Podla mna Bratislava nema prave na docasne riesenia typu elektricka cez Dunaj. Tento projekt sa bude dva roky pripravovat, dva roky stavat a nasledne sa zisti, ze zo sucasnej autobusovej dopravy do Petrzalky odbura nejakych 20%, nielen z dovodu, ze neobsluhuje zapadnu cast Petrzalky, ale predovsetkym preto, ze riesi iba dopravu k centru, nie k dopravnym uzlom.
Je jasne, ze kym sa toto vsetko neodohra, priprava realneho nosneho systemu pojde k ladu... a toto mi vadi najviac.
Ist petrzalskou elektrickou na Hlavnu stanicu, to bude smrt - hore namestim SNP (pomaly, aby sme nepresli nejakeho chodca), potom po Obchodnej (este pomalsie) a nakoniec priecnou osou (kde ma pred elektrickou prednost prakticky vsetko, co sa hybe) na stanicu. Ak sa nevyluci ostatna doprava z celej lokality Vajanskeho nabrezia, Safka, Sturovej, Kamenneho namestia, SNP, bude to prakticky dopravny kolaps kazdy den. Ak sa vyluci, bude to aspon trochu lepsie, ale stale budu po trati pobehovat chodci, dopravne obsluhy a papalasske SUVcka, takze chodit sa tam bude krokom.
Plus k tomu, elektricky sa budu schadzat v lieviku Sturova-Kamenne namestie ale pritom na Safku sa nebude dat rozumne prestupovat do Karlovej vsi, pretoze polovica liniek tam ide cez Obchodnu a tunel... atd atd.
aNTI: Projekt Remingu je zjavne aktivita podla zelania zeleznic, preto na trase B dvojsystemove vozidla, schopne prevadzky v podzemnej drahe aj na zeleznici. Trasa B by vsak nebola zeleznicnou, ale skor niecim blizkym klasickemu metru, vlaky by tadial vsak nechodili. Treba to vsak brat iba ako jeden z projektov, ma rozumne stranky (pomerne male dlzky tunelov), aj problematicke (trasovanie B-cka mimo Hlavnu stanicu).
Je jasne, ze kym sa toto vsetko neodohra, priprava realneho nosneho systemu pojde k ladu... a toto mi vadi najviac.
Ist petrzalskou elektrickou na Hlavnu stanicu, to bude smrt - hore namestim SNP (pomaly, aby sme nepresli nejakeho chodca), potom po Obchodnej (este pomalsie) a nakoniec priecnou osou (kde ma pred elektrickou prednost prakticky vsetko, co sa hybe) na stanicu. Ak sa nevyluci ostatna doprava z celej lokality Vajanskeho nabrezia, Safka, Sturovej, Kamenneho namestia, SNP, bude to prakticky dopravny kolaps kazdy den. Ak sa vyluci, bude to aspon trochu lepsie, ale stale budu po trati pobehovat chodci, dopravne obsluhy a papalasske SUVcka, takze chodit sa tam bude krokom.
Plus k tomu, elektricky sa budu schadzat v lieviku Sturova-Kamenne namestie ale pritom na Safku sa nebude dat rozumne prestupovat do Karlovej vsi, pretoze polovica liniek tam ide cez Obchodnu a tunel... atd atd.
aNTI: Projekt Remingu je zjavne aktivita podla zelania zeleznic, preto na trase B dvojsystemove vozidla, schopne prevadzky v podzemnej drahe aj na zeleznici. Trasa B by vsak nebola zeleznicnou, ale skor niecim blizkym klasickemu metru, vlaky by tadial vsak nechodili. Treba to vsak brat iba ako jeden z projektov, ma rozumne stranky (pomerne male dlzky tunelov), aj problematicke (trasovanie B-cka mimo Hlavnu stanicu).
galiyosha
Ja sa len obavam, ze Bratislava je prilis male mesto na to, aby si mohlo dovolit styri rozlicne dopravne systemy (ak nepocitame so zrusenim elektriciek, co by bola vecna skoda). Metro/nosny system tak odcerpa aj to malo penazi, ktore sa este na elektrickovu dopravu kde-tu obcas objavia. Potencialne budovanie novych trati bude uplne zastavene, obnovova vozoveho parku bude spocivat v nekonecnom generalkovani T3 a ich odvodenin a uchylnosti typu T3LF (ci ako sa ten bazmek, o ktorom kazdy hovori, no este ho nastastie nikto realne nevidel, vlastne ma volat)...
Jednoducho preco budovat dalsi system, ked s nizsimi nakladmi a mensou casovou narocnostou (co je mozno este dolezitejsie) mozeme zoptimalizovat system stavajuci? Ved planovane trasy metra sa aj tak takmer uplne zhoduju so sucasnymi elektrickovymi radialami. A metro so subeznou elektrickou ako doplnkovou dopravou, to uz je predsalen trochu drahy spas.