Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
galiyosha, Vladimir: podla toho co povazujete za "rychlodraznu elektricku"... drzite sa tu vsetci pojmu "rychlodrazna elektricka" ako protipolu k "metru", ale v skutocnosti supravy rychlodrah maju uz blizsie k voznom metra a primestskeho vlaku, ako k elektrickam.

Jedno mozne riesenie obsluhy zapadu Petrzalky navrhol napriklad Reming - vyuzit petrzalsku zeleznicnu stanicu ako nastupne miesto pre zapad Petrzalky, s pripojenim na trasu B v stanici zastavka Petrzalka. Bez zapojenia zeleznice do dopravneho systemu (s-bahn) obsluha Bratislavy dlhodobo nie je realna.

Nepouzival by som slovo "elektricka" ako vsetko riesiacu mantru, aj ked je to v sucasnosti medzi bratislavskymi politikmi moderne, tak ako predtym chvilu "rychlodraha" a potom "metro"...
Reply on: yale #36947:
S tym, co pises, sa neda nesuhlasit. Problem je skor v tom, co spominal Vladimir: mam pocit, ze bratislavska verejnost poriadne nevie, co chce a od metra si slubuje riesenie problemov, ktore metro jednoducho vyriesit _nemoze_ alebo si minimalne neuvedomuje, ake vsetky zmeny by boli so sprevadzkovanim metra spojene. Vobec nikto tu IMHO neobhajuje sucasne bordeloidne linkove vedenie, z ktoreho musi byt kazdemu rozumnemu cloveku na zvracanie. Pri pohladne na takmer prisne radialovu siet elektriciek je snad kazdemu jasne, ze jedine mozne vychodisko je minimalizovat pocet liniek (a zahustit intervaly na maximalnu moznu mieru) a vybudovat prestupne terminaly.

Ja sa len obavam, ze Bratislava je prilis male mesto na to, aby si mohlo dovolit styri rozlicne dopravne systemy (ak nepocitame so zrusenim elektriciek, co by bola vecna skoda). Metro/nosny system tak odcerpa aj to malo penazi, ktore sa este na elektrickovu dopravu kde-tu obcas objavia. Potencialne budovanie novych trati bude uplne zastavene, obnovova vozoveho parku bude spocivat v nekonecnom generalkovani T3 a ich odvodenin a uchylnosti typu T3LF (ci ako sa ten bazmek, o ktorom kazdy hovori, no este ho nastastie nikto realne nevidel, vlastne ma volat)...

Jednoducho preco budovat dalsi system, ked s nizsimi nakladmi a mensou casovou narocnostou (co je mozno este dolezitejsie) mozeme zoptimalizovat system stavajuci? Ved planovane trasy metra sa aj tak takmer uplne zhoduju so sucasnymi elektrickovymi radialami. A metro so subeznou elektrickou ako doplnkovou dopravou, to uz je predsalen trochu drahy spas.
Vladimir + yale + galiyosha: ?
Reply on: Lukáš #36927:
Mne to zas pripada, ze ty si presne ten ciernobiely pripad, ktory sa v Prahe vyskytuje raz za uhorsky rok a vzdy si hovori, ake je to metro super. Skus tam pobudnut nejaky dlhsi cas, pripadne sa spytaj domorodcov -- najlepsie takych, co nebyvaju v dochadzkovej vzdialenosti nejakej stanice metra. Nuz a uvadzat ako priklad New York, kde je siet metra taka husta, ze stanica je doslova v kazdej ulici... to hranici bud so zdravym rozumom alebo s neznalostou stavajucich projektov bratislavskeho metra (pricom je zaujimave, ze prave ty vrele doporucujes Vladimirovi pozriet si, ako by malo metro v Bratislave vyzerat)...

Ja mozem s Vladimirom len suhlasit. Jedna jedina vetva elektricky/kolajoveho systemu v Petrzalke bud len sposobi dalsi odliv cestujucich do individualnej dopravy (lebo cestovanie sa im pre nutnost dochadzky k elektricke alebo pouzitia doplnkovej dopravy predlzi) alebo -- ak nebude ziaduce znizit atraktivitu pre tuto cast cestujucich -- takmer vobec neznizi vykony autobusovej dopravy v Petrzalke, kedze tie sa len presunu z relacii Petrzalka - mesto na nove relacie Petrzalka - mesto (tam, kde elektricka nebude) a Petrzalka - Petrzalka v ostatnych castiach. Petrzalka potrebuje SIET elektrickovych liniek. Je to omnoho sirsie uzemie, nez Dubravka alebo Raca, kde jedna vetva moze skutocne postacovat. Je mi jasne, ze niekde zacat treba a uz jedina trat je mimoriadne povzbudivym zaciatkom. Ale podla navrhu uzemneho planu s dalsou vetvou kolajoveho systemu v Petrzalke NIKTO nepocita. A to je podla mna zasadna chyba.

Nie, Bratislava nepotrebuje metro. Je to drahe a vela to nevyriesi. Bratislava potrebuje poriadne segregovany a preferovany elektrickovy system. Tie financie, ktore by inak pohltilo metro, by sa mali investovat do budovania novych trati, modernizacie tych stavajucich a obnovy vozoveho parku.
Reply on: Vladimír #36924:

Dobre pises.
Vladimir: nijaký dopravný systém nevyrieši dopravné nároky sám o sebe, ale ak sa začnú budovať kapacitné zbernice a prestupové body, ostatné linky sa musia prispôsobiť podľa nich. Predovšetkým tým, že budú robiť zber cestujúcich z ostatných smerovo vhodných lokalít a takisto musia existovať priečkové spoje, spájajúce nosné dopravné ťahy.
Som názoru, že súčasné trasovanie liniek v Bratislave je vysoko neefektívne a jednotlivých liniek je priveľa, pri logickej štruktúre by stačilo ďaleko menej.

Samozrejme, sú prípady, keď sieť bod-bod vyhovuje, ale ak sa v BA počíta s budúcim rastom a vytváraním koncentrácií obyvateľstva, asi to súčasná všehochuť dlho neudrží - prestane vyhovovať funkčne aj finančne. Ak sa v Bratislave uvažuje so stagnačným scenárom (pár ľudí sa stále snaží tvrdiť, že počet ľudí v Bratislave klesá), potom je možné pokračovať so systémom, v ktorom v podstate je jedno, či určitú trasu obsluhuje autobus alebo električka, pretože kapacitne a rýchlostne sa príliš nelíšia. Ako vidieť aj zo súčasného vývoja, bratislavský systém má tendenciu bez výrazného vonkajšieho zásahu rozvíjať sa práve takto - zriadenie linky 17 úplne popiera záujem budovať električku ako nosný systém.

Ďalšou výhodou zbernicového systému je jeho jednoduchosť. V Prahe sa snažím vždy vybrať si ubytovanie pri metre, pretože nemám chuť študovať trasy a cesťáky piatich autobusových liniek, ktoré stoja za rohom, ale každá chodí inam a s dlhými intervalmi. Z hľadiska pohybu "prišelcov" v meste sú nosné systémy so svojimi informačnými systémami prakticky nenahraditeľné. Nosný systém tiež priťahuje ďalší rozvoj a prestupné uzly sú vhodnými priestormi pre nákupné centrá, reštauračné zariadenia a iné služby.

Doba nástupu - t.j. čas, ktorý trvá príchod cestujúceho do stanice - samozrejme je dlhšia, ak je stanica hlbšie pod zemou, ale v Bratislave sa s príliš hlbokým vedením neuvažuje, väčšina staníc by zrejme nemala ani eskalátory.

Samozrejme, sú aj turisti, ktorí ocenia súčasné bratislavské linky, pretože majú "osmotr goroda" za veľmi prijateľnú cenu 🙂



Ámos: zvýšené nástupište považujem za nástup v rovine podlahy a osobne som skôr zástancom tohto riešenia - teda vozne typu okno-dvere-okno-dvere s vysokou podlahou, bez schodíkov. To už sa ale pomaly prestávame baviť o električkách...

Linka cez starý most... nenamietam voči spôsobu prekonania Dunaja, ale voči tomu, že zakončenie do siete električiek nemení kvalitu existujúceho systému, iba prispôsobuje nový systém starému, nie naopak. Ak je efektívnejšie prejsť Dunaj mostom a ponoriť trať pod zem až na ľavom brehu, nech je tak - ale zdá sa mi, že v priestore Šafko-Štúrova-Kamenné námestie nie je dosť priestoru na takéto riešenie (už zjazd zo starého mosta je dosť strmý).
Reply on: El Sergio #36906:

Aky projekt myslis presne?
Reply on: Lukáš #36927:
Nie. Ja som tu nič za objektívnu pravdu nevydal. Len som nahlas uvažoval.

A to, že z Dúbravky do Rače by to bolo rýchlejšie električkou ako metrom, to som nikdy nenapísal.

Zhrnul by som to asi tak, že na celý problém sa verejnosť a médiá pozerajú príliš čiernobielo. Skrátka, že metro vyrieši všetko a električka nič. Myslím si, že pravda bude niekde uprostred. V podmienkach Bratislavy sa prikláňam za rýchlodrážnu električku na perifériách na segregovaných povrchových tratiach a v centre zapustenými pod zem.

Tiež si ale myslím, že na Petržalku bude jedna zberná trať málo - či už to bude metro alebo električka.

Ale s nikým sa nehádam. Každý môžeme mať iný názor.
Reply on: Andy #36939:
Slusne.. ;)) A to je vo vozovni v tom Polsku ??
Reply on: Andy #36939:
Myslim ze toto som videl uz aj niekde inde. A aky text je to pod obrazkom? (neviem po polsky ? )
Reply on: Andy #36940:
Uhm, uz som zistil...Opera nevie prehravat 🙂 mplayer ho zvlada v pohode 🙂
Reply on: Andy #36939:
Aku linku tam ma? 138? Ved do Dubravky chodila 140 😉
Reply on: Beus #36937:
Chyba bude na tvojej strane, mne to krásne ide prehrať.. 😉
Reply on: Andy #36936:
No dost... Velmi pekne dakujem, pomohli ste nam. Prajem prijemny den. ?
Reply on: Andy #36898:
A co to akoze ma byt? Ved tam nie je absolutne NIC rozumiet... sorry, ale samplovat .wav mobilom na 8khz, to uz radsej nech nesampluju nic, nez takyto sum...
Reply on: Katy #36934:
Taxi cez celé mesto by nemusel byť najlacnejší spôsob dopravy.. Tipujem to tak na 300-400 na objednavku...
chcel by som sa spytat, ci este premava bus AVION PETRZALKA. CP som tu nenasiel...mozno som zaspal dobu a nepremava uz davno, sorry ?
Ale dik vopred.:)
Ano, prave som si to vsimla. A co taxi??? Asi to budem musiet, kedze nebudeme casovo stihat. Viete mi napisat kolko moze vyjst cesta??? cca

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.