No...a prave si povedal, preco nie je realne ani to metro Kedze nan niet, tak keby sme sa hoci aj rozhodli ist cestou metra, tak akurat tak najblizsich 50 rokov o nom snivame, mozno postavime dalsie 2-3 velke jamy, zopar obrovskych tunelov (ibaze nie pod zemou), a s MHD sme nevyriesili hole NIC, a vozili by sme sa dalej v tych istych, vtedy uz 60-rocnych 8x generalkovanych vrakoch. Preto treba uvazovat realne a postavit cim skor to, na co mame, a nie stavat vzdusne zamky, ktore nikdy stat nebudu, a vsetci to vedia.
Uz konecne rozumies, preco NIE METRO ale elektricky?
A ked uz sme pri nich, tvoj argument kapacitnosti svedci o tvojom chapani elektriciek len takych, ako ich dnes u nas vidime - pomale, hrkajuce, nepohodlne, male, a s dlhymi intervalmi...a tudiz napchate. Lenze elektricky mozu vyzerat aj diametralne odlisne, staci sa trosku poobzerat mimo BlavaCity. Howgh.
Re #36967 COLOR:
Nič v zlom ludia, ale myslite realne vi, 100 mld na električku ???
Tak za to by už metro z velkej časti bolo hotove - myslim obe trasy ☺ ☺ ☺
Ja som za moderny system elektriciek, ktore su v centre mesta a na danych usekoch plne segregovane (ciastocne/uplne pod zemou). Vozidla samozrejme nove, aspon 30-40 metrove supravy.
Kazdy efekt zalezi od financii. Ak by usetrenych X miliard islo na dalsie dve trate v Petrzalke tak by o metre nikto nesnival. Lenze v sucasnosti vidime demagogicky boj, ked kazdy uvadza vyhody metra a zosmiesnuje elektricku. Este raz: Namiesto 100 miliard na metro dajme 100 miliard na elektricky a budeme sa do Ketelca vozit v pozlatenych vozoch. Asi tolko k tomu. ?
Ako dočasne riešenie by to nebola zlá vec. Ja osobne by som to bral z toho titulu, že by sa nemusela stavať dost neperespektivna električková trať a peniaze by sa mohli využiť na začiatok stavby metra. A snáď by aj vlci mali konečne klud na duši, že majú povrchovú rýchlodráhu v Petržalke......................
A co S-bahn? Ved ten by sa tu dal urobit behom tyzdna, zastavka Petrzalka-centrum uz dva roky fungovala, dalej by sa pridali dalsie zastavky (EU,Hornbach,DNV-sidlisko, Vrakuna-sidlisko) 15 az 30 min interval, atd. Aj to by trochu pomohlo.
Mohli by sa spravit dve linky, z Petrzalky do Race, a druha z P.Biskupic do DNV...a Nove Mesto by bol prestupny uzol medzi tymito linkami. A ako vozidlo by stacila aj 812 docasne ?
Podla mna Lukáš pravdu, metro je investícia do budúcnosti, rychloelektrička alebo ako tomu čudu hovorite je riešenie možno 15-20 rokov a potom sa dojde na to, že aj tak kapacitne nestaťčí a vybuduje sa metro a toto riešenie bude v konečnom dôsledku finančne náročnejšie. Druhá vec je aj tá, že čo rok odsunu to predražovanie akéhokoľvek projektu...
Mne sa skôr vidí, že všetci vedia že tá elina má kapacitnú limitovanosť a že to metro skor či neskor bude musiet byt no sú taký električkový maniaci, že chcú mať aj to aj to. Električka nevydrží naveky o 15 rokov to metro bude určite treba ak nieuž teraz. A AK SI DAKDO MYSLÍ ŽE ELEKTRIčKA Má VYššIU PREPRAVNU KAPACITU AKO METRO NECH TO SEM NAPIšE ALEBO EšTE LEPšIE NECH SI IDE DO ŠVÉDSKA PO NOBELOVU CENA ZA OBLBOVANIE ? ? ?
Podla mna Bratislava nema prave na docasne riesenia typu elektricka cez Dunaj. Tento projekt sa bude dva roky pripravovat, dva roky stavat a nasledne sa zisti, ze zo sucasnej autobusovej dopravy do Petrzalky odbura nejakych 20%, nielen z dovodu, ze neobsluhuje zapadnu cast Petrzalky, ale predovsetkym preto, ze riesi iba dopravu k centru, nie k dopravnym uzlom.
Je jasne, ze kym sa toto vsetko neodohra, priprava realneho nosneho systemu pojde k ladu... a toto mi vadi najviac.
Ist petrzalskou elektrickou na Hlavnu stanicu, to bude smrt - hore namestim SNP (pomaly, aby sme nepresli nejakeho chodca), potom po Obchodnej (este pomalsie) a nakoniec priecnou osou (kde ma pred elektrickou prednost prakticky vsetko, co sa hybe) na stanicu. Ak sa nevyluci ostatna doprava z celej lokality Vajanskeho nabrezia, Safka, Sturovej, Kamenneho namestia, SNP, bude to prakticky dopravny kolaps kazdy den. Ak sa vyluci, bude to aspon trochu lepsie, ale stale budu po trati pobehovat chodci, dopravne obsluhy a papalasske SUVcka, takze chodit sa tam bude krokom.
Plus k tomu, elektricky sa budu schadzat v lieviku Sturova-Kamenne namestie ale pritom na Safku sa nebude dat rozumne prestupovat do Karlovej vsi, pretoze polovica liniek tam ide cez Obchodnu a tunel... atd atd.
aNTI: Projekt Remingu je zjavne aktivita podla zelania zeleznic, preto na trase B dvojsystemove vozidla, schopne prevadzky v podzemnej drahe aj na zeleznici. Trasa B by vsak nebola zeleznicnou, ale skor niecim blizkym klasickemu metru, vlaky by tadial vsak nechodili. Treba to vsak brat iba ako jeden z projektov, ma rozumne stranky (pomerne male dlzky tunelov), aj problematicke (trasovanie B-cka mimo Hlavnu stanicu).
"2. Stanovenie charakteristík dvojsystémových koľajových vozidiel pre trasu B, termínu ich výroby a nákupu."
Nechapem preco dvojsystemovych... precitajte si ze podla Remingu ma byt trasa B cela 1435 tak preco dva elektricke system ts ts ts
Hm, vidim, ze sa nevyjadrujem celkom zrozumitelne. OK, pokusim sa teda vyjasnit aspon moje chapanie pojmov "metro" a "rychlodrazna elektricka". Nerozlisujem ich ani tak podla typu vozidiel, skor podla toho, akym sposobom by dane systemy vznikli. "Metro" pre mna znamena stvrty system budovany uplne nezavisle na stavajucej elektrickovej sieti. Pod "rychlodraznou elektrickou" si predstavujem system, ktory vznikne evoluciou zo sucasnej elektrickovej siete. Najradsej by som v Bratislave videl v konecnom dosledku nieco po vzore Manilly, Stuttgartu, pripadne viedenskej U6. Ak si myslis, ze slovo "elektricka" pouzivam ako vseriesiacu mantru -- prosim, nebudem ti odporovat. Ja si len myslim, ze Bratislava nema na to, aby vydrzovala stvrty dopravny system a v konecnom dosledku to povedie k utlmu verejnej dopravy ako celku z dovodu nedostatku financii.
Zapojenie zeleznice povazujem za samozrejmost, integrovana doprava uz mala v Bratislave davno fungovat. Len neviem, ci by prave v smere z Petrzalky bol po zeleznici dostatocny dopyt na prevadzkovanie S-bahnu v nejakom rozumnom atraktivnom intervale. Navyse neexistuje ziadna trat cez centrum a podzemna trat cez Nivy na Filialku a HlSt mi pripada este vacsie sci-fi, ako funkcny nosny system s podzemnym okruhom v dohladnom case...
galiyosha, Vladimir: podla toho co povazujete za "rychlodraznu elektricku"... drzite sa tu vsetci pojmu "rychlodrazna elektricka" ako protipolu k "metru", ale v skutocnosti supravy rychlodrah maju uz blizsie k voznom metra a primestskeho vlaku, ako k elektrickam.
Jedno mozne riesenie obsluhy zapadu Petrzalky navrhol napriklad Reming - vyuzit petrzalsku zeleznicnu stanicu ako nastupne miesto pre zapad Petrzalky, s pripojenim na trasu B v stanici zastavka Petrzalka. Bez zapojenia zeleznice do dopravneho systemu (s-bahn) obsluha Bratislavy dlhodobo nie je realna.
Nepouzival by som slovo "elektricka" ako vsetko riesiacu mantru, aj ked je to v sucasnosti medzi bratislavskymi politikmi moderne, tak ako predtym chvilu "rychlodraha" a potom "metro"...
S tym, co pises, sa neda nesuhlasit. Problem je skor v tom, co spominal Vladimir: mam pocit, ze bratislavska verejnost poriadne nevie, co chce a od metra si slubuje riesenie problemov, ktore metro jednoducho vyriesit _nemoze_ alebo si minimalne neuvedomuje, ake vsetky zmeny by boli so sprevadzkovanim metra spojene. Vobec nikto tu IMHO neobhajuje sucasne bordeloidne linkove vedenie, z ktoreho musi byt kazdemu rozumnemu cloveku na zvracanie. Pri pohladne na takmer prisne radialovu siet elektriciek je snad kazdemu jasne, ze jedine mozne vychodisko je minimalizovat pocet liniek (a zahustit intervaly na maximalnu moznu mieru) a vybudovat prestupne terminaly.
Ja sa len obavam, ze Bratislava je prilis male mesto na to, aby si mohlo dovolit styri rozlicne dopravne systemy (ak nepocitame so zrusenim elektriciek, co by bola vecna skoda). Metro/nosny system tak odcerpa aj to malo penazi, ktore sa este na elektrickovu dopravu kde-tu obcas objavia. Potencialne budovanie novych trati bude uplne zastavene, obnovova vozoveho parku bude spocivat v nekonecnom generalkovani T3 a ich odvodenin a uchylnosti typu T3LF (ci ako sa ten bazmek, o ktorom kazdy hovori, no este ho nastastie nikto realne nevidel, vlastne ma volat)...
Jednoducho preco budovat dalsi system, ked s nizsimi nakladmi a mensou casovou narocnostou (co je mozno este dolezitejsie) mozeme zoptimalizovat system stavajuci? Ved planovane trasy metra sa aj tak takmer uplne zhoduju so sucasnymi elektrickovymi radialami. A metro so subeznou elektrickou ako doplnkovou dopravou, to uz je predsalen trochu drahy spas.
Beus
Uz konecne rozumies, preco NIE METRO ale elektricky?
A ked uz sme pri nich, tvoj argument kapacitnosti svedci o tvojom chapani elektriciek len takych, ako ich dnes u nas vidime - pomale, hrkajuce, nepohodlne, male, a s dlhymi intervalmi...a tudiz napchate. Lenze elektricky mozu vyzerat aj diametralne odlisne, staci sa trosku poobzerat mimo BlavaCity. Howgh.