Amos: k tým plynobusom. Daj už pokoj s akožegenerálkami. Keby sa nakúpili hotové plynáky, bolo by to v konečnom dôsledku o tretinu lacnejšie ako tieto nepodarky, ktoré viac jazdia za tatrou na tyči do dielne, než vlastnou silou po linke. Plynový motor je geniálna vec, CNG ako palivo taktiež, len v DPB zas ktosi čosi nedotiahol až do konca, snáď vo viere, že nejak bolo alebo bude. Ak ma memory neklame, aj Ikarus 435 a 415 bol v CNG verzii. To sa este vtedy nevedelo, že budeme chcieť byť ekologickí? Vedelo a
Ámos
Čo sa smernice EU týka o minimálnych spotrebných daniach, tak keby sa mi to chcelo hladať, tak ti dám aj dokument ale jasne si pamätám, že spotrebná daň zo zemného plynu používaného na pohon vozidiel bude nulová číslom 0.
Re #36580 Vševedko: Čiže ak denne najazdí 490 busov DPB priemerne 150km, tak ročne je to na jeden bus úspora 164250,- čiže za 15 rokov prevádzky 2,463750 milióna. To určite pokrýva aj zvýšené finančné nároky rozdielu ceny na jeden voz.
Ja by som tiež najradšej všade videl vozidlá na elektriku, hlavne keď mesto vlastní prostredníctvom OLO jeden, tuším 5,8Megawatový generátor, ale bohužial to nejde.
Galiyosha: No ak 103 miliónov nás výjde prestavba a GO 30 vozov, tak to skutočne vychádza 3,43 milióna na jeden voz. A nejde o to, že ťa jeden NP voz výjde 7-8 miliónov(v súčasnoti sú NP vozy asi skutočne luxus), ale o to koľko ťa výjde jedna krátka či kĺbová Karosa. Prestavba na zemný plyn je skutočne humbuk, keď si takto porovnáš ceny. Problém však je, že tých 103miliónov je účelová dotácia štátu z kapitálových investícií. Avšak štát by ti nedal 103miliónov na nákup nových 20 vozov. Nechápem však, prečo sa s plynofikáciou pokračuje aj v roku 2005(keďže štátnu dotáciu už nemáme) a nekupujú sa nové vozy.