ze prd vies a robis sa tu velmi mudry a chces sa iba hadat. Nie so mnou.
Reply on: Vševedko #37330:

To druhe, ver mi.
Reply on: Furby #37360:
ty kokos to co riesis? si kolko jazdil s autobusom? 1.s autobusom sa neda ist "rychlo" 2.autobus nezastavis na tak kratkej drahe ako osobak 3.s cestujucimi nemozes brzdit jak ked vezies kukuricu lebo tam budes mat viac mrtvych ako kukurice 4.aj ozraty vodic autobusu by reagoval urcite inteligentnejsie ako slepica za volantom ☺ pekny vecer!
Reply on: Vševedko #37329:
Samozrejme, ze mam namysli vozen na sedenie -- ako CD Bmee, tak DB Bomz sa nedaju povazovat za vrchol komfortu, aj ked urcite je to o niekolko tried lepsie, nez tie B v Slovane... Kolko by sa platilo za lozkovy/lehatkovy vozen do toho Franfkurtu? Neviem, ake su tam priplatky, ale povedal by som, ze asi celkom mastne.
Reply on: El Sergio #37371:
Ja neviem, asi sa tam vozia tí ťaživci ťažiari.. 🙂 Štátne lesy vyzerajú ako keby tam mala nejaká rodina chatu. Ale keď tam bus chodí, určite to je opodstatnené. Oni zas nenechajú niekam len tak bezdôvodne jazdiť bus.
Reply on: Mrtin #37332:
Ja kreditku mam, ale poprosim ta o detailny popis zlavy, ktoru pouzijes, aby si mal danu cenu za spiatocny listok. Ta cena tesne po 100 euro plati, ale len pre jednu cestu. Na tom trvam. Zlavneny spiatocny listok sa da ziskat za nejakych cca 110 euro, ak v destinacii travis aspon jednu vikendovu noc. Ale skutocne mi, prosim, napis sposob, ako ziskat spiatocny listok za cenu, ktoru pises, bez nejakych pridavnych obmedzeni (vek, dlzka pobytu a podobne).
Reply on: Janči #37377:
Snad sa pre jednu cestu v centre svet nezruti... ?
Lobby mi je jasna,ale krucinal uz toho dostali dost,tak nech chvilu drzia hubu! ?
A ak to magistrat mysli s podporou MHD tak,ako si uviedol v prikladoch,tak to je potom cela tato diskusia bezpredmetna a nielenze nebude elektricka,ale so snami o metre sa mozes nadobro rozlucit! ?
Vsetci sa budu vozit na IGK a len potom zistia,ako im vlastne MHD chyba!Ale uz bude neskoro... ? ?
Reply on: El Sergio #37375:
Som zabudol dodat ze co sa tyka centra,tak tam by v podstate nemali byt semafory vobec,ked sa zrusi Sturova az po Kamenne namestie a inde uz trat v podstate nic nekrizuje (az na prechody pre chodcov,ale ti snad vidia a vacsina je aj tak pri zastavkach).Jedine Obchodna,tam neviem co s tym... ?
V meste je na tie elektrickove trate samozrejme nutne vytvorit nejake logicke prestupove uzly s autobusmi a zaviest uz konecne NAOZAJSTNU integrovanu dopravu,nie tu dnesnu parodiu,a pomnozit ZSR zastavky po meste (ako prestupove uzly na elektricky).Na tazkych krizovatkach typu Racianske myto by mohli eventualne vybudovat podjazdy a po postupnej modernizacii (lebo narazova asi tazko) z toho vznikne urcite obstojny system za vcelku lacny peniaz... ?
Prosím ta a čo je Slovenská správa ciest ???Štátny podnik. To že štát dáva na výstavbu dialnic na Slovensku to je OK, plne súhlasím. Ale čo sa týka riešenia na území BA, to sú nechutné miliardy spolu s tunelom pod Sitinou, ten sa vobec nemusel stavat ak by Patronka nebola tak zatazena IAD, koli ludom, ktorí uz rezignovali a nevozia sa MHD. Si vsimni tie zápchy niekedy vo vacsine aut je jeden človek.................. ☺ ☺ ☺ ☺ Tie miliardy za tunel mohli byt kludne použité na to, čo sa rozostavalo za bývalého režimu ale nedokončilo sa, na prvý úsek metra - Janíkov Dvor-Trnavské Mýto

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement