Prave som nasla este elektricku 9, to by som mala priamy spoj,ale asi to bude dost dlha cesta, nie? Idem s dcerkou,s kociarom,takze by som nechcela prestupovat a odporucali mi radsej elektricky,ale na Nevadzovu sa potrebudem dostat do 15-tej a to je dost silna prevadzka. Ale aj tak velmi pekne dakujem ☺
Vladimír
Myslím, že je jasné, že ťažké metro je nezmysel. Sám by som bol za niečo také, ako popisuješ Ty - využitie súčasných električkových tratí na perifériách s patričnou modernizáciou + náhrada súčasných centrálnomestských úsekov navrhovaným dobre známym podzemným okruhom.
Ja koncepciu bod-bod neobhajujem, len som sa pozastavil nad tým ako mnohí obyvatelia Bratislavy nedávajúc na prestupy túžobne očakávajú metro. Tým som chcel poukázať na to, že politici sa kruto zahrávajú s mienkou verejnosti, ktorá sa striedavo prikláňa k jednotlivým navrhovaným riešeniam bez toho, aby si vôbec vedela čo i len matne predstaviť, čo tieto systémy predstavujú.
Argumentáciu typu "veľká časť Pražanov neznáša metro" by som nenazýval demagógiou už len preto, že som za príslušné odstavce umiestnil smajlíkov, čo malo jasne dať najavo, že to píšem vo veselej nálade s určitou dávkou nadsázky. Je mi predsa jasné, že takýto argument nie je v serióznej diskusii použiteľný.
Následne som ale túto myšlienku rozvinul a prezentoval výsledný názor, že ťažké metro pražského typu sa nehodí na krátke vzdialenosti, čo je fakt. Na ilustráciu. Počas môjho dvojtýždňového pobytu v Prahe v roku 2002 som bol ubytovaný v Prahe 6 na Kajetánke a aj z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že som na cesty z centra "domov" uprednostňoval električku č. 22 na Drinopol pred kombináciou metro + bus 174 priamo na Kajetánku. Po čase som si totiž vedel sám spočítať, že i keď električka stojí na semaforoch, v prípade metra:
1. najprv musím peši alebo napájačovou povrchovou linkou dôjsť k stanici a taká stanica príslušnej trasy (v mojom prípade "A") sa nenachádza v každej druhej ulici
2. pri klasickom metre v pomerne veľkej hĺbke pod povrchom pomerne dlho trvá kým sa eskalátorom vôbec dostanem do staničných priestorov
3. keď prídem na nástupište, musím čakať na vlak. Bolo tu viackrát prezentované, že také metro má veľkú frekvenciu spojov, no po takej 20. hodine alebo cez víkend nie je zriedkavosťou čakať na metro v Prahe aj 10 minút. Opakujem - v Prahe! A Praha bude musieť mať vždy interval kratšie ako Bratislava (za predpokladu, že by bratislavské metro nemalo pre večernú prevádzku k dispozícii nejaké deliteľné súpravy a pod.)
4. konečne prišiel vlak - cestujem
5. v cieľovej stanici mi opäť trvá dobré 4-6 minút, kým sa vôbec spolu s davom ľudí dostanem na eskalátor, kým ma vyvezie na povrch, kým prídem na zastávku autobusu.
6. čakám na autobus
7. cestujem autobusom
8. som v cieli.
Ešte raz, skôr ako ma niekto obviní - ja nie som zástancom systém odvšadiaľ všade bez prestupu. Ale upozorňujem, že všespásne metro má tiež svoje muchy, na ktoré sa dnes v Bratislave často nemyslí. A síce napríklad na to, že na kratšiu vzdialenosť jazda metrom predstavuje viac zdržanie ako úsporu času. Je to podobné ako v leteckej doprave, kde má napr. zmysel letieť lietadlom z Košíc do Prahy, ale z Košíc do Popradu sa celkom logicky uprednostní vlak, aj keď je teoreticky pomalší.
A teraz by si mali odborníci a verejnosť položiť otázku, kde sa krivky rýchlosti a okamžitej dostupnosti systému v našom grafe pretínajú. Pretože ak nám vyjde, že napr. od OD Saratov sa na Poštovú vo výhľadovom riešení dostanem stále rýchlejšie električkou ako metrom, je jasné, že tu niečo nemá zmysel.
Asi toľko môj názor.