"prestupovanie" - podla prepravneho poriadku sa do casu platnosti jednorazoveho listka pocita aj cakanie na nevyhnutny nadvazny spoj. Preco? Je moje statie na zastavke spoplatnitelny vykon dopravneho podniku? Je predsa mozne podla cestovneho poriadku vypocitat dobu prepravy ako sucet prepravneho casu na napr. dvoch nadvaznych spojov. Ak je mensi ako doba platnosti listka, tak podla logiky je vsetko v poriadku. Preco by som k tomu mal priratavat cas cakania na spoj? Vie mi niekto vyvratit moj nazor? ?
Kym boli este v Bratislave dierovacie oznacovace listkov, casto som v MHD videl roznych chytrakov, ktori stali priamo pri dierkovaci a ostrazito hladeli na vsetky strany s listkom v ruke, aby si ho rychlo mohli oznacit, ked zbadaju revizora. A ked nestihli, tak sa vyhovarali, ze uz-uz chceli, ale prave im spadla penazenka a pod.
V severskych krajinach sa podobne finty este len ucia, akosi to tam nebolo bezne - podvadzat, vozit sa nacierno, klamat. Nevravim, ze to tam nerobia, akurat to este nie je povazovane za normalne ako u nas.
U nas sme si dopravny podnik tak vychovali, ze povazuje za bezne, ze ho chce voziaci sa lud odrbat na cestovnom. A okrem toho, sami ludia v DPB to asi vedia najlepsie, ze platit za podobne sluzby je ochotny iba blazon, takze automaticky predpokladaju, ze kto bol pristihnuty na cierno, urcite nemal v umysle si oznacit listok/kupit novy mesacnik.
V takomto zvlcilom vztahu dopravny podnik - cestujuci sa potom niet comu cudovat.
presne si pomenoval zvratene uvazovanie bratislavskeho DP. Apriori neuvazuje o zakaznikoch ale o zlodejoch. Ver mi, ze keby tento dopravca nemal monopol, urcite jeho sluzby nikdy nevyuzijem. Stalo sa mi napr. v Helsinkach, ze uniformovani revizori prichytili cloveka s neoznacenym cestovnym listkom, tvrdil ze na to zabudol. Revizor ten listok zobral, oznacil a vratil cestujucemu. Pokial u sbea nemas ani neoznaceny listok, tak si asi naozaj chcel cestovat nacierno a pokuta ti pravom plati.
Na Slovensku sa označovače blokujú aj v Žiline. Ako je to v Nitre neviem. A pokiaľ sa nemýlim, inde elektronické označovanie lístkov nemajú. A prečo by nemal DP právo blokovať označovače. To by si potom ani ty nemusel mať právo zamknúť si byť, keby ti z neho niekto chcel vyniesť to, čo v ňom práve ukradol.
Zaujimava diskusia o cvikani si listkov. Myslim si, ze je to kradez, ked niekto cestuje na cierno, ale nechapem, na co sa blokuju oznacovace? Ma na to dopravca vobec pravo? Ja som sa s takym niecim zatial nestretol okrem BA. Pravidelne si cvikam listky, ale vela krat sa mi stalo, ze oznacovac bol pokazeny a pokial by v buse boli revizori, tak v takej plnej 70-ke nemam sancu si listok cviknut do 15 sekund! A toto sa mi stalo uz viac krat. Tak isto pripad, ked nastupi do busu cela trieda ziakov. Nemaju sancu si do 15 sekund listky oznacit? Ma vobec dopravca pravo vyzadovat cbiknutie do urciteho casu?
Ja som asi pred 3 rokmi nastúpil do 202, kde už revízor bol, a na tej zastávke už nič nezablokoval, a kontroloval ďalej. A asi pred pol rokom sa mi cestou v 201 stalo, že revízor nastúpil, vôbec nič nezablokoval a začal kontrolovať.
cital si nejaky predpis pre pracovnikov tarifnej kontroly? ja si MYSLIM opakujem myslim, ze je tam napisane, ze musi VZDY dat kluc do pocitaca, lebo inak to nebude na karte a nezablokuju sa oznacovace.. a z osobnej skusenosti viem, ze nikdy nekontroloval revizor umna vo voze bez toho aby mi dal kluc ci uz z vonka alebo znutra..
kritik