To je v poriadku, CP vieš spraviť aj pre vetvu linku a proste vyberieš bod, kde sa linky oddeľujú a kváziSadisticky to opoznámkuješ. Stále je to užívateľsky prijateľnejšie riešenie ako dnešný stav, pri ktorom máš dojazdy len na neoficiálnom webe a výjazdy len v plánovači a VZT.
Pri vytvorení účelovej dojazdovej linky mám problém s intuitívnosťou pre bežného cestujúceho. Najčistejšie je práve použiť tie bežné označenia liniek; ostatne, tak to dlho fungovalo a problém s tým nebol, stačí len dobre odlíšiť cieľ.
Združený cp znamená, že máš viacero liniek na jednom papieri (na tento účel netreba vymýšľať novú linku), pričom tieto linky máš vypísané v hlavičke. V regio doprave je to bežné v smere na autobusovú stanicu.
No dobre, ale veď nemôže byť jednoducho na zastávke CP linky "šípka" a autobus bude označený tiež šípkou. A ak je teda veľký problém, že v meste môže byť len jedna šípka, tak nech dajú vedľa šípky napríklad písmeno (T, J, K, H, P). Ako píšeš v #251583, tak napríklad na Trnavskom mýte ale aj Zimnom štadióne (20, 30, 40, 42, 49, 71,...), Betliarskej (68, 83, 84, 87, 93, 94, 95,...) by pribudlo nesmierne veľa CP, ktoré majú len zopár odchodov, čo asi fakt nechceme. Ak by boli všetky dojazové spoje združené do jedného CP, samozrejme ak majú ďalej rovnakú trasu, tak by stačil jeden CP, povinnosť by bola splnená, autobus správne označený a cestujúci by vedeli, kadiaľ tá šípka pôjde.
Neoznačoval by som to existujúcou linkou, ale vytvoril pre každú vozovňu "zbernú" dojazdovú linku ktorá by sa postupne spájala z vetiev tak ako opisuješ. To je imho ideálne riešenie. V opačnom smere (z vozovne) nech to ide normálne s číslom linky na ktorú to potom prechádza.
Ja nehovorím o plejku, ja hovorím, že na Hroboňovej by si mal A5 navyše so združenym cp 20+30 a do tejto A5 by sa postupne smerom k vozovni pridávali ďalšie existujúce a nezameniteľné linky. Nič viac netreba, ani terčíky na oznacnikoch, ani schému doplniť.
Linka musí mať označenie, ktoré nie je zameniteľné s inou linkou, čiže je jednoznačné.
Playko by si vedel použiť teda len na jednej trase dojazdových spojov.
Združený CP by mal v hlavičke 20D + 30D + 1000D, atď. čím by sa z neho stal úplne bežný CP s jedinečným označeným linky. Ak by na zastávke zastavovali dojazdy s 2 rôznymi smermi (teda by sa nedali združiť do veľkého CP), tak by pribludli 2 papierové CP (to by bol prípad električiek napr. Blumentál smer Krasňany + DJD. Snažím sa na to pozerať aj ekonomicky, aby na zastávkach nepribudli zrazu stovky nových nosičov CP.
Podľa mňa by sa ti len nabaloval ten združený cp, nič viac. Teda bolo by tam smerom k vozovni stále viac spojov a liniek, ale stále by to bol jeden papier.
Vravím že mne takto prišlo na Dubovú plejko a netušil som či tam vôbec stojí. A potom sa ukázalo, že je to L20.
No napr. na mýtach, Patrónke, pred depami, atď. by pribudlo koľko CP ak by to šlo pod číslom kmeňovej linky?
Nech to má združený CP typu 32+33, 31+39, atď., rovnaká trasa a označené napr. 30D, 20D,...prichádza mi bus 20D, pozriem spoločný CP (lebo rovnaká trasa), vidím kde zastavuje, jazdnú dobu, atď...
Inak nerozumiem, prečo nemôže byť normálne na dojazdovej trase CP týchto liniek (napr. 20 na Sokolskej). Legislatíva nehovorí nič o terčíkoch na označníkoch (tie tam naozaj nemusia byť) ani o presnosti schémy. Akurát by pribudla na každej zastávke jedna nová A5ka so združeným CP (aj to legislatíva umožňuje) pre všetky dojazdové linky. Bolo by to ďaleko prehľadnejšie.
Lenže nič také ako "mimoriadny spoj" neexistuje. Je to štandardný spoj a platia pre neho tie isté pravidlá ako všetky ostatné.
Spoj má mať CP zverejnený na zastávke a označenie v zmysle platnej legislatívy. Cestujúci vopred musí vedieť trasu, zastávky a v neposlednom rade aj jazdnú dobu kvôli správnemu zakúpeniu CL.
Tá šípka ako taká nie je podľa mňa zlá, ak sa vždy použije až pred poslednou zastávkou na pravidelnej trase (pred tou zastávkou by bolo na displeji číslo a inverzný cieľ). Dovtedy je ten dojazd uvedený v CP a preto by mal byť označený linkou, ako písal Ike, po odklonení z bežnej trasy už dáva väčší zmysel zase šípka (zvonka aj vnútri), keďže daný spoj je už "mimoriadny" a nie je uvedený v CP, takže ho nikto nebude čakať pod bežným číslom.
#251576
4 jazdí so šípkou až od Šafárikovho nám., ale tam by skutočne stačil inverzný cieľ v celej trase.
Prečo musí linka číslo 65 neustále meškať,keby ešte tak že minúta,dve ale pokaždé miním.10minút.za toto mám platiť cestovný lístok,samozrejme absolútne človek nestíha naplánovanú mimo mestskú linku,nestíha prácu ani v predstihu,nehnevajte ale toto už silná káva...,
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike