Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: enge #36912:
Ale pre obyvatelov Luk by to mozno bola zbytocna zastavka navyse a tym padom aj spomaleniea viac ludi...
A ze su tam 2x semafory,ide o to,ze v akom smere.Urcite zaberu menej casu v priamom smere po hlavnej ako pri odbocovani na/z vedlajsej.Ale spravodlivo to neviem posudit.Mozno mas pravdu...(ale skor nie) ?
Andy:Neviem ci sa obraciam na toho spravneho Andyho,ale ak ano,chcel by som sa spytat ohladne SimTr,ze ci sa v tom editore da vytvorit aj daco vlastne alebo aspon zmenit v Testovacom meste a ci sa da jazdit aj na inych zastavkach,ako sa tam hore pisu...Vopred dakujem za odpoved.
Inak je to SUPER! ? ? ?
ako, ide o to, ze vzdialenost nie je vacsia.
stat na cervenu musi aj tak 2x, tak ci tak a jedna zastavka hore dole to je uz podla mna jedno, este ktomu by som mohol byt na lukach za 5-7 minut :))
Reply on: enge #36910:
Tak to som naozaj nevedel... ?
Ale aj tak by to bol asi zbytocny luxus.Nepacilo by sa to ani tym cestujucim,co sa v uz teraz rano tlacia v preplnenej 198 a,povedzme si to otvorene,ani tym,co by sa do nej museli tlacit na Ovsistskom namesti... ? ?
Ale v DPB je vsetko mozne... ?
jednoducho 🙂, by okolo benzinky iba zatocila, teraz su tam semafory. :))
Reply on: enge #36900:
Ako prosim????A ako by sa tam 198 dostala??? ? ?
Reply on: Ike #36904:
To musi byt ONA!!!!Aj ja taku mam a je to naozaj skvely kopec nezmyslov... ? Aj ta siet MHD v nej nestoji za vela... ?
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Reply on: Ike #36904:
Áno, je to presne tá mapa ☺
Reply on: Vladimír #36895:
Ja velmi dobre chapem co myslis ale povedzme si otvorene,ze elektrickova siet v Petrzalke je akurat tak dobry vtip ale nic ine!Jedine ze by si bol primator ty... ? Metro je zasa riadna strata casu,lebo ho zas budu ,,budovat"(rozumej tunelovat ? ) sto rokov.Ak sa ta elina a prisluchajuca busosiet spravia,a to prizvukujem,KVALITNE,nemuselo by to byt na skodu.To ale pravdaze neznamena,ze tu elektricku ukoncia na Safku a dovidenia!Chce to naozaj systemovu zmenu... ?
V suvislosti s tymto ma napadlo,ze ten projekt v sci-fi by sa na to celkom hodil...Neviem sice kto ho robil,ale mozno by to stalo za pokus predlozit niekomu kompetentnemu... ?
Reply on: yale #36903:
S tvojim názorom neostáva nič iné, len sa stotožniť. ? Snáď by som len doplnil k tomu prestupovaniu. Ľudia majú prestup zafixovaný ako niečo zlé podľa môjho názoru vďaka zlým intervalom. Predstav si, že človek vystúpi zo spoja A, a ak má na spoj B čakať 15 - 20 min., nemusí to byť bohviečo. Tým viac, ak prestupuje viackrát počas svojej cesty.
Reply on: spokojný čitateľ #36902:
ak je to ta tmavomodra so zltym lemovanim od VKU Harmanec, tak je tam kopec chyb 🙂
napr pri Cunove je vodne dielo Gabcikovo a pod:) alebo je tam kopec neexistujucich ulic, atd:)
Vladimír: Bratislava potrebuje nosný dopravný systém, aký systém to bude, to by som nechal na odborníkov. Skúsme nechať bokom dojmológiu typu "veľká časť Pražanov neznáša metro" a povedať si skôr, čo v Bratislave máme a čo by sme snáď chceli mať.

To, čo tu máme, je historicky a politicky (tlakom miestnych častí a rôznych skupín) vygenerovaná sieť liniek bod-bod, bez ohľadu na to, či ide o trolejbus, autobus alebo električku.

Bratislavská električka nie je ani rýchloelektričkou, ani nosným systémom. Nemá na to dostatočnú rýchlosť, frekvenciu (a tým ani kapacitu) a kvalitu, a ostatné spoje nie sú podriadené tomu, aby cestujúcich navážali na jej trasu.

Áno, počet prestupov sa zavedením nosného systému zvýši! A ľudia sa musia naučiť prestupovať, ale to budú robiť iba vtedy, ak budú vedieť, že spoje nosného chodia v dostatočnej frekvencii a budú mať k dispozícii kvalitné prestupové uzly. Skrátka, celá bod-bod dopravná sieť sa musí prerobiť na sieť s prestupovými uzlami a zbernicovým systémom. Pretože bod-bod systém je komplikovaný, neefektívny a ťažko rozširovateľný. A je to tak, že mnohí ľudia stratia priame spojenie - ktoré im dnes chodí raz za pol hodinu. V súčasnosti, ak chce cestujúci ísť z Karlovky na Zlaté Piesky, počká si na 4-ku, pretože každá električka sa krúti po centre inak a neexistuje tam jeden logický prestupový uzol na vajnorskú radiálu.

Električka sa dá prebudovať na nosný systém - treba rekonštruovať trate, zaviesť segregáciu trate alebo aspoň preferenciu mimo centra, trocha zriediť zastávky na radiálach, nasadiť vozidlá umožňujúce rýchly nástup v úrovni podlahy (alebo aspoň s nízkou podlahou), zredukovať počet liniek v prospech vyššej frekvencie a samozrejme zabezpečiť, aby ostatné druhy dopravy navážali cestujúcich k prestupovým bodom.

Bohužiaľ, v centrálnej mestskej oblasti sa ani s povrchovou električkou nedá nič urobiť, tam musí ísť pod zem - na povrchu neexistuje dostatočný priestor pre nerušenú prevádzku frekventovaného systému, ani na prestupné stanice. Vedenie nosného systému podľa územného plánu (trasa A, 😎 v širšom centre považujem za logické a optimálne, trasovaním po povrchu sa k nemu však nedá priblížiť.

Som toho názoru, že jednoduché zakončenie petržalskej električky na Šafárikovom námestí je riešenie, ktoré iba nahradí časť autobusov z Petržalky električkou, ale neprinesie nijaký zásadný príspevok k zmene systému na nosný a najmä nie je nijakým prínosom pre dopravu v centre a už vôbec nie v ostatnej sieti. Pôjde len o provizórium, ktoré za súčasných podmienok rýchlo zdegraduje na ďalšiu radiálu pomaloelektričky DPB - nových vozidiel nebude dosť, začnú tam jazdiť T3 dvojičky atď atď. A za 15 rokov sa zistí, že starý most už opäť nevyhovuje a bude ho potrebné opäť rekonštruovať či postaviť nanovo (aj súčasné návrhy hovoria, že starý most aj po rekonštrukcii bude mať len pár desaťročí života). Vyhodené peniaze, ktoré nič nevyriešia, iba oddialia začiatok reálneho riešenia zas minimálne o dekádu.

Preto som názoru, že treba začať od začiatku budovať trasu B až po Trnavské Mýto. V Petržalke by trasa bola zapustená tesne pod povrchom, popod Dunaj tunelom, hlavný prestupný bod Kamenné námestie, samozrejme obsluha Hlavnej stanice, na Trnavskom Mýte (Filiálka) ďalší veľký prestupný bod, neskôr ďalej smer Ružinov (ružinovská radiála by bola opäť iba plytko zapustená).

Či tam budú fungovať od začiatku vozidlá kapacitného systému (metro) alebo moderné električky (pre-metro) je na zváženie, v každom prípade súčasné (t.j. historické) električky by tam nechodili. Samozrejme, podzemné trasy a stanice by neboli metrom pražského typu, ale výrazne zjednodušeným systémom zameraným najmä na funkčnosť, nijaké mramorové stanice. Výhodou takéhoto systému by bolo aj to, že jeho prevádzkovateľom by nemusel byť DPB.

Takže ja hovorím - treba budovať od začiatku nosný systém v trase podľa územného plánu, a nech odborníci posúdia, či tam bude chodiť moderná električka alebo niečo iné.
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Reply on: Ike #36894:
Áno, presne tak je to aj na tej mojej mape z 1. 2. 1996, asi sa pomýlili. Nechcelo sa mi písať také detaily ?
Reply on: fobust #36840:
To nemusíš jesť muchotrávky, stačí ak sa povozíš niektorými skvostmi v našej MHD, budeš otrávený dokonale. ? ? ?
a este by mohla 198 zastavovat na Ovsistskom nam. Bolo by to dost dobre.
Reply on: Andy #36898:
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: Vladimír #36896:
aha... uz viem kde je problem... akosi sa mi poplietla 52 a 57... tak to bola 52ka....
Reply on: Ike #36894:
Ako dlhoročný zberateľ máp miest si dovolím takýto prehľad:

-> mapy Bratislavy od VKÚ:
- 1. vydanie - redakčná uzávierka 2.9.1994 - časť spojov L57 zachádza na Kaukazskú
- 2. vydanie - redakčná uzávierka 3.5.1995 - časť spojov L57 zachádza na Kaukazskú
- 3. vydanie - redakčná uzávierka 2.4.1997 - L57 už vôbec nepremáva

S tou mapou z roku 1985 nerozumiem. Tú mapu tiež mám a žiadna L57 na Klokočovu nie je zakreslená. Dokonca si dovoľujem tvrdiť, že na Klokočovu L57 nikdy nejazdila. Na ul. Pri seči dlhé roky končila akurát L52.
Reply on: El Sergio #36893:
Nuž ja si dovolím tvrdiť, že jediná električková trať v Petržalke je podobná (len o niečo menšia) zvrhlosť ako metro a v danej situácii bude viac "odnosom" ako prínosom. Či sa kvalita dopravy zvýši alebo nie, ťažko povedať. Jedno je však isté - doprava sa nezrýchli.

Btw. práve včera sme sa s Papyrom rozprávali o tom, ako veľká časť Pražanov neznáša metro a v prípade, že je možná alternatíva električkou, volí práve električku, pretože je to rýchlejší spôsob dopravy. Keď som si uvedomil, že veľká časť Bratislavčanov neznáša električky a sníva o metre, mohlo by sa zorganizovať masové stretnutie pražských odporcov metra a bratislavských odporcov električky, aby si vzájomne vymenili svoje názory ?

K celej veci ešte jeden postreh - plno ľudí nadáva na súčasný systém, kedy musia zdĺhavo prestupovať a volajú po metre, neuvedomujúc si, že práve metro bude symbolom ešte zdĺhavejšieho a početnejšieho prestupovania.
Metro je dobrá vec na prekonávanie značných kilometrických vzdialeností, ktore väčšina Bratislavčanov neprekonáva a nepotrebuje prekonávať. Na kratšie vzdialenosti v pružnosti obsluhy jednoznačne víťazí električka a som presvedčný, že obrovská časť súčasných metroglorifikátorov by po jeho vybudovaní a detinským nasýtením sa ho bežala späť k tramvajkám.

No vysvetľujte to niekomu... Dnes som sa v TN na Markíze dozvedel, že po poslednom dopravnom kolapse určité kruhy obyvateľstva začínajú volať po metre v BA. Toť dôsledok mnohoročného vymývania mozgov, že metro zázračný všeliek, čo spasí celú bratislavskú dopravu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.