Myslim ze keby sa ten Viedensky system zaviedol u nas, tak by sa v nom uz vobec nikto nevyznal, pocnuc samotnymi zamestnancami DPB, cez MHD fanusikov az po bezny substrat, ktory sa nedokaze vyznat ani v sucasnej, velmi jednoduchej sieti.
Ten listok je jednorazovy a plati na jednu cestu z miesta A do miesta B v ramci Kernzone, pricom mozes lubovolne prestupovat a menit prostriedky dopravy, no nemozes cestu prerusit, ani cestovat v protismere ci robit okruznu jazdu. Ak sa nemylim, tak je to zadefinovane.
Co sa tyka kratkych listkov, to neviem ani ja. Kamos, co pracuje vo Viedni, mi hovoril, ze na cesty do 2 zastavok v metre sa daju pouzit tie. V elektrickach na vnutornych tabulkach som videl trasu vzdy rozdelenu na niekolko poli (po 3 - 5 zastavkach), pricom boli oznacene cislom a vedla bolo napisane "Kurzstrecken" -- nemoze to urcovat usek, na ktorom sa da pouzit polovicny listok?
Ked uz sa u hovori o listkoch vo Viedni, na stranke Wienerlinien sa pise, ze pre cestujucich ktori cestuju kratku vzdialenost, mozu pouzit polovicny listok. Ale nie je definovane, na aku vzdialenost mozem pouzit polovicny a odkedy uz musim mat normalny. Vie to niekto?
Ja posledne 2 roky pouzivam uz len polovicne, ale akosi som si zvykol pouzit ich aj ked idem napr. cez cele mesto. Je to tam dost nejednoznacne, pretoze neviem, ci jazdim nacierno alebo nie.
Na Racianskom uz su kolajnice z polovici nahodene , mozno to stihnu urobit aj skor ako do utorku ? Vcera sa po kolajaniciach na Racianskej pohybovala Renaultacka plosina a hosi kontrolovali drot ?
No veď som potom si-ckovi uznal, že také riešenie je jednoduchšie a lepšie.
Re #33706 COLOR: Choď každý deň do Hyperbobmamega TESCA a prelistuj si tam Večerník. Budeš to mať zadarmo. Lebo rád by som stretol Bratislavčana čo kupuje denne večerník.
Re #33712 kritik: Vyvrátiť ti ho neviem, ale viem dve veci. Nástupom do vozidla prímaš podmienky určené prepravcom v prepravnom poriadku (v ktorom sú aj tarifné podmienky), ktorý je v súlade so zákonom. Ak nesúhlasíš s prepravnými podmienkami necestuj.
Ak sa ti nelúbi, že sa ti zapčítava čas čakania na spoj, je tu možnosť vrátiť sa k starému systému a budeš cvakať výdy nový lístok. To by bolo lepšie riešenie?
Predpis, nepredpis, no neviem, či by chytenému šedému prasažierovi pomohlo pri obhajobe tvrdenie, že "revízor nezablokoval označovače a preto som nevedel, že ide revízor a neoznačil som si lístok."
V Rakúsku nie sú takí špekulanti ako my. Proste označíš lístok, prídeš na miesto určenia a lístok prestáva teda platiť. Revízor hádam nie je blbý, aby dokázal odhadnúť, či daný človek mohol napríklad 10 hodín cestovať nejakých 15 zastávok.
COLOR