Aký minimum ľudí? Celá diskusia sa začala fotkou preplnenou sobotňajšiou 70kou počas dňa. Nehovoríme tu o 77 smer Spaľovňa nedeľu večer ale počas bieleho dňa na hlavných linkách MHD. A 70 nie je jediná, v podstate sa v tomto meste cestuje dobre len na električkách a vybraných autobusových/trolejbusových linkách, hlavne tých nesystémových ako 71 a 83 (len cez víkend).
Máš pocit, že tu niekoho zlomyseľne provokujem? IMHO tu len vediem normálnu diskusiu o zmysle zhusťovať interval na linkách a v časoch, kedy nimi cestuje minimum ľudí z dôvodu, aby si cestujúci nemuseli pozrieť cestovný poriadok a prispôsobiť sa.
Pred nedávnom som tu videl komentár, že na linku 90, sú nasadené dve kĺbové vozidlá. Myslel som si, že to je vtip. Nie je! Dnes som sa o tom presvedčil. Písal som, že DPB, robí krok späť, keď na linku 83, nasadí v krátkej budúcnosti 18m vozidlá. Stojím si za svojim tvrdením ako si stojím za tým, že je to trúfalé a plytké, dať 18m vozidlá na linku 90 keď sa stretáva s linkou 88, ktorá to potrebuje viac!
Keď sa našli dve vozidlá pre linku 90, nájdu sa aj pre linku 88 a je mi jedno, ktorá vozovňa by to vypravovala ako mi je aj jedno, čo si kto o tom pomyslí!
DPB má každým dňom presviedča o svojej nekompetentnosti lebo to riadia od stola!
Preco by bol troll? Vsak zo dve tretiny prevadzok MHD na Slovensku este stale funguju podla presne tejto mentality - nechcena zataz rozpoctu pre deti, dochodcov a socky, a lepsi ludia maju chodit autom.
Je rozdiel medzi menej vyťaženými linkami a domáhaním sa, aby sa zhustil interval na menej vyťažených linkách, lebo to priláka viac ľudí používať MHD. Ja to považujem za mrhanie peniazmi, na ktoré mesto nemá. Mesto dnes nevie v DPB zaplatiť vodičov (musí ich voziť z Kazachstanu), opravárov (musí si draho nechať opravovať vozidlá mimo, alebo ich necháva dlho neopravené, alebo ich dielňa vráti do prevádzky ako opravené, hoci tam nič nespravia), nevie postaviť zázemie pre nakúpené vozidlá. O nejakých koncepčných veciach ako príprava stavieb, rekonštrukcii električkovej trate, zatrolejovania nových úsekoch sa tu popísalo dosť. A to, že čas ľudí má rôznu hodnotu je ekonomický fakt vyjadrený výškou mzdy a je to denná realita v skutočnom živote na pracovnom trhu. Je to ako tvrdiť, že pracovný trh je hlúpy. To chce riadnu dávku odvahy a hlúposti a mne to pripomína komunistické snahy rozhodovať o počasí (a ekonomike). Je to tiež pekná ukážka odtrhnutosti ľudí od reálneho sveta, taká bežná vo virtuálnom svete. Kto to má platiť? Lebo jediný, kto to bude platiť sme my, ja a ty... a ja odmietam platiť ľudom to, že namiesto priemerných 7,5 minúty budú čakať len 5 minút. Ak je ich čas taký vzácny, nech si pozrú cestovný poriadok. Rozum mi zastáva z tejto diskusie a argumentov.
Len tak mimochodom, MHD a verejná doprava všeobecne nie sú komerčná záležitosť, ale je to služba občanom za to, že platia dane. Teda aspoň by to tak malo byť. Preto aj nedostatočne vyťažené linky majú zmysel.
A tvrdiť, že niekoho čas nemá hodnotu chce riadnu dávku odvahy a hlúposti.
Nerozumiem, prečo si mám platiť taxík, keď mám PCL. Ale tiež nerozumiem, prečo krajiny, kde je úroveň verejnej dopravy najvyššia, nejdú podľa tvojich princípov.
Keby mesto nemíňalo peniaze na príliš luxusnú MHD pre ľudí, čo si síce vysoko cenia svoj čas ale odmietajú zaplatiť taxík, tak by mohlo financovať škôlku a slobodná matka by nemusela zneužívať svoju kamarátku na poskytovanie bezplatných služieb (alebo ju platí a neplatí odvody, čo je čierna práca, okrádanie na daniach a odchodoch). Predstava, že hustejší interval neznamená vyššie náklady je pekná ukážka nepoužívania ekonomického myslenia. Prevádzkové náklady nie sú malé percentá.
Hodnota času je relatívna, pre dôchodcu, ktorý je finančne za vodou môže byť na hodinu nízka a pre slobodnú matku s minimálkou, ktorej dieťa stráži kamarátka, naopak vysoká. Nikomu z nás neprináleží to hodnotiť a som rád, že sa podobná premenná nedostáva do dopravného plánovania.
Neviem, aká je hodnota môjho času v porovnaní s ostatnými, v živote by som si netrúfol to porovnávať práve pre dôvody vyššie. Bohatý nie som, iba uvádzam, že mám finančné prostriedky na dochádzanie do práce autom, ale nerobím to.
Zabúdaš na nefinančné benefity verejnej dopravy a externality, ktoré sú pri využívaní osobného automobilu vyššie. Pre mesto je v princípe lacnejšie vynaložiť finančné prostriedky na hustejší interval, ako povedzme riešiť častejšiu údržbu verejných komunikácií, prípadne ustúpiť tlakom na zabezpečenie statickej dopravy, ktoré často prebieha na úkor mimoriadne cenných verejných priestorov. O environmentálnom aspekte a vnímanej bezpečnosti hovoriť asi nemusím. Navyše, vo veľa prípadoch, ak už je zabezpečené vozidlo a vodič, je zhustenie intervalu otázkou čisto prevádzkových nákladov, ktoré tvoria z celkových nákladov (fixná mzda vodiča, náklady na infraštruktúru, odpisy vozidla a pod.) v princípe malé percentá.
Twist, že som lakomý, lebo chcem cestovať verejnou dopravou je úlet sám o sebe. Ospravedlňujem sa, ale som celkom rád, že v tejto veci nerozhoduješ a maximálne sa tak môžeš vyjadriť, tu na fóre.
Pokiaľ má tvoj čas vysokú hodnotu a nevyhovuje ti dlhý interval, tak choď autom alebo taxíkom. Snáď nepatríš k ľudom, ktorí majú síce vysokú hodnotu svojho času, ale sú lakomí a požadujú od iných, aby im dotovali lacnú a luxusnú MHD, ktorá bude kvôli nim chodiť veľmi často? Ak si myslíš, že si bohatý, tak sa podľa toho správaj. A ak chodíš do práce, tak si zrejme vieš zistiť čas odchodov MHD a potom ti interval 15 minút nemôže vadiť. Jednoducho sa mu prispôsobíš.
Samozrejme. Peniaze sú všeobecný výmenný ekvivalent a ako také určujú "hodnotu" tvojho času. Pokiaľ ti niekto platí za hodinu tvojej práce 7€, tak má tvoj čas inú hodnotu, ako keď platí 200€. Človek s príjmom 200€ na hodinu nepôjde na druhý koniec mesta električkou 90 minút, ale taxíkom alebo autom.
Deti, študenti, dôchodcovia, nezamestnaní. Neprodukujú, nie sú zapojení do ekonomiky, ich čas nemá hodnotu a nemá zmysel im dotovať prázdne vozidlá. To nie je snobizmus, ale efektívne využitie vzácnych prostriedkov. Za ušetrené peniaze môže mesto prevádzkovať školky a základné školy, opravovať cesty.
Prečítaj si znova celé vlákno. Andrej nikde nepísal že len chudobní cestujú MHD ale reagoval na to že niektorí ľudia sú "odkázaní" na MHD a to naozaj sú predovšetkým tí menej majetní (+ nejaké zdravotné obmedzenia).
"Ktori su ti ludia ktori inu moznost ako MHD nemaju? Chudobni. A teda z tohto citatu vyplyva, ze cas chudobnych ludi ma malu hodnotu. "
Toto sú neuveriteľne grandiózne hlúposti. Ja sa za chudobného nepovažujem, ale cestujem MHD z dôvodu iných faktorov, medzi najpodstatnejší je rýchlosť (vďaka BUS pruhom) a cena. Áno, cena. Či to nie je v rozpore s tým, že nie som chudobný? Nie nie je.
Človek, ktorý má financie, ich má okrem iného aj preto, pretože s nimi vie hospodáriť a platiť 7 € denne za parkovanie pri práci mi hospodárne nepríde, hoci by som na to teoreticky mal zdroje.
No vidis, a mne ako majitelovi auta to pravo stale coraz viac uberaju a nikoho to neserie a jedine co povedia je "tak pouzi MHD"
Na druhej strane faktom je, ze niekto, kto zaraba minimalku, trati casovo cestovanim MHD menej, ako nejaky podnikatel, co potrebuje robit biznis aby jeho firma a ludia zarabali. €4,30 na hodinu vs niekolko desiatok eur za hodinu (az stoviek) je rozdiel v hodnote, ktory je meratelny. Preto som si napriklad aj kupil auto, lebo ta casova uspora v mojom zivote pri mojej hodinovke si ju zaplati aj s palivami a poistkami
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
SuchSoft
A tvrdiť, že niekoho čas nemá hodnotu chce riadnu dávku odvahy a hlúposti.