V Dubravke nad Svantnerovou to tiez velmi pomohlo. Trat je z roku 1988, su tu BKV panely. Ked presla prva elektricka (vlastne 2, lebo vtedy zacali duplaky) tak sme najprv nevedeli, ze co sa vonku stalo, aky ramus? Inak vlastne vtedy este nemohla byt ani vlnkovitost. Odvtedy sme to mali kazde 3 a potom 2 minuty. Vecer do 1.00 hod (dojazdy, ktore som navyse ako cestujuci nemohol vyuzit) a rano uz od 4.00 hod. Iba v zime (ak bol sneh-keby ho tak vedeli umelo vyrobit) bol uplny klud. Domy sú postavene rovnobezne s tratou a vytvaraju akysi tunel v ktorom sa zvuk este znasobuje. Bol to taky membranovity zvuk, hlavne na vyssich poschodiach. Teraz po rokoch konecne tato zlozka zmizla. To brusenie vsak asi znamena, ze rekonstrukcia trate tak skoro nehrozi. Existuje nieco ako narok na nocny klud?
No BKVcka su klasika! Ja byvam sice az tesne pri Gagarinke, ale v noci je pocut rozzurene kachnolietadla az tam ? . Skumal som tu trat po prebruseni a je to skutocne krok k lepsiemu (Aj ked od idealu to ma daleko). No som zvedavy, ako dlho to vydrzi v sucasnom stave ?
fobust,novacik:Ja tam síce bývam ale v poslednom čase som sa tam nevyskytol.Keďže si ale pamätám stav tesne po rekonštrukcii z pozdĺžnych betónových prahov na trojžliabkové BKV,tak môžem plne súhlasiť s fobustom v tom,že BKV panely nie sú vhodné na úplne žiadnu trať okrem provizórnych preložiek.Bohužiaľ trať v Ružinove ešte vydrží tak 30 rokov v zjazdnom stave,takže zmeny sa nemusíme obávať...
Samozrejme ze to pomohlo. Sice tam nebyvam, ale pamatam si ze pri Strkovci tie vozy hucali ako lietadlo. Priserne. Neviem ci tam niekto s diskutujucich byva... Zrejme nie. Aj tak si vsak myslim ze tie "BKV" panely spolu s kolajnicami B1 nie su vhodne na tieto trate. Ked si to tak vezmem, tak nie su vhodne na ziadne trate v Bratislave. Tolko moj nazor.
Včera som bol na Ružinovskej radiále v oblasti Geodézie na mieste, kde brúsenie predošlú noc skončilo. Stál som presne v mieste prechodu, medzi brúseným a nebrúseným úsekom. Počkal som si na pár prejazdov električiek a musím konštatovať, že je to poriadny rozdiel! Najmä zvýšenie hlučnosti a vibrácií po nájazde na ešte nevybrúsený úsek bolo zjavné. Zlepšenie určite už pocítili obyvatelia okolitých bytoviek.... Je tu niekto, kto býva v uvedenej lokalite? Môže potvrdiť moje slová?
....a ako to chces citit? Myslim si, ze brusenie vlnkovitosti splnilo svoj ucel. Prejazd elektriciek je tichsi a kludnejsi. Predpokladam, ze ostatni diskutujuci maju rovnaky nazor ako ja.
Myslim ze keby sa ten Viedensky system zaviedol u nas, tak by sa v nom uz vobec nikto nevyznal, pocnuc samotnymi zamestnancami DPB, cez MHD fanusikov az po bezny substrat, ktory sa nedokaze vyznat ani v sucasnej, velmi jednoduchej sieti.
Ten listok je jednorazovy a plati na jednu cestu z miesta A do miesta B v ramci Kernzone, pricom mozes lubovolne prestupovat a menit prostriedky dopravy, no nemozes cestu prerusit, ani cestovat v protismere ci robit okruznu jazdu. Ak sa nemylim, tak je to zadefinovane.
Co sa tyka kratkych listkov, to neviem ani ja. Kamos, co pracuje vo Viedni, mi hovoril, ze na cesty do 2 zastavok v metre sa daju pouzit tie. V elektrickach na vnutornych tabulkach som videl trasu vzdy rozdelenu na niekolko poli (po 3 - 5 zastavkach), pricom boli oznacene cislom a vedla bolo napisane "Kurzstrecken" -- nemoze to urcovat usek, na ktorom sa da pouzit polovicny listok?
PV